Banhoj RC8

dom brukar bara titta ner o se om där e något i hålet.eventuelt så bara petar dom lite på det o ser så det inte ramlar vidare ner i tanken
 
Nä, kanske nästa år om man får upp lite fart i år. Däremot räknar jag med en del bankörning, så vi ses säkert!
 
Fick du några kuber tankfoam kvar? Såg att XLMoto hade en mindre variant av blocken, men däremot i 100-pack, vilken känns lite överdrivet.
 
Puts är sådant depåpersonalen sköter om medans du går igenom hur passet gick och förbereder dig för nästa. ;)

Tackar... ska låta frugan läsa den meningen, så hon fattar vad som förväntas de gånger hon är med. :D
 
Fick du några kuber tankfoam kvar? Såg att XLMoto hade en mindre variant av blocken, men däremot i 100-pack, vilken känns lite överdrivet.

Köpte denna:
http://www.xlmoto.se/bransletankskum-twenty

Har bara runt 10-15 kuber kvar...

Ett paket räcker till runt 12-13 liters tank enligt xlmoto, men då får man packa dem rätt hårt.

Ok, trodde inte man skulle få i så pass många.

Nu har jag också skummat tanken. Jag har bara kvar att fixa nummerklibban och beställa nya däck så är jag redo. Hoppas jag...

Jag köpte också XLmotos tankskum. 100 skumkuber som är 5x5x5 cm stora. Det blir 12,5 liter skum i totalvolym. Tanken på min R1:a är 18 liter. Inga problem, kan tyckas, men... Efter lite pillande och trixande stoppade jag efter att ha fått i 84 skumkuber, alltså 10,5 liter skum. Jag vågade inte pressa ner mer för då hade jag skum upp till nederkanten påpåfyllningsröret. Jag hade säkert kunnat pressa i de sisa 16 skumkuberna (2 liter) också, men jag vill inte att kuberna skall komprimeras så mycket att hålrummen pressas ihop och de stjäl tankvolym från bensinen.

Bactor.se säljer lika stora kuber i 50- och 100pack. De skriver: "Till en superbike går det oftast åt ca 75 block, men skiljer på tank volym och form".
(http://butik.bactor.se/product_info.php?products_id=4666&osCsid=nc2pm4glfrs2d48q9ho3380fm4)


Som en trevlig bonus så tycks bränslevarningslampan fungera på min banhoj. När jag hade tömt tanken så tändes den. Efter att jag hade skummat tanken så kollade jag igen. Då tändes den snällt. När jag hade hällt tillbaka bensinen i tanken slocknade lampan och det var inga problem att starta hojen och låta den spinna en stund. Så förhoppningsvis slipper jag orsaka rödflagg på grund av tom tank tills jag har lärt mig hur mycket den dricker... :)
 
Stiligt! Glöm inte bakbromsen. Nu ligger jag efter rejält. Måste försöka få lite tid i garaget snart.
 
Härligt! Själv har jag bara hunnit beställa en massa delar, som fint ligger i garaget. Landade lite nya fina Bridgestone V02 idag. Jösses va sugen man börjar bli på att köra nu.
 
Beställde lite däck idag av min sponsor hojdäck.se!

Det blev ett set Michelin Power Cup och ett set Michelin Power Rain. :rock

Blev också medlem i Karlskoga MF. Tänkte köra dit på onsdagar och träna...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top