anledningen till att jag startade den här tråden var att en användare gått ut på forumet med att vara så bakfull efter festande till 0330 på natten och sedan varit tvungen att abryta sin körning pga av bakfylla dagen efter.
Kanske hör till dom ovanligare och obehagligare undantagen som du nämner, absolut, men det obehagligaste var att vid närmare efterfoskning var denna person en SMC instruktör som jag tycker borde föregå med gott exempel.
jag har själv ett antal bekanta som kört ihjäl sig/blivit ihjälkörda pga av alkohol, jag blir rent ut sagt förbannad att man ska behöva ens tänka på att det kan komma någon på banan när man ligger i dom farterna man gör.
det är det jag reagerar på!
Verkar som sagt märkligt att någon ens kör bakfull.
Men det finns såklart grader i helvetet.
Bakfull behöver nödvändigtvis inte betyda bakfull i dess värsta form.
Men som sagt bakfulla deltagare..nej tack.
Jag upplever inte ens att problemet existerar, och har nu EN person, vid ETT tillfälle gjort detta (och erkänt) samt oxå visat prov på ett visst omdöme, och avbrutit, så må detta vara ett, om inte föredömligt exempel, så iaf varnande för alla och envar.
Det jag brukar se och minnas annars av bandagar är att folk tvärtom, är MER försiktiga, dricker mindre eller inget alls, och måna om att få ut mesta möjliga ur denna aktivitet de betalat en hygglig slant för.
Sen, att man till grillningen på kvällen mellan två dagar, kanske tar sig en eller två folköl, det är inget jag förknippar med dåligt omdöme.
Och de flesta VILL inte ens ha mer än så pga fysisk utmattning från dagen, viss vätskebrist osv osv, så att dessa två folkisar "biter" tillräckligt bra ändå.
Nä - detta är nog ett icke-existerande problem, som, om man (som vanligt i förbuds-sverige) ska börja ropa "Vargen kommer" även här och införa restriktioner, förbud och kontroller... så börjar det likna Stasi.