bankörning(ar)??

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date

IGNJATOVIC

Guest
Jag ska ta min licens nästa år och vill därför köra ganska mycket. Men det finns ju inte så många tillfällen att köra? Vet att banakning.nu arrangerar några åkningar men sen då? Det måste ju finnas fler?

Kan jag inte bara traska in på Anderstorps kontor och registrera mig för en åkning?

Fråga: Jag vill köra så mkt som möjligt nästa år på så många banor som möjligt - hur göra?

Ps. Sökfunktionen är konstig. :arsele

Lugn det kommer bli tillfällen så det räcker och blir över, särskilt om du tar licens till våren. Actionpics är en annan bra arrangör. Sen har du licensträningar på sviestad,falken,anderstorp,karlskoga.

Håll utkik i raceforumet och banåkningsforumet så är det lugnt.

jag är i samma läge... och bor ju 6 mil fårn anderstorp och 10 från falkenberg... så hoppas på mycket mycket körningar där....:)

HET kommer att arrangera flera banåkningar nästa år på anderstorp. Anmälan kommer att öppna kring årsskiftet. Vi inleder den 12-13/4 med en tvådagars körning kombinerad med Humlans Enduranceskola.

när kommer första licens kursen hållas?
för ni brukar la inte köra en LICENS/OFÖRS grupp på anderstorp va?

tycker 40 mil för en kvällskörning är för långt. speciellt då jag måste ta ledig halva naten före å halva natten efter då jag jobbar natt. blir ett par tusen för en kvällsåkning.:rolleyes:

Last edited:
Vi kommer att försöka ordna möjlighet för licenskurs samtidigt. Vet ej om det lyckas men isåfall kommer det info här på SH.

låter kanon. i så fall kan du boka mig direkt:tummenupp
ingen som kan snabba på vintern lite? hojjen är snart klar ju. tråkigt att den bara skall behöva stå.

hoppas de blir mer körnigar 08 än vad de var 07...

Sen har du licensträningar på sviestad,falken,anderstorp,karlskoga.

Och NRS kör en kväll i veckan på Mittsverigebanan (ca 4 timmar fri körning!) och en av träningarna varje månad är det startträning med korta (typ 3 varv) race för att träna startförfarande samt start. Billigt är det också.

De är inge kvällskörnignar som körs på fredag lördag eller söndagar va?

De är inge kvällskörnignar som körs på fredag lördag eller söndagar va?

nrs är de bara licens körningar elelr är de blandat folk ute på banan?
låter kul och kan ju faktiskt vara värt en tripp för 4 timmar fri körning.

de är inte dumt stefan, licens och erf skola samtidigt.... sen behöver man inte lära sig nåt mer de året... då e de bara försöka bli snabb sen me:)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...