Bandit/gsxr motorfästen?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Har Bandit motorn samma motorfästen som den oljekylda gsxr snurran?. Min veven i min streetfighter har insjuknat och det blir ju inte så mycket dyrare att köpa en hel motor.

Japp, fästena på motorhalvorna är lika, så det ska väl bara vara o montera.

Notera, om du ska installera en Bandit-motor i gsxr'en måste du använda Banditens ventilkåpa eftersom det sitter en speciell kamkedjestyrare där som inte finns på gsxr'en. Det är det enda du behöver tänka på. Tändplattan är en enkelspole, möjligen att det finns vissa gsxr-modeller med dubbel-pickup'er. Men det lär visa sig.

Använd kamaxlarna från gsxr'en och lägg Banditens astmatiska kammar i nån låda...

Hightuned skrev:
187775 Har Bandit motorn samma motorfästen som den oljekylda gsxr snurran?. Min veven i min streetfighter har insjuknat och det blir ju inte så mycket dyrare att köpa en hel motor.

Ett megalyft av denna tråd...

Om du fortfarande är aktiv på forumet - bytte du motor? Var det problemfritt? Eller om någon annan kan svara, är det relativt enkelt att peta i en bandit 1200-motor modell nyare i en gammelgixxer, ex min 750 -88? Är det massa elektronik som blir besvärligt? (kan vara bra att veta om man råkar komma över en motor...)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg