Banhof Vs Alltele (Fiber)

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Ska koppla upp mig på statsnätet här hemma och står i valet och kvalet vilken leverantör jag ska välja..
Vilka erfarenheter har Ni om Banhof/Alltele
Support/Hastighet/strul/full duplex m,m

Bahnhof är de som gått längst vad det gäller att skydda den personliga integriteten på nätet.

Så jag kommer personligen köra med dem om några veckor när jag får fiber till huset.

Jag hade Bahnhof i lite över 1 år. Hastighet 50/50 över stadsnätet.
Jag är mkt nöjd med bahnhof som leverantör.
Eftersom det aldrig strulade för mig så vet jag inte hur supporten var, men billigt var det och snabbt gick det :D

Kan inte uttala mig om Alltele.

Jag hade Bahnhof när jag bodde i lägenhet i Halmstad. Har för mig det var 100/50, snabbt och problemfritt är det jag minns bäst iaf.

Jag får komma in och spoila partyt lite. Morsan och farsan hade IP-telefon och 100/10-bredband från Bahnhof och det funkade aldrig. Nertid minst en gång om dagen—vilket innebar att telefonen inte funkade heller. Oftast var det bara fem, tio minuter men det hände att det låg nere tre, fyra dagar i streck vissa gånger. Och de hade 12 månaders bindningstid. Jag var hemma där en gång och släppte in tekniker, han skyllde på routern. De bytte router (fick en ny av Bahnhof) och problemen fortsatte. Efter en tid (minns inte hur lång tid) fick de bryta avtalet och bytte till BBB. Funkade direkt och ever since, ingen nertid som jag vet om...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg