bankörning med oförsäkrad hoj, vilken klass?

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
läste lite om almänna körningar etc. men om man exempelvis köper sig en oreggad hoj. vilken klass kör man i då?

vad jag kan läsa mig till verkar de bara vara licensklassen man får köra i. och som nybörjare på bana (iaf med hoj) är man kanske inte så sugen att börja i licensklassen.

hur gör man, måste hojjen vara reggad?

läste lite om almänna körningar etc. men om man exempelvis köper sig en oreggad hoj. vilken klass kör man i då?

vad jag kan läsa mig till verkar de bara vara licensklassen man får köra i. och som nybörjare på bana (iaf med hoj) är man kanske inte så sugen att börja i licensklassen.

hur gör man, måste hojjen vara reggad?

Ska du på en vanlig komersiell bankörning så måste du ha en reggad och försäkrad mc.
Alternativet är att ta licens och/eller skaffa dig en bra olycksfallsförsäkring som gäller vid bankörning. För att sedan köra i licensgrupp alt oförsäkrad grupp..

// Ezzo

om man skall på typ vanlig träningsdag på falkenberg som dom brukar köra varje onsdag. vad gäller då om jag har oförsäkrat?

villl ju inte slänga mig in i licensklassen direkt, känns bara dumt. skall jag lösa en bra olyksfallsförsäkring i så fall? skall papper på den visas på platts då? får jag då välja grupp eller brukar de även finns oförsäkrade klasser där?

va jobbigt å behöva köpa en dyr försäkrad hoj. vill ju kunna gå av å ändå le:)

släng gärna in tipps å förklara för en nybörjare.

edit: efter att ha läst din text en gång till så måste jag ha en försäkrad, påställd hoj för å få köra i de vanliga klasserna? annars är de bara ofrösäkrat elelr licens som gäller?

Last edited:
om man skall på typ vanlig träningsdag på falkenberg som dom brukar köra varje onsdag. vad gäller då om jag har oförsäkrat?

villl ju inte slänga mig in i licensklassen direkt, känns bara dumt. skall jag lösa en bra olyksfallsförsäkring i så fall? skall papper på den visas på platts då? får jag då välja grupp eller brukar de även finns oförsäkrade klasser där?

va jobbigt å behöva köpa en dyr försäkrad hoj. vill ju kunna gå av å ändå le:)

släng gärna in tipps å förklara för en nybörjare.

edit: efter att ha läst din text en gång till så måste jag ha en försäkrad, påställd hoj för å få köra i de vanliga klasserna? annars är de bara ofrösäkrat elelr licens som gäller?

För att köra på rr-träningar ska du ha en licens. (brukar iaf krävas) I licensen ingår en personförsäkring som dock bör kompleteras med en olycksfallsföräkring för att du ska få ett bra skydd om du skadar dig.

Ska du köra på komersiella bandagar så måste du ha en hoj som är påställd. Godkänd hos svenskbilprovning och vara minst trafikförsäkrad.

Actionpics kör en oförsäkrad grupp där if, trygg-hansa och licensförare samsas om banan.

Tumregel: rr-träning Licens.
Vanlig bandag: minst trafikförsäkrat.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back