Bankörning/Roadracing

Sviestad

14 maj Torsdag 16.30-20.00
Om det inte snöar eller nåt så tänkte jag åka ner på eftermiddagen o köra, nån som hänger på?

14 maj Torsdag 16.30-20.00
Om det inte snöar eller nåt så tänkte jag åka ner på eftermiddagen o köra, nån som hänger på?

Du kommer nog att träffa Ryno där nere då. Bytte däck åt honom igår och han känner att han måste träna innan Kinnekulle! Fan, då blir man ifrånåkt i år också...

Fick ett mail av Alexandra och LMS. Skulle kunna tänka mig att jobba den helgen och sova kvar där ner och ta några öl på kväll.
-------------------------------------------------------------------------------------

Hej!

Nu är det dags att anmäla sig som funktionär till SM 12-14/6!

Tiderna som gäller är 8.00-18.00 samtliga dagar, samling utanför Café Racer.. Fredagen är som vanligt dåligt bemannad medans lördag och söndag ser bättre ut men vi är tacksamma för all hjälp vi kan få! Hel eller halv dag föredrar vi att ni anmäler er.

Frukost innan utpostering samt mat och fika under dagen ingår naturligtvis. Bio/gatåkningsbiljetter får alla som ställer upp som vanligt. Missa inte heller funkrtionärsgrillen på lördag kväll!

Mer info, tider och anmälda förare hittar ni här: http://www.lmsroadracing.se/sm.php

Gå gärna med i vår funkismaillista! http://groups.yahoo.com/group/Lmsfunkis/join

Har ni några frågor är det bara att maila eller ringa 0737-23 70 05

Mvh Alexsandra Ringkvist
Funktionärsansvarig LMS RR

Komplettering angående SM 12-14/6 på Sviestad.
-------------------------------------------------------------------------------------

En liten kompletering till mailet igår, alltid glömmer man något, eller massor!

Boende går att ordna vid banan om så önskas, hör av er innan bara så jag vet hur många som behöver sovplats. Liggunderlag och sovsäck kan vara bra att ta med själv.

Meddela matallergier vegetarianer om sådana finns så ordnar vi specialkost.

Nu till det roliga som jag glömde! Tisdag 16/6 är det funktionärskörning! Alltså träningen mellan 17-20 är bara öppen för funktionärer! Vi kör två grupper, en licensgrupp och en gatåkningsgrupp. Iicensgruppen gäller samma regler som vid licensträning, najjat, båt o.s.v. I gatgrupp gäller samma som vid trafikövning originalsystem o.s.v. Kolla www.lmsroadracing.se ifall ni är osäkra på vad som gäller.

Glöm inte att anmäla er till körningen, var på plats i tid och meddela i anmälan vilken grupp ni vill köra i. Anmälan skickas till mig via mail.

Mvh Alex

Gratis mat och uppehälle

Läs mina inlägg i "Bankörning/Roadracing" tråden, era slöfockar. Nått att sov i och en kasse öl är det enda man behöver, och så lite arbete som funktionär.

Last edited by a moderator:
Kinnekulle

Halloj på er!
Ingen som ska till Kinnekulle nästa söndag? Samåkning?
mvh /T

Jag kommer jobba på fredagen fram till 13 ungefär och lördag fram till runt 17.

Vilka åker med på funkiskörningen på tisdagen?

funderar på att ställa upp som funkis, vilken dag drar du ditt WEST?

Just nu känns det som lördag endast men får se lite hur vädret är. Har även funderat på om man skulle knoppa där nere.

Jag kommer jobba på fredagen fram till 13 ungefär och lördag fram till runt 17.

Vilka åker med på funkiskörningen på tisdagen?

Ska du bo i Linköping eller? Har tänkt att kör på tisdag om det är väder.

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...