Bankörning 4:e April på Gelleråsen

• Thread starter Thread starter FL
  • Start date Start date

FL

runt runt...
Gick med
30 May 2004
Hoj
R6
Tidig körning i vår på Gelleråsen!

Onsdagen den 4:e April har Nylundracing hyrt Gelleråsen.
Förmiddagen kommer att ägnas åt sponsoraktiviteter men från klockan 12:00 till 18:00 går det bra att träna för licensierade förare.
Ingen gruppindelning utan "öppen depå" mellan 12:00 till 18:00. Max 25 förare/anmälningar och det är "först till kvarn" som gäller om platserna.

Banan är hyrd som bullerfri dag så är det 98dB gäller.
Förarmöte 11:45

Pris 500 SEK

Anmälan snarast till: Andreas Nylund
Tele: 070-5349782
andreasnylund@spray.se

Bankgiro: 5110-5880

Anmälan är bindande och återbud återbetalas inte.
Arrangören åtar sig inget ansvar

www.nylundracing.se

Lyfter denna lite...
Det finns dryga 10-talet platser kvar till denna körning. Kanske dags att boka om ni funderar på att åka denna dag :)

Lyfter denna lite...
Det finns dryga 10-talet platser kvar till denna körning. Kanske dags att boka om ni funderar på att åka denna dag :)

Snart är det dax? Vilka skall dit mer än jag o MiljöMozzan.

För övrigt hörde jag att det var ett par platser kvar... För den som är sugen att premiärköra.

Väl mött i våren.

Hade garanterat bokat om jag inte var tvungen att jobba.
Jobbar enbart två dar i April så tror inte det är värt att be chefen om mera ledigt... :gnissla

Sä.... vad händer när/om man kommer med racepipa?

98db är det som generellt gäller på banan tex vid onsdagsträningar och bandagar vad jag förstår. Har man klarat sig utan påpekanden vid dessa tillfällen så fungerar det säkert nu också :)

/Fredrik

Ser bra ut än så länge - SMHI spår för tillfället 10 grader och uppehåll, men molnigt. (håller tummarna för uppehåll)

Denna tid på året och några grader i luften - hur mycket grepp finns det i asfalten? Blir det fisåka eller är det bara det sista lilla greppet som krävs för banrekord som saknas?

Ser bra ut än så länge - SMHI spår för tillfället 10 grader och uppehåll, men molnigt. (håller tummarna för uppehåll)

Denna tid på året och några grader i luften - hur mycket grepp finns det i asfalten? Blir det fisåka eller är det bara det sista lilla greppet som krävs för banrekord som saknas?

inga problem vi körde där förra året i samma väder då låg Nylund på 1.09 tider konstant

inga problem vi körde där förra året i samma väder då låg Nylund på 1.09 tider konstant

Om du menar på Nylunds körning förra året så var det endast några plusgrader med snövallar vid sidan av banan på vissa partier. -6 grader på natten också.
Sen körde Nylund 1.14 som bäst... Hur du fått fram 1.09 vet jag inte :va
Så nåt vidare grepp var det inte.

Men nu är det lite varmare så det borde gå att pressa ganska bra.
Iaf på eftermiddagen.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck