Bandit 600N

LTM

Snart så...
Gick med
17 May 2004
Hoj
CBR 600f
Hejsan!

Har funderingar på att köpa en sådan, ligger runt 30-35k i pris och har kollat upp någon. Hur mycket ska man hänga upp sig på miltalen? Den mest aktuella har gått 3200 och är en -95 begärt pris är 35k med nya däck och drivpaket.... annars är den fin och hel i övrigt men just milen, hur mycket ska man hänga upp sig över dem?

LTM skrev:
Hejsan!

Har funderingar på att köpa en sådan, ligger runt 30-35k i pris och har kollat upp någon. Hur mycket ska man hänga upp sig på miltalen? Den mest aktuella har gått 3200 och är en -95 begärt pris är 35k med nya däck och drivpaket.... annars är den fin och hel i övrigt men just milen, hur mycket ska man hänga upp sig över dem?

Milen? 3200 mil på en -95'a
Den har nog gått längre ändå men strunta i det, dom funkar längre än dom flesta tror. Min hoj, B12'a från -95 har 2500 mil på mätaren men ska man kolla på skicket så har den gått 4 gånger mer. Vilken 9 år gammal hoj har gått så lite ändå? Någon kanske men inte många.
Är den äldre än garantin gäller så är det skicket som gäller i allafall, kolla, prova, verkar det funkis så handla och betala efter skicket.

LTM skrev:
Hur mycket ska man hänga upp sig på miltalen?

Skicket på hojen säger mer än miltalet.

Min har snart gått 7000. Jag har ägt den mer än de senaste 2000 milen och det enda jag har fixat är bensinpumpen som la av. Den skruvades isär och putsades upp och sen var den som ny igen. Sen har jag ju så klart bytt olja, tändstift, däck, drivpaket men det är ju omöjligt att komma ifrån.

Kolla in skicket på hojen och stirra dig inte blind på mätaren, du vet ju inte ens om hastihetsmätaren har varit inkopplad de senaste 2000 milen...

Lycka till med hojköpet :tummenupp

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...