Bankörning/Roadracing

Jaha då har man jobbat till sig 2 körningar på Sviestad då på SM:et,,, skönt att ha i bakfickan. :) :)

Men var är intresset för race:ing bland Katrinholmaren:confused:

Har anmält mig till steg 2 på Kinnekulle den 15/6. Ska åka bil ner och har plats för en till, är det nån som ska med? Åker på lördagkvällen och övernattar på ett eller annat sätt, eftersom kursen börjar redan 07:00 på Söndagen.
Hör av er på PM, eller här.
mvh /T

Kanske slutar med att vi blir (minst) 3st som åker ner:)
22 platser kvar på kursen nu, boende finns från 425kr/natt inkl frukost!!

Ok kalasbra!
Har du bokat eller ska du?
mvh /T

Dåligt flyt med bankörning nu:huvet
Fick brev idag om att alla 1098:or måste in å byta bakdrev:mad: man har funnit vissa fel vid tillverkningen av bakdreven som gör att de måste bytas!!!
Man bör inte använda cykeln på bana eller vid racing innan detta är åtgärdat står det:mad:

Fick brev idag om att alla 1098:or måste in å byta bakdrev:mad: man har funnit vissa fel vid tillverkningen av bakdreven som gör att de måste bytas!!!
Man bör inte använda cykeln på bana eller vid racing innan detta är åtgärdat står det:mad:

Träälit! Hoppas det går fort att få åtgärdat.
Blir det inget Kinnekulle alltså?
Själv fick jag besked idag om att det går bra att bo i depån, så det blir nog tält för min del. Sover ju trots allt bäst på hårt underlag så det blir ju kalajs!
Mvh /T

Träälit! Hoppas det går fort att få åtgärdat.
Blir det inget Kinnekulle alltså?
Själv fick jag besked idag om att det går bra att bo i depån, så det blir nog tält för min del. Sover ju trots allt bäst på hårt underlag så det blir ju kalajs!
Mvh /T

Har service tid bokad den 11 juni, men bakdrevshelvetet låg som restat:huvet
Så kinnekulle ser mörkt ut just nu...lever på hoppet!!

Banåkning

Hej,

På G att åka ner till Kullen den 15/6 måste bara få ordning på medlemskapet så jag kan boka.. Har varit där 2ggr för ca 6-7 år sen, Långa härliga böjar :)

:arsele

Bokad nu bara 9 platser kvar..

Åker hoj ner, ev övernattning eller en tidig morgon utan bilar och fri fart...

Last edited:
Själv fick jag besked idag om att det går bra att bo i depån, så det blir nog tält för min del.
Mvh /T

På G att åka ner till Kullen den 15/6 måste bara få ordning på medlemskapet så jag kan boka.. Har varit där 2ggr för ca 6-7 år sen, långa härliga böjar:)

Ni två borde kanske snacka ihop er:D
Eftersom jag troligtvis inte kommer med ner så finns en plats över på tob's släp:tummenupp
Ni skulle bara våga komma hem utan schyssta bilder:ajjabajja

Ni två borde kanske snacka ihop er:D
Eftersom jag troligtvis inte kommer med ner så finns en plats över på tob's släp:tummenupp
Ni skulle bara våga komma hem utan schyssta bilder:ajjabajja

Ja jag åker ju så inihellvette fort att jag kan stanna och plåta, hahahaha.
Nävars, det är nog ingen överhängande risk att det blir så, men jag har dessvärre ingen vettig kamera, så vem vet hur det blir.
/T

Hej,

På G att åka ner till Kullen den 15/6 måste bara få ordning på medlemskapet så jag kan boka.. Har varit där 2ggr för ca 6-7 år sen, Långa härliga böjar :)

:arsele

Annars finns det som sagt plats på kärran ner om du har lust att åka ner redan på lördagkvällen.
/T

Last edited:

Ibland ska man ha flyt, servicetid bokad idag, nya bakdreven kom in igår eftermiddag(3st):tummenupp
Stort tack till ItaliaBikeCenter som fixa allt på en gång:bow
Nyservad & klar alltså...tråkigt att man redan bokat in annat när man kunnat köra kvällskörningen på Sviestad imorgon annars:huvet

Ibland ska man ha flyt, servicetid bokad idag, nya bakdreven kom in igår eftermiddag(3st):tummenupp
Stort tack till ItaliaBikeCenter som fixa allt på en gång:bow
Nyservad & klar alltså...tråkigt att man redan bokat in annat när man kunnat köra kvällskörningen på Sviestad imorgon annars:huvet

Kinnekulle?
/T

Nej, tyvärr!!
Har redan lovat bort mig på Lördakvällen, trodde ju inte drevet skulle vara fixat:rodnar
Tror det kan bli ett par kalla till matchen:ölså att köra bana tidigt känns inte aktuellt, sorry!!

Annars finns det som sagt plats på kärran ner om du har lust att åka ner redan på lördagkvällen.
/T

Hej, Jag får tacka för erbjudandet på kärran men finns ej tid att åka ner lördagen så jag tar en tidig Söndag morgon och glider ner till Kullen så vi ses säkert där!

//Per-Arne

Last edited by a moderator:
Ja, jag är avundsjuk på "Per-Arne" & "tob" som är på Kinnekulle idag:huvet
Hoppas ni får/fick en kanondag med mycket sol:)

Siktar själv på kvällskörningen på Sviestad den 3 Juli(16:30-20:00):tummenupp

KK ringen :)

Härlig dag igår på ringen.. vi fick två skurar men men det torka snabbt upp med sol vind och ett gäng heta hojar:tummenupp

Hade en kanon dag men efter en tidig morgon och 65mil i ryggen varav 25 på banan så känner jag mig lite stel idag men det var det värt:yoparty :yoparty

//Per-Arne

Härlig dag igår på ringen.. vi fick två skurar men men det torka snabbt upp med sol vind och ett gäng heta hojar:tummenupp

Hade en kanon dag men efter en tidig morgon och 65mil i ryggen varav 25 på banan så känner jag mig lite stel idag men det var det värt:yoparty :yoparty

//Per-Arne

Vilken grupp, vilken hoj? Gul Daytona, blå väst?
Själv åkte jag på Prillan med svarta kraschisar med ett fult rött tryne där fram, steg 2 långsam, som vanligt i moderat touringtempo.:D
mvh /T

Japp Gula Daytonan, fick en blåbär väst eftersom det var första SMC kursen.. Skulle välja medel gruppen men dom var så många så lättare att hålla sitt eget touringtempo i den mindre lugna gruppen
/Per-Arne

Japp Gula Daytonan, fick en blåbär väst eftersom det var första SMC kursen.. Skulle välja medel gruppen men dom var så många så lättare att hålla sitt eget touringtempo i den mindre lugna gruppen
/Per-Arne

Ok, det var ju synd att vi inte fick tillfälle att presentera oss då!
Vi stod ju faktiskt grannar i depån vill jag minnas!
Men, men vi ses nog ändå vad det lider, Hävla ring kanske !
mvh /T

Shit!! Höll på att missa MotoGp idag, nu på Eurosport!!

Vilka är sugna att försöka hitta någon ny bandag ihop?:va

3 Juli är det ju bara kvällskörning på Sviestad, så det får man väl se som lite uppvärmning:tungan

Shit!! Höll på att missa MotoGp idag, nu på Eurosport!!

Vilka är sugna att försöka hitta någon ny bandag ihop?:va

3 Juli är det ju bara kvällskörning på Sviestad, så det får man väl se som lite uppvärmning:tungan

Ska kolla lite, det måste ju bli nån gång framöver här. Jag skulle ju gärna se en kursdag till på Kinnekulle, men det verkar klent med det. Andra förslag?
mvh /T

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...