Bandit 600 sömnpiller?

B-400 skrev:
Har en 600-95:a

Bromsar 78hk på driven.

Tycker när man inte bara åker rakt fram hänger man på rätt bra.

Iaf på kurviga vägar.

Min första hoj, kört den i 2 säsonger. Helt underbar för dom pengarna,
Snyggaste nakna hojen iaf...


Vill någon bjuda mig 24000 så visst.

Om ni skulle jämföra banditen mot en monster vilken är då "bäst"? Har hört att det är dåligt tryck i monster 600 och att man borde satsa på 750 eller 620 då. Blir dock lite dyrare... Fattig student som man är så tänkte jag faktiskt försäkra hojen på mig själv också så då finns det tyvärr inga möjligheter att köra sporthoj :4skrika

Monstern kommer jag undan med 4500:- hel/hel det är inte så farligt! :banana

Till skillnad från gsxr600, r6 eller zx6r där dem vill ha minst 20'000/år för trafikförsäkringen...
 
monster 600 ska visst var så slö att mossan växer snabbare än den accelererar.
Jag tror man blir grymt besviken på en sån hoj om man nu inte skulle ha den enbart till och från jobbet.
 
Poacher skrev:
monster 600 ska visst var så slö att mossan växer snabbare än den accelererar.
Jag tror man blir grymt besviken på en sån hoj om man nu inte skulle ha den enbart till och från jobbet.

det vill jag ju knappast..... jag vill ha en hoj som går att leka lite med (inte nödvändigvis köra på ett hjul än så länge jag föredrar att lära mig köra på 2hjul först!) men man vill ju endå ha lite tryck... kanske bättre att satsa på en monster 750 då?

(edit: meningsbyggnad)
 
Last edited:
Har en Bandit 600 s -02 tycker den rör på sej hyfsat bra som första hoj.

Försäkring = halv a 4000 om året.
 
prise skrev:
det vill jag ju knappast..... jag vill ha en hoj som går att leka lite med (inte nödvändigvis köra på ett hjul än så länge jag föredrar att lära mig köra på 2hjul först!) men man vill ju endå ha lite tryck... kanske bättre att satsa på en monster 750 då?

(edit: meningsbyggnad)
Absolut, sök lite på formet så hittar du en del monstertrådar.
 
Ja utan att överdriva så kan jag ju meddela att monster 600 är det meningslösaste slöaste tråkigaste ännu slöare jag nånsin kört..fullkomligt menlös. Köp isåfall banditen med gott samvete. :tummenupp
 
thundrace skrev:
Ja utan att överdriva så kan jag ju meddela att monster 600 är det meningslösaste slöaste tråkigaste ännu slöare jag nånsin kört..fullkomligt menlös. Köp isåfall banditen med gott samvete. :tummenupp

Håller med.. Tråkig instumentering oxå!!!!
Glidigt med dubbla pipor o twin dock!!!
 
Vit Blade skrev:
Håller med.. Tråkig instumentering oxå!!!!
Glidigt med dubbla pipor o twin dock!!!

att dem satt en så klen motor i den då? är väl jävligt dummt med tanke på att många tycker om utseendet?
 
prise skrev:
att dem satt en så klen motor i den då? är väl jävligt dummt med tanke på att många tycker om utseendet?
Det var väl en instegsmodell, kanske billig att försäkra osv på sina håll, vad vet jag.
 
Poacher skrev:
Det var väl en instegsmodell, kanske billig att försäkra osv på sina håll, vad vet jag.

mjo kanske det... får väl se hur jag gör... har bara a med begränsning också... vet inte riktigt om jag vågar köra med en hoj som bara är inreggad... Dummt att chansa bil och mc-kort bara för att man inte kan vänta 1.5år till.. Å andra sidan är man ganska jättesugen på att köra något med lite tryck i!
 
Allting är ju relativt...vad har du kört för sport 600 innan?`

Jag valde mellan ett antal nakna 600:or när jag shoppade hoj förra våren och lånade en Bandit en helg. Alltså, det är en väldigt snäll hoj tycker jag, helt odramatisk och väldigt "lagom" i allt. Perfekt nybörjarhoj men inte särskilt upphetsande på något sätt. Jag har inga extremt höga krav men jag kände rätt snabbt att jag skulle nog skulle tröttna på både design och motor.

Monster 620 ie (gamla 600 ska du INTE köpa...en riktigt sur hoj) testade jag också och även där kändes motorn en aning för vek. Däremot var helheltsintrycket överlägset Banditen.

Det finns mkt roligare hojar i klassen än Banditen....Fazer 600 tex. Eller nya FZ6.... :yoparty
 
Last edited:
Han rullade omkring på en FZR 600 har jag för mig, och även en lånad ZX6-R
 
Baaaa

Allt handlar om hur mycket pengar man skall lägga...

under 30000kr= Bandit!!!!

Idiot säker!
 
paprika skrev:
Hej

Bandit 600n från 96, hur är dom? Är det som ett sömnpiller att köra dom?
Mest åkt sporthoj 600. Är det ett vettigt budget alterbativ om man hittar en till ett lågt pris?

Någon här som har en sån?? Vad har ni för försäkring på den?

Jag är 23 år och bor i Stockholm. Vad är rimligt?

Har testat både Monster 600, Bandit 600 och SV650 Naken varianten, min sambo köpte sig precis en naken SV. Monster 600 upplevde jag som riktigt slö och tråkig, kändes även "billig" i förhållande till de andra 2. Banditen är en ok hoj, dock lite för "vanlig", säkerligen en bra förstahoj dock. SV:n gillade jag mest av dessa. Sportigare karraktär och den ser absolut busigast ut av de 3 samtidigt som komforten är i klass med de andra (förutom sadeln som är något tunn men den går ju att byta/stoppa om). Om inte försäkring/pris går över din budget hade jag letat SV:n. OBS, naken SV650 säljs ej i Sverige.

MVH Drex
 
galleryshow.php


Men köp en HORNET...snyggaste nakna 600:an alla kategorier...låter bra, & går bra också!
Sen är det ju en Honda...& dom går inte sönder... :)
 
Men köp en HORNET...

Hornet? snygg? :confused:

När började en vattenkyld motor bli snygg? :hihi

Bra klipp i dem, men blir ochså dyrare i bla försäkring.

Den dagen Bandit motorn krånglar...?
Men visst, ventilerna får ju ställas med tätare intevaller. (Ej shims)
 
Fördelar med Bandit:

- Stor tank (20L) och låg bränsleförbrukning vid motorvägsfart, 110-120 ger en lång räckvidd. Jag åker lätt till Stockholm utan att bekymra mig om bensinstopp.

- Växellådan, det är ju en Suzuki...

- Utseendet. Fast då tänker jag bara på N-modellen (den nakna), den andra tycker jag ser lite gubbig ut. Sen finns det mycket stylingdetaljer till Banditer.

- Körställning. Detta är ju väldigt individuellt, men jag tycker det är skönt att sitta lite mer upprätt när jag kör, speciellt i tätort.

Nackdelar:

- Vikten... om man vill ha sporthojsprestanda

- Framgaffeln. Finns inga inställningsmöjligheter alls. Vill man ha hårdare så finns det dock andra fjädrar att köpa.

- Försäkringsklassen? Min Bandit-00 ligger i försäkringsklass 6. Detta tycker jag är alldeles för mycket med tanke på att den har 77 hk och väger drygt 210 kg med vätskor. Sen tror jag inte att Bandit 600 är en motorcykel som är inblandad i överdrivet mycket olyckor, men men....


Tänk på att -00 så gjordes en del uppdateringar på både chassi och motor. Bland annat byttes bakdämparen och frambromsar ut mot bättre och effektivare grejer.

Det är iallafall en hoj där du får en bra o snygg cykel för en vettig peng.
 
Tycker Horneten är grymt fin! Och färsäkringen ligger i klass 6, så den är inte
så farlig att försäkra! OCH denna är till salu, så bara shoppa! :fakta
 

Bifogat

  • hornet1.JPG
    hornet1.JPG
    74.3 KB · Visningar: 66
  • hornet2.JPG
    hornet2.JPG
    54.3 KB · Visningar: 41
prise skrev:
Om ni skulle jämföra banditen mot en monster vilken är då "bäst"? Har hört att det är dåligt tryck i monster 600 och att man borde satsa på 750 eller 620 då. Blir dock lite dyrare... Fattig student som man är så tänkte jag faktiskt försäkra hojen på mig själv också så då finns det tyvärr inga möjligheter att köra sporthoj :4skrika

Monstern kommer jag undan med 4500:- hel/hel det är inte så farligt! :banana

Till skillnad från gsxr600, r6 eller zx6r där dem vill ha minst 20'000/år för trafikförsäkringen...

Hade skitkul på min monster 600!
Får man på andra dämpare så att att den inte lider av astma blir det bättre också. Det den inte har i effekt tar den igen i lättkördhet. Inga konstigheter att lägga ner i kurvorna. Sen är ljudet och utsendet suveränt!
Köp den svarta!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top