Bankörning 2-juli-2006

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
http://www.bsaoc.org/swe/bsacamp2006.pdf

Bankörning på Kinnekulle sönd.2-juli 9-16.00 ingen anmällan bara att åka dit.
Det blir en lätt besiktning av cyklarna,sen indelning i grupper om hur fort man kör.Sen är det bara tuta och köra :tummenupp
Kolla länken åvanför finns även ett tel nr där om ni undrar något 400kr/skalle.
Jag skall åka dit,moste testa bana har aldrig gjort det.
Undrar om jag blir ensam motard åkare? :Bugar

crillepille64 skrev:
2262876 http://www.bsaoc.org/swe/bsacamp2006.pdf

Det blir en lätt besiktning av cyklarna,sen indelning i grupper om hur fort man kör.Sen är det bara tuta och köra :tummenupp

låter som en bra ide, hur långt e det dit?

Ska man ge banjäveln en chans till eller :confused:

Förra gången krashade jag ju tämligen omgående så jag har ju en oplockad gås :)

Hursomhelst, förra gången visade det sig vara en dålig idé att inte komma dit på kärra så finns det nån som har hojplats över eller?

Mvh FÖRGÖRAREN

crillepille64 skrev:
2262876 http://www.bsaoc.org/swe/bsacamp2006.pdf

Är det inte bara för bsa-klubb medlemmar??
Verkar för bra för att vara sant ??!!

Gottschalk skrev:
2263085 Är det inte bara för bsa-klubb medlemmar??
Verkar för bra för att vara sant ??!!
Hmm, någon som vet?

Annars skulle det va apskoj, ska till falken på lördag o lära mig o svänga så kan ju va kul o prova på det man lärt sig redan dagen efter!

Har varit i kontakt med dom som arrangerar träffen (Johan Johansson 0340-86940).Träffen är i första hand för BSA klubben,TOMCC-racing,MCHK-Väst och SuperMono klubben.Fick verken ja eller nej angående bankörning,men jag åker upp med en som är med i MCHK-Väst så det var okej.När jag pratade med Johan sa han en och annan cykel var väl okej,men dom vill helst inte ha dit nyare cyklar typ radfyrer,för dom har ingen anbulans där uppe och är rädda för tokkörningar och avåkningar.Lite äldre cyklar och enstånker var okej om det inte blir för många,men ring och kolla för säkerhets skull så ni inte åker i onödan. :huvet :yoparty :yoparty

Last edited:
crillepille64 skrev:
2267939 Har varit i kontakt med dom som arrangerar träffen (Johan Johansson 0340-86940).Träffen är i första hand för BSA klubben,TOMCC-racing,MCHK-Väst och SuperMono klubben.Fick verken ja eller nej angående bankörning,men jag åker upp med en som är med i MCHK-Väst så det var okej.När jag pratade med Johan sa han en och annan cykel var väl okej,men dom vill helst inte ha dit nyare cyklar typ radfyrer,för dom har ingen anbulans där uppe och är rädda för tokkörningar och avåkningar.Lite äldre cyklar och enstånker var okej om det inte blir för många,men ring och kolla för säkerhets skull så ni inte åker i onödan. :huvet :yoparty :yoparty

Blir till och köpa sig en gammal stånka/kafferäser så man kan åka på såna här tillställningar också :tummenupp

bankörning

Det var premiär tur på bana för mig(Kinnekulle ring 2juli).Det var värkligen roligt snacka om att få blodad tand.Tyvärr fick jag svart flagg för hög ljudnivå (111db),då mätte dom i depån när jag körde förbi på rakan.Fick sätta i en insats så var det okej,märkte bara lite efekt förlust på rakan,det tog 100 meter längre bara innan varvtals stoppet gick in vid 170km/t.Blev förvånad över väggreppet,äfter ett par pass när hornen hadde kommit ut var det vild sastsning blev väl lite rädd när jag kastade ner hojen i första höger böjen äfter rakan,när fot pinnen tog i.Det var då jag jagade en sport hoj tappade 20-25 meter på rakan men tog in det i första böjen.Fy faaaan vad skoj.
Men det var inte roligt när man ligger i kurvan och tycker att det går fort så kommer en classic 250 tvåtaktare och blåser förbi på utsidan. :mad:
Senare på äftermiddagen tappade jag insatsen på banan och brände bort ullen som är längst bak på dämparn.Bara hem och laga men jag är gätte nöjd med dan ändå.PS jag hittade den igen det hade börjat glöda runt den i grässet så, den var varm. :D
Det var en aprilia som gick om kull hoppas det inte blir alför dyrt att laga den ,det var väl den ända avåkningen med hoj skada.PS det gick bra för han tror jag för han gick därifrån sen.
:banana :banana :D :tuttar

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8