Bandit hjälm

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Vem säljer bandit hjälmar och visir här i Sverige?

Ja jag var inne på de.
Men har inte bästemt mig hur jag vill ha den än :va
Måste hitta visir oxå :tummenupp

Ja jag var inne på de.
Men har inte bästemt mig hur jag vill ha den än :va
Måste hitta visir oxå :tummenupp

Har du provat en sådan hjälm någon gång? Jag har provat ett par olika modeller men ingen passade, inte ens i närheten. Trots att det var rätt mått på papperet var det omöjligt att få hjälmarna över huvudet.

Kan ju vara trist att beställa från Tyskland och chansa på storleken menar jag, speciellt då det är en lite annorlunda modell.

Jag skulle rekommendera dig att inte köpa en bandithjälm.
De ser asballa ut men kvalitetet överlag o tex passformen av visiret är under all kritik. Sämre än den billigaste budgethjälm du kan hitta.
Jag köpte en för några månader sen. Den skickades tillbaka pga en spricka. Den nya som kom hade ett ruskigt dåligt lackjobb så den skickades tillbaka med. Den tredje ville jag helst skicka tillbaka oxå pga dåligt och ojämna linjer i lacken men jag palla inte då jag insåg att alla var av samma dåliga kvalitet.
Kan nämna oxå att alla hjälmars visir var uruselt o drog in luft så det vattnades i ögonen.
Sedan är hakremmen till för 250kg tjockisar verkar det som. För även om man drar åt den maximalt så sitter den toklöst under hakan.
Men vill du trots att köpa en så rekommenderar jag "harleybutiken". Tror de är billigast i Sverige och är även jävligt hjälpsamma. Tror du bara sparar någon hundralapp om du köper från tex fcmoto. Pengar som försvinner om du har samma otur som jag o tvingas byta ut ett gäng ;)

Nä...jag rekommenderar ingen bandit hjälmar. Men visst fan är de coola

Last edited:
Att säga att alla dina kunder varit nöjda är nog fel att säga då många köper saker..tycker produkten är skit och sedan lägger den på hyllan utan att klaga hos försäljaren.
Snarare så att ingen av dina kunder HAR klagat eller sagt något negativt om produkten.

Men som du säger...looken gör att många nackdelar vägs upp ;)
Dock så är det jävligt tråkigt att en så pass dyr hjälm inte är bättre kvalitetsmässigt (gällande allt)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien