Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bingo skrev:Nej, men de kollar aldrig.
Hmmm... Nu var jag nog lite för snabb. Det är ok enligt lag att köra utan körkot inom inhägnat område. Däremot brukar arrangörerna kräva körort i gatgrupperna. Men det finns kanske bandagsarrangörer som inte kräver det.stavgren skrev:Varför får man inte det? Det är ju inhägnat område?
Då kollar de nog. Om det är ansvarsgrejen du tänker på så är du i princip oförsäkrad - upplagt för tråkigheter alltså.Rigge skrev:Om jag torpederar nån så han bryter nacken då?

Goodstuff skrev:Försäkringsfrågan är ju solklar - du får inte köra på bana. Det är ju således upp till dig och arrangören.
Då kollar de nog. Om det är ansvarsgrejen du tänker på så är du i princip oförsäkrad - upplagt för tråkigheter alltså.'
ta licens och kör i licens gruppenRigge skrev:Enkel fråga: Inte får jag köra på en bandag om mitt körkort är indraget?
Det gjorde jag när länsstyrelssen lånade mitt KKhermes skrev:ta licens och kör i licens gruppen
hermes skrev:ta licens och kör i licens gruppen
Zeb_Macahan skrev:Nej! Trafiken gäller som vanligt men med +1000 kronor i självrisk. Man ska va bra klantig för att inte täckas av trafiken
//jaG
Bingo skrev:Nej, men de kollar aldrig.
Jag körde bana hela förra året utan körkort. Det var aldrig någon som frågade. Jag har behörigheten alltså, men hämtade aldrig ut kortet från posten.Kickic skrev:JOHO!!!
Det gör vi visst det.
/Kickic
Jag tror att sista ordet var att trafikförsäkringen iofs gäller men att F-bolaget kan kräva dig på pengarna. Dvs offret får ersättning men att det kan drabba den vållande. Praxis verkar dock vara att F-bolagen inte kräver pengarna från den "oförsäkrade".Freppa skrev:![]()
Det här har ju stöts och blöts nu i ett antal veckor men koncensus är att trafik inte gäller på bana längre.
Freppa skrev:![]()
Det här har ju stöts och blöts nu i ett antal veckor men koncensus är att trafik inte gäller på bana längre.
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller