Banhoj vs Gathoj

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
jag ska uppgradera mig från 125 till mellanklassare, och det jag är inne på är en Suzuki gsxr 750 och sedans trypa till 25 kw. Jag har hittar massor med gatregerstrerade hojjar för rund 30000 kr, men sedan en väldigt fin banhoj för bara 15000. Min fråga är till de som är mer erfarna än mig: är det mycket sämre att köpa en banhoj och sedan modifiera den och regga den för gata? vet någon i sånna fall vad det kan bli att kosta?
Säg vad ni tycker!

banhojjen: http://www.blocket.se/vi/20109168.htm?ca=6_s&last=1

gathojjen: http://www.blocket.se/vi/19998022.htm?ca=6_s

en banhoj är inte alla gånger registreringsbar

men hur vet man att den inte är det? och VAD är det som gör att den inte är det?

men hur vet man att den inte är det? och VAD är det som gör att den inte är det?

Är ramen (ramnummret) skrotad/avregistrerad så finns den inte. Sen kan den blivit såld av skroten UTAN ramnummer för tex bana eller nått annat bygge.

Hur mycket $$$ ska du lägga på en hoj?

okej :) men om det går att registrera den, är det några nackdelar då med att den har gått på bana? tänker mig att den har gått på höga varv å så...

Är ramen (ramnummret) skrotad/avregistrerad så finns den inte. Sen kan den blivit såld av skroten UTAN ramnummer för tex bana eller nått annat bygge.

Hur mycket $$$ ska du lägga på en hoj?

jag har tänkt mig lägga max 30 000, och jag vill ha en hyggligt snygg sporthoj som skall gå att ha mellanklassad. kubik spelar ingen större roll

Last edited:
finns flera fina 600or också.. jag köpte en kawasaki zx6r 96a för 19.500.. så det finns flera alternativ :)

finns flera fina 600or också.. jag köpte en kawasaki zx6r 96a för 19.500.. så det finns flera alternativ :)

jag har varit inne på den med! helt okej, men de på blocket nu ligger på minst 25 000..

känns som att det är rätt dyrt pris för den postade gathojen?!?!? 35k liksom?

näst billigaste på blocket just nu om man inte vill ha en från 93.. vad borde den ligga på?

Last edited:
Dom flesta gathojarna i supersport klassen körs rätt så hårt ändå, Dom som kör en banhoj är tillochmed mer erfarna och sliter inte lika hårt på sin hoj.

Ska du välja mellan dom 2 skulle jag nästan go for gathojen iallafall, du behöver inte fiffla med massa papper och besiktningar hit o dit och du slipper massa timmars arbete med att göra den körduglig.

Men som folk säger, Varför just en GSX? Finns flera 600:ror och tillochmed ett par 500 twins därute... I have one! ;)

Finns en Suzuki Gsxr 750 -93 på blocket för 19.999 nackdel ingen servicebok och importerad

men de som är äldre än 96 ser så "old school" ut.. det fanns en 97:a för 25000 för nån månad sen, men den har försvunnit. Iofs så kan jag inte köpa nåt nytt förän min cbr är borta, så får väl hoppa satt det dyker upp något intressant senare till säsongen!

köp nått som redan e inreggat o sjysst... krångla inte till det med sbp... (talar av egen erfarenhet)

till en banhoj behöver du:

lampa
blinkers
nummerskyltsbelysning
lagliga gat däck(ej slicks)

du kan nog hitta ovan delar för 1500-3000kr men frågan är hur fin du vill hojen skall vara?

15tkr e billigt men då endast om du skall bruka den som en banhoj annars inte

köp nu min så kommer du inte att ångra dig :)

till en banhoj behöver du:

lampa
blinkers
nummerskyltsbelysning
lagliga gat däck(ej slicks)

du kan nog hitta ovan delar för 1500-3000kr men frågan är hur fin du vill hojen skall vara?

15tkr e billigt men då endast om du skall bruka den som en banhoj annars inte

köp nu min så kommer du inte att ångra dig :)

din? är det alltså du som säljer den för 35000? för jag är intresserad, men priset är i överkant..:(

hahha,tur för dig att snön fortfarande ligger kvar(även här i skåne) annars hade den sålts för länge sen

inget är hugget i sten,men som alltid Först till kvarn gäller

hahha,tur för dig att snön fortfarande ligger kvar(även här i skåne) annars hade den sålts för länge sen

inget är hugget i sten,men som alltid Först till kvarn gäller

men det är alltså du som säljer den? för 35000 är för mkt för den där hojen, det finns mycket billigare på både blocket och i sporthojs eget köp&sälj

Back