bankörning med privathoj

Bara störande med backspeglar på bana, glömde vinkla bort min och det är lätt man tappar fokus då :näsblod

Gå en kurs med SMC så lär du dig massa bra saker som du kan ta med dig till nästa bankörning :tummenupp

abethebabe skrev:
2280484 så om man håller sitt spår så e det upp till den som kommer upp bakom att se till så att omkörningen sker så säkert som möjligt alltså man behöver inte ha så mkt koll bakåt bara man håller sig till "sitt spår"

JA!

/Urban

abethebabe skrev:
2280386
tror inte att vi behöver ta bort speglar osv på falken

ngt annat man bör tänka på? tänkte såsom spårval osv hur bör man bete sig på banan?

Speglar bort som alla säger. :)

Och jag har för mig att Falken har rätt hårda Ljudkrav. så ta med dig orginal dämparen.
Om någon missat det så bor det folk rätt nära inpå...

Att tänka på i "Långsama" gruppen är att nivån på de som kör varierar ofta VÄLDIGT mycket. Från rena nybörjare till folk som kört i flera år men första gången på bana. Var beredd på att de som kör inte kör så som ni tänkt, eller tar en kurva så som ni förväntar er.
Olika hojtyper tar dessutom kurvor på olika sätt.

Det är inte säkert ni får välja grupp om ni är nybörjare. Men är det första gången så är "Långsam" lämpligast. Och långsam är inte alltid så långsam... ;)

Kör minst två uppvärmings varv vid varje pass.
Första passet kör och lär er banan, ta tid på er. Det gör ont att trilla och Falken är en rätt snabb bana.

Bete sig på bana?
Tja, använd hjärnan. Var smart och ta inga onödiga risker. Det är ingen tävling. Alla ska ha kul, inte bara du. ;)
Respektera dem som kör i annat tempo än dig själv, både långsammare och snabbare. Var försiktig med att följa efter mycket snabbare förare, men det är bra att följa någon som kan banan och är något snabbare än man hade varit ensam. :)

Ha kul och kör säkert
:hej

vbg_snake skrev:
2280776 Långsamma abe, du e väl en liten fegis :) Nedå, bättre å börja me nybörjargruppen, där lär visar dom antagligen lite enklare spårval osv.

Klota inte me hojen nu å ha det kul (skrapa lite knä nu)
(Martin)

tjena martin! som det ser ut nu så får vi se om vi kommer till start, rayback jobbar till halv fem tror jag :confused: kommer ej ihåg hur länge men skit i det, eftersom man bör vara på plats så tidigt så tror jag inte att vi kommer med :( , när kommer du hem? hur går det med hojen, släng upp lite bilder på den :slicka

tycker inte att falken verkar ha allt för tuffa ljudkrav, det e väl nästan bara licensarna som kör med original verkar det som, inte många verkar ha db- killers heller, men jag har ju bara ett art slip on så det blir nog inga problem det skrämmer inte slag på många :( , dags att byta :brinnerup

PutteLiten skrev:
280826 Speglar bort som alla säger. :)

Och jag har för mig att Falken har rätt hårda Ljudkrav. så ta med dig orginal dämparen.
Om någon missat det så bor det folk rätt nära inpå...

Att tänka på i "Långsama" gruppen är att nivån på de som kör varierar ofta VÄLDIGT mycket. Från rena nybörjare till folk som kört i flera år men första gången på bana. Var beredd på att de som kör inte kör så som ni tänkt, eller tar en kurva så som ni förväntar er.
Olika hojtyper tar dessutom kurvor på olika sätt.

Det är inte säkert ni får välja grupp om ni är nybörjare. Men är det första gången så är "Långsam" lämpligast. Och långsam är inte alltid så långsam... ;)

Kör minst två uppvärmings varv vid varje pass.
Första passet kör och lär er banan, ta tid på er. Det gör ont att trilla och Falken är en rätt snabb bana.

Bete sig på bana?
Tja, använd hjärnan. Var smart och ta inga onödiga risker. Det är ingen tävling. Alla ska ha kul, inte bara du. ;)
Respektera dem som kör i annat tempo än dig själv, både långsammare och snabbare. Var försiktig med att följa efter mycket snabbare förare, men det är bra att följa någon som kan banan och är något snabbare än man hade varit ensam. :)

Ha kul och kör säkert
:hej

rayback skrev:
2281046 Jag kan vara där strax efter kl 16:00 är det för sent????

Svårt att säga. Det brukar räcka gott och väl med att vara där vid 4, men nu är det varmt och kanska många som har börjat semestern redan.

Fast om du bor i Falkenberg så är det ju inte så långt att åka dit på en chansning.

hur länge jobbade du imorgon rayback?

Tycker det är skitbra att du/ni skall prova bankörning för första gången! :tummenupp

(Dock finns det egentligen bättre första tillfällen än Falkens kvällskörningar, det är inte så mycket uppstyrt med tanke på föråkare, regler för omkörning mm. Är bara två gatgrupper, så det är stora skillnader hastighets- och erfarenhetsmässigt.
De flesta seriösa heldagar som arrangeras, typ Actionpics, Racingworld, Trackworld, etc. har tre/fyra grupper, föråkare, omkörningsregler mm.)

Men skit i det, tejpa speglarna och kör med insidan och ha riktigt kul! :banana

Finns det inte en regel gällande skinnstället, alltså endast hela ställ får änvändas och inte delade, eller är det bara snack?

tror att delbara går bra! ska du me en sväng sen killerb

abethebabe skrev:
2281133 tror att delbara går bra! ska du me en sväng sen killerb
Får se, ringer dig, är jävligt sugen på att köra bana i morgon, hinner inte dit i tid bara, men jag tänkte kolla när ni sopar upp kåpdelarna efter en highside i första böj.. he he. skojar bara, kör lugnt.

KillerB skrev:
2281143 Får se, ringer dig, är jävligt sugen på att köra bana i morgon, hinner inte dit i tid bara, men jag tänkte kolla när ni sopar upp kåpdelarna efter en highside i första böj.. he he. skojar bara, kör lugnt.

hur länge jobbar du? tänkte dra ut en repa vid 5-tiden

abethebabe skrev:
2281145 hur länge jobbar du? tänkte dra ut en repa vid 5-tiden
Fyra är inte hemma innan kvart i fem. Då har jag en jävla massa anann skit att göra en stund.

KillerB skrev:
2281149 Fyra är inte hemma innan kvart i fem. Då har jag en jävla massa anann skit att göra en stund.

ok drar själv vi hörs

Fan vad sugen jag blir på att hänga me, hojen kommer på onsdag, dock med skrapade kåpor, fixar dom i vintern ,kör lite med lite badass-utseende i sommaR :$

vbg_snake skrev:
2281215 Fan vad sugen jag blir på att hänga me, hojen kommer på onsdag, dock med skrapade kåpor, fixar dom i vintern ,kör lite med lite badass-utseende i sommaR :$

är du hemma martin?

klappar händerna

citat:Försök inte vara först in i kurvan, försök att vara först ut ur kurvan![/QUOTE]
:Bugar :yoparty :banana
det e ett elände för de med ikke höghastighetsvapen att bli frånåkt på raka och stoppad i böjarna

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back