Bankörd hoj

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Vågar man köpa en bankörd R1 som gått 500 mil? Har ju inte kört bana själv så jag vet inte hur hårt hojarna går åt.

Santo skrev:
Vågar man köpa en bankörd R1 som gått 500 mil? Har ju inte kört bana själv så jag vet inte hur hårt hojarna går åt.

om hojen verkar vara i bra skick så är det troligen ingen fara.
Visst den har säkerligen gått hårt.. men jmf det med en r1a som går på gatan... Tex av någon från potatis (inget ont om dem) så är den wheelad från Globen till Haninge.. Där den gjort en lååååång stopie... Sen wheelad in till Globen igen :hihi
Dvs den har gått hårt den med... och kanske med mindre servcie mm.

Lyssna och känna på motor, bromsar växlar mm...
Kolla efter tecken på klotning....
Kolla hur bromsskivorna är så att de inte slagit sig. Kolla efter oljeläckage eller tecken på oljeläckage.. Brukar kunna synas om det är onormalt kletigt innaför kåpor typ...

Lite tipps... Lycka till

Banåkning i sig är inget att vara rädd för. Jag är övertygad om att de som åker bana tillhör de som tar hand om hojarna bäst och som Sensei säger så är det rena mjukkörningen på bana jämfört med hur en del kör på gatan. Om hojen ser bra ut och ägaren är förtroendeingivande så köp! :)

Santo skrev:
Har den gått 500 mil på bana eller har ett fåtal av dessa 500 mil körts på bana?

Spela roll var den har rullat milen. Racehojar sköts som någon sa tidigare betydligt bättre än gathojar. Vet inte många som server sin gathoj oftare än 500-mils intervaller. Banåkare däremot... Huvudsaken är väl att den inte varit omkull så hårt, (dom flesta R1:or har väl varit i backen antar jag) så att den är hel och fin överallt. Är den schysst så bara handla. I så fall ber jag att få gratulera till en alldeles utomordentlig hoj! :tummenupp

Santo skrev:

KÖP!!!

så vi kan brumma lite i sommar... :tummenupp

Santo skrev:
Att den är "bankörd" säger absolut ingenting om dess skick. Har den gått i nybörjargruppen nån enstaka gång eller har den gått alla 500 milen på licensträningarna? Inte för att det spelar någon roll iofs.

Rejshojar sköts inte alltid bättre än gathojar. En del gör det, andra gör det inte. Inte för att det heller spelar någon roll eftersom det inte är fråga om nån rejshoj här.

En välskött hoj är en välskött hoj vare sig den gått på bana eller gata. Man är ganska enkel om man avstår att köpa en motorcykel av det enda skälet att den är "bankörd".

Har den inte gått som banhoj (dvs rejsad med kk, borttagna instrument och sne bakram) utan bara luftad på bana så är den ju som ny. 500mil är ju ingeting.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup