Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bingo skrev:Nej, men de kollar aldrig.
Hmmm... Nu var jag nog lite för snabb. Det är ok enligt lag att köra utan körkot inom inhägnat område. Däremot brukar arrangörerna kräva körort i gatgrupperna. Men det finns kanske bandagsarrangörer som inte kräver det.stavgren skrev:Varför får man inte det? Det är ju inhägnat område?
Då kollar de nog. Om det är ansvarsgrejen du tänker på så är du i princip oförsäkrad - upplagt för tråkigheter alltså.Rigge skrev:Om jag torpederar nån så han bryter nacken då?
Goodstuff skrev:Försäkringsfrågan är ju solklar - du får inte köra på bana. Det är ju således upp till dig och arrangören.
Då kollar de nog. Om det är ansvarsgrejen du tänker på så är du i princip oförsäkrad - upplagt för tråkigheter alltså.'
ta licens och kör i licens gruppenRigge skrev:Enkel fråga: Inte får jag köra på en bandag om mitt körkort är indraget?
Det gjorde jag när länsstyrelssen lånade mitt KKhermes skrev:ta licens och kör i licens gruppen
hermes skrev:ta licens och kör i licens gruppen
Zeb_Macahan skrev:Nej! Trafiken gäller som vanligt men med +1000 kronor i självrisk. Man ska va bra klantig för att inte täckas av trafiken
//jaG
Bingo skrev:Nej, men de kollar aldrig.
Jag körde bana hela förra året utan körkort. Det var aldrig någon som frågade. Jag har behörigheten alltså, men hämtade aldrig ut kortet från posten.Kickic skrev:JOHO!!!
Det gör vi visst det.
/Kickic
Jag tror att sista ordet var att trafikförsäkringen iofs gäller men att F-bolaget kan kräva dig på pengarna. Dvs offret får ersättning men att det kan drabba den vållande. Praxis verkar dock vara att F-bolagen inte kräver pengarna från den "oförsäkrade".Freppa skrev:![]()
Det här har ju stöts och blöts nu i ett antal veckor men koncensus är att trafik inte gäller på bana längre.
Freppa skrev:![]()
Det här har ju stöts och blöts nu i ett antal veckor men koncensus är att trafik inte gäller på bana längre.
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |