Bankörning/Roadracing

Jag är nog på oxå, orginalsystem monterat och backspeglar borta nu iaf. Ska checka med jobbet om jag kan dra lite tidigare. När tänkte vi åka??

Jamen åk du mårten. Jag blir bara lite avunsjuk :gnissla.

Ingen som ska åka Mantorp 10-11/9? Plats på kärra kan finnas!
mvh /T

Vad händer på mantorp? måste man ha bokad plats eller?
Måste man ha orginalsystem eller? Jag skulle väldigt järna prova bana med nya hojen.

Last edited:
Jamen åk du mårten. Jag blir bara lite avunsjuk :gnissla.

Vad händer på mantorp? måste man ha bokad plats eller?
Måste man ha orginalsystem eller? Jag skulle väldigt järna prova bana med nya hojen.

Det är körning med actionpics, och man måste boka plats. Jag köpte ett återbud såhär lite på sluttampen och det är inte ovanligt att folk säljer sina platser till skapliga priser, så håll utkik. Men åker du med mig så finns risken att du får hem en RSV mille under skalet istället för RSV4 :an. Lämna mig inte ensam i depån med den, vad du än gör!:D
Decibelkraven är jag inte säker på, men jag har inget alternativ, efetrsom mina akror satt på som original. Jag har förvisso kört säkert en 8-10 bandagar i år, där 85Db har varit gränsvärde, men jag har inte varit i närheten av att bli svartflaggad. Till skillnad från Sviestad förra året, då man i depån gick på fabrikat istället för ljudnivå, imbecillerna! HAHAHA!:D
Kanske gör dom det fortfarande, eftersom du frågar?:va
/T
:D

Last edited:
Mycket trevlig banåkning, synd på alla rödflagg bara.... Siktar på den 10 igen eller hur.

Jag ska försöka, kommer nog sent isf o drar ner direkt, bara att hoppas på att det finns platser kvar när jag kommer. ( om jag kommer )

Nån som har bokat nån bandag för 2010 än?
Funderar på smc kurs på gälleråsen 17 apr, nån som gått nån sån eller är det bortkastade pengar?

Nån som har bokat nån bandag för 2010 än?
Funderar på smc kurs på gälleråsen 17 apr, nån som gått nån sån eller är det bortkastade pengar?

SMCs sporthojskurser brukar vara kanonbra, tror jag kört två eller tre såna!
Börjat titta på lite alternativ, men skulle inte våga boka 17:e april :gnissla

Jag har bokat gelleråsen 17 aApril. tyvärr hade de inte steg 4 som jag ville gå, så jag kör 3 igen... sen så har jag bokat Gotland Ring med actionpics 4-6 Juni.. hoppas på en storbana i månaden resten blir på gocartbana :) säg till om ni ska boka nån bankörning så kanske jag kan följa med.

Jag har bokat gelleråsen 17 aApril. tyvärr hade de inte steg 4 som jag ville gå, så jag kör 3 igen... sen så har jag bokat Gotland Ring med actionpics 4-6 Juni.. hoppas på en storbana i månaden resten blir på gocartbana :) säg till om ni ska boka nån bankörning så kanske jag kan följa med.

Är det mycket lugn körning i klunga eller brukar man få ligga på lite??

Är det mycket lugn körning i klunga eller brukar man få ligga på lite??

I stort sätt samma lika som alla andra...kanske lite mera uppstyrt, men till en positiv fördel :) Dom brukar köra med tre grupper som vanligt: långsam, medel & snabb!

Någon som hänger på ?

Gelleråsen 10 Juni - Öppen depå 60 min pass -
Heldagskörning 09.00-18.00
Kostnad: 1000kr (500kr vid bokning och 500kr senast 30 dgr före bandag)
Platstillgång
Trafikförsäkrad: 4 st platser finns
Licens/Race: 3 st platser finns

Någon som hänger på ?

Gelleråsen 10 Juni - Öppen depå 60 min pass -
Heldagskörning 09.00-18.00
Kostnad: 1000kr (500kr vid bokning och 500kr senast 30 dgr före bandag)
Platstillgång
Trafikförsäkrad: 4 st platser finns
Licens/Race: 3 st platser finns

Ser jäkligt intressant ut! Vem arrangerar och var bokar man?

/R

Låter ju inte alls tråkigt.
Har du bokat eller?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...