Bankörning/Roadracing

Synd att ni inte kunde hänga med idag. Blev en trevlig tur som dock avslutades i regnstänk.

@perra, Har kört med dbkiller och utan på mina hojar och har inte märkt någon skillnad förutom ljudet. Nu har jag ju aldrig ägt en ducce men tror att det är nog bara en känsla man har att hojen går bättre utan. I fortsättningen får man ju dock bara köra med orginalsystem på sviestad åtminstone sas det så i Torsdags så det var sista gången som de tillät oss att åka med dbkillers.

Hoppas det blir bra väder nästa helg och att ni kan få ihop några galna sörmlänningar på långtur upp mot huvudstaden.

Väl mött
Ringensmiskarn

I fortsättningen får man ju dock bara köra med orginalsystem på sviestad åtminstone sas det så i Torsdags så det var sista gången som de tillät oss att åka med dbkillers.

Hörde jag inget om:confused: till mig sa dom bara "vi ses nästa gång":va
Tror det bara var gammal hederlig skrämseltaktik, klarar man nivåerna så gör man väl:tummenupp

*Host* Nu var det ju faktskt fler där :7peta

Sorry, jag glömde bort dig:rodnar
Var kanske för att du inte direkt åkte med oss ner å hem:)

...Tror det bara var gammal hederlig skrämseltaktik, klarar man nivåerna så gör man väl:tummenupp
Tyvärr är det ingen skrämseltaktik, hela anläggningen ligger tydligen under miljökonsekvensutredning och allternativet om bullernivån inte sänks är totalt förbud att använda banan. Att sedan Jas, E4 mm bullrar mer är en helt annan femma hos politikerna, all motorsport är av ondo hos den breda politiska menigheten. Alltså, Bara Originalsystem Får Köra!

Tyvärr är det ingen skrämseltaktik, hela anläggningen ligger tydligen under miljökonsekvensutredning och allternativet om bullernivån inte sänks är totalt förbud att använda banan. Att sedan Jas, E4 mm bullrar mer är en helt annan femma hos politikerna, all motorsport är av ondo hos den breda politiska menigheten. Alltså, Bara Originalsystem Får Köra!

Stämmer detta, får det i fortsättningen bara bli körningar med SMC å SDK!!
Dom kör ivf med db-killers, sistnämda även utan har jag hört:D
Men jag ska kolla upp närmare vad som har sagts imorgon, alla verkar säga olika, återkommer när jag vet mera:)

Stämmer detta, får det i fortsättningen bara bli körningar med SMC å SDK!!
Dom kör ivf med db-killers, sistnämda även utan har jag hört:D
Men jag ska kolla upp närmare vad som har sagts imorgon, alla verkar säga olika, återkommer när jag vet mera:)

Beroende på hur vädret artar sig så kommer jag att köra Sviestad antingen torsdag eller fredag. Jag kommer att åka kärra ner, och det kommer att finnas en plats över på den om det är nån som är intresserad.
mvh /T

Beroende på hur vädret artar sig så kommer jag att köra Sviestad antingen torsdag eller fredag. Jag kommer att åka kärra ner, och det kommer att finnas en plats över på den om det är nån som är intresserad.
mvh /T

Det var som själve f-n vad du ligger i nu då, kommer ju inte ha en chans mot dig. Kom ihåg vårt rykte som Bill o Bull :D Måste skaffa mig en sponsor...

/T

Last edited:
Det var som sjäve f-n vad du ligger i nu då, kommer ju inte ha en chans mot dig. Kom ihåg vårt rykte som Bill o Bull :D Måste skaffa mig en sponsor...

/T

Jag behöver mer än en sponsor, jag behöver ett startrelä!:D :D :D
Och som det ser ut just nu behövs nog regndäck också!
mvh /T

Skulle kunna bli intressant:tummenupp
Bara det här skitvädret försvinner som sagt:huvet

En solig & fin dag:)

Spelar ingen roll alltså, bara det är körbart = torrt!!

Var höll du hus idag Perra? Var det inte torsdag du bokade?
Hur som helst, kanondag idag på Sviestad, varmt och skönt, torrt på banan och allmänt skojigt.
mvh /T

Var höll du hus idag Perra? Var det inte torsdag du bokade?
Hur som helst, kanondag idag på Sviestad, varmt och skönt, torrt på banan och allmänt skojigt.

Var på regionsträff med ducceklubben, sorry:rodnar
Hade inte bokat, bara spånat!!
Blev ca 30mil gatkörning istället, hälften på för mig nya fina vägar:)

Var på regionsträff med ducceklubben, sorry:rodnar
Hade inte bokat, bara spånat!!
Blev ca 30mil gatkörning istället, hälften på för mig nya fina vägar:)

Jaha, ok, då missuppfattade jag dig, med sällskap och allt det där.
mvh /T

Jaha, ok, då missuppfattade jag dig, med sällskap och allt det där.

Ja, det måste vi ha gjort!!
Men jag skulle givetvis ha ringt dig igår kväll å sagt det, fel av mig:huvet
Vela som fan igår, sen blev det min första ducceklubbsträff som drog längsta strået:tummenupp

Ja, det måste vi ha gjort!!
Men jag skulle givetvis ha ringt dig igår kväll å sagt det, fel av mig:huvet
Vela som fan igår, sen blev det min första ducceklubbsträff som drog längsta strået:tummenupp

Jag förstår, livet är fullt av prioriteringar! Men ingen fara, det går fler tåg!
mvh /T

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...