Bankörning på Anderstorp Raceway med ARC

Vad är anledningen till att ha verksamhetsfri lunchperiod om 1h? Varför inte låta de som vill köra och de som vill äta, gärna interleavat?
 
Vafan bara 4*25 min körtid på en hel dag hur tänkte ni då:va, Är det inte bättre att ni lägger alla licensierade förare i en grupp som det har varit innan =MYCKET MER KÖRTID FÖR PENGARNA.
Om man tycker att man är för långsam för racegruppen kör då i gatgruppen:tummenupp


Tre grupper tycker inte jag är helt fel, men fyra känns för mycket. När jag körde upp för licens så körde vi i licensgruppen och det var lite läskigt med temposkillnaden som blev. Men kanske slå ihop den blåagruppen med de som har uppkörning?
 
Vafan bara 4*25 min körtid på en hel dag hur tänkte ni då:va, Är det inte bättre att ni lägger alla licensierade förare i en grupp som det har varit innan =MYCKET MER KÖRTID FÖR PENGARNA.
Om man tycker att man är för långsam för racegruppen kör då i gatgruppen:tummenupp


Tre grupper tycker inte jag är helt fel, men fyra känns för mycket. När jag körde upp för licens så körde vi i licensgruppen och det var lite läskigt med temposkillnaden som blev. Men kanske slå ihop den gulagruppen med de som har uppkörning? Så kan de som kör riktigt fort leka av sig i den blåa :)
 
Vafan bara 4*25 min körtid på en hel dag hur tänkte ni då:va, Är det inte bättre att ni lägger alla licensierade förare i en grupp som det har varit innan =MYCKET MER KÖRTID FÖR PENGARNA.
Om man tycker att man är för långsam för racegruppen kör då i gatgruppen:tummenupp

Det missade jag, nu börjar det kännas som smärtgränsen snart är nådd.

Jag förstår inte varför det är samma pris både lördag och söndag?
 
Last edited:
Vad är anledningen till att ha verksamhetsfri lunchperiod om 1h? Varför inte låta de som vill köra och de som vill äta, gärna interleavat?

Det jag alltså menar är att göra som Fiver alltid har gjort innan - kör hela tiden utan paus för lunch. De som står och väntar på sina pass äter medans de andra kör. Jag misstänker att fler håller med mig i den här frågan.
 
Det jag alltså menar är att göra som Fiver alltid har gjort innan - kör hela tiden utan paus för lunch. De som står och väntar på sina pass äter medans de andra kör. Jag misstänker att fler håller med mig i den här frågan.

Detta är ju helt klart det bästa alternativet så det flyter på hela dagen. Bara låt det rulla! Så mycket körning som möjligt är ju målet!
 
Vafan bara 4*25 min körtid på en hel dag hur tänkte ni då:va, Är det inte bättre att ni lägger alla licensierade förare i en grupp som det har varit innan =MYCKET MER KÖRTID FÖR PENGARNA.
Om man tycker att man är för långsam för racegruppen kör då i gatgruppen:tummenupp

Inte lätt för arrangrören det här ;-) 3 grupper är bättre ur säkerhetssynpunkt än överbefolkade grupper med stora skillnader i varvtid. Men visst hade det funkat att blanda race/gata och gå efter varvtid istället.
Ex. Grupp 1: under 1,45, Grupp 2: 1,45-1,55 Grupp 3: över 1,55 och de som inte "vet" vilken varvtid de har...
 
Hur gör vi med funktionärerna som står på postering medan ni kör? Vet inte om Fiver hade några funktionärer ute på posteringarna men det blir det nu. Anledning till 2 licensgrupper=mer än 60 anmälda som ska köra licensgrupp. Jag vet inte hur Fiver gjorde men vi får bara köra med max 60 på banan samtidigt.Så jag antar att ni inte vill stå i depåutfarten och vänta på att någon kör in. Fiver bokade av sina dagar på Anderstorp, vi tog över för att erbjuda körning på Anderstorp efter förfrågan från banägaren, såvitt jag förstår så kom de inte överrens men inget vi i ARC kan göra något åt.

Carry
 
Kör som Xroadr skriver med 3 grupper indelat efter varvtider på söndagen och lördagen får vara som den är pågrund av licensuppkörningen,Sen kan dom som vill köra på lunchen (köra på egen risk pågrund av avsaknad av flaggposteringar Har ju funkat förr )
 
Hur blir det på kvällskörningarna 2 eller 3 grupper?
 
Ska vi ha något skydd så behöver vi ha funktionärer på plats, det gäller att uppfylla vissa krav för att försäkringen ska gälla, så det blir ingen körning på lunchen. Och igen, jag vet inte hur Fiver löste detta.

Carry
 
I tidsschemat för lör/sön, vilken färg motsvarar vilken grupp?
 
Samma som på fredagen: gat -rosa, licens-gul, licens-blå. Licensgrupperna delas upp vid inskrivningen.
Carry
 
Ska vi ha något skydd så behöver vi ha funktionärer på plats, det gäller att uppfylla vissa krav för att försäkringen ska gälla, så det blir ingen körning på lunchen. Och igen, jag vet inte hur Fiver löste detta.

Carry
Varför så intresserad av hur Fiver löste sina problem? Kör ert eget upplägg, det blir väl bäst så?
 
Varför så intresserad av hur Fiver löste sina problem? Kör ert eget upplägg, det blir väl bäst så?

Rent a room vetja varför hålla på och visa buken offentligt?
Eller så spottar någon av parterna ur sig vart skon klämmer och varför ni är oense om ni vill tjafsa offentligt.
 
Rent a room vetja varför hålla på och visa buken offentligt?
Eller så spottar någon av parterna ur sig vart skon klämmer och varför ni är oense om ni vill tjafsa offentligt.

Haha utav ren nyfikenhet, hur kommer det sig att du bytte nick? Var det för att mojja83 var känd för att krascha på varje bankörning? Tycker det är festligt att du ger andra råd hur man kör hoj :)
 
Hur gör vi med funktionärerna som står på postering medan ni kör? Vet inte om Fiver hade några funktionärer ute på posteringarna men det blir det nu. Anledning till 2 licensgrupper=mer än 60 anmälda som ska köra licensgrupp. Jag vet inte hur Fiver gjorde men vi får bara köra med max 60 på banan samtidigt.Så jag antar att ni inte vill stå i depåutfarten och vänta på att någon kör in. Fiver bokade av sina dagar på Anderstorp, vi tog över för att erbjuda körning på Anderstorp efter förfrågan från banägaren, såvitt jag förstår så kom de inte överrens men inget vi i ARC kan göra något åt.

Carry

Ja man bör ju ta hänsyn till gruppernas storlek med, då även kvaliten på körningen även sätts av gruppens storlek och inte enbart på hastighetskillnad (viktigt det med dock). Oavsätt upplägg så försök att undvika att ändra under dagen, då det brukar bli väldigt rörigt. Kör en dag utvärdera och förbättra, testa igen.. och så arbeta fram bästa sättet.. på söndagen har ni nog hittat ett bra upplägg förhoppningsvis:tummenupp
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top