Bankörning och titanknäpuckar?

Mr. Me

var är sommarn
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ingen
Hej, kanske inte rätt forum att fråga i men hoppas på det.
Någon som vet hur det är med att ha knäpuckar med titanstavar i när det är bankörning, allmänhetens körning alltså, finns det några regler om att man inte får ha det?

Är så trött på att köpa nya hela tiden, tänkte att ett par såna håller längre, eller någon som har tips på andra knäpuckar som håller längre än vanliga?

Tack på förhand

Prova att inte trycka ned puckarna så hårt, så håller de säkert en säsong iaf.
Vet inte om det är förbjudet med titanpuckar, men det är inte populärt att ligga i ett gnistregn precis bakom, så räkna med att köpa nya puckar istället

Prova att inte trycka ned puckarna så hårt, så håller de säkert en säsong iaf.
Vet inte om det är förbjudet med titanpuckar, men det är inte populärt att ligga i ett gnistregn precis bakom, så räkna med att köpa nya puckar istället

har förstått att det inte är så populärt, men jag sliter nog onormalt mycket...

Det är förbjudet med saker som gnistrar i backen vid licenskörning, men vad jag har sett har man fått ha vad man vill vid allmänhetens åkning.

Hej,
Puckar med titanstavar håller inte längre än andra.
Se till att få rejält hårda plast puckar istället eller spykes enorma orginalpuckar.

Jag kör iofs med Wiz Sparkies på bandagar men det är för att blinga.
På rejs så har jag använt rejält hårda puckar från Grevens...

Gnistrande knäpuckar hör hemma hos dom som vill skryta vid korvkiosken.
På bana är det bara störande för andra tycker jag.

Lägg i knäet lite lösare och kör med hårda puckar. Tror jag har Halvarssons just nu och dom verkar helt ok.

På LMS (Sviestad) får du inte köra alls med någon form av metallskrot i puckarna, gäller såväl trafikövning som licensträning eller race.

Förstår att det är störande för andra när man har titan i, men förra sommarn körde jag slut ett par puckar på gotland ring på en kväll, kanske trycker för hårt eller nåt, är nog inte rutinerad nog, men innan jag lärt mig vill jag helst inte bränna 2500:- varge körning på bana, detta är inklusive däck som jag oxå körde slut på nästan. Har ni fler tips på vad man ska köra för däck och knäpuckar, känner att det kostar allt för mycke annars?
Var kan man hitta riktigt hårda plastpuckar?

Tack för svaren, härligt att denna sida finns för sånna som mig som behöver hjälp.

Kör du upp puckar och däck på en kväll så trycker du ner knät för hårt och har värdelösa dämparinställningar/däcktryck/intressant körstil

Körde axo-puckar förut, höll 3år för mig som gör av med ett par Dainese-orginal-skräp-puckar på en säsong. Vet inte var man kan få tag i dom nu dock.

Vad gäller puckar med skrot i så är det även irriterande för flaggvakter och instruktörer då det ibland låter som att någon gått omkull...

Vad gäller puckar med skrot i så är det även irriterande för flaggvakter och instruktörer då det ibland låter som att någon gått omkull...
Det är jävligt sant! hört många som klagar på det..

Inte schysst mot dessa hjältar som är där frivilligt så vi ska få köra :fakta

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...