Bandit 600 -01

Journeyfan

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Hoj
2001 Suzuki GSF600S Bandit
Ciao everyhopa!
Har köpt en Bandit GSF600S som var ombyggd och orginalkåpan borttagen. Har försökt sätta dit orginalkåpan men det finns 2 fästen som skall sitta fast på kåpdelarna på tanken. Är det någon som kan berätta hur f-n man gör eller har någon bild på det? Det är ju alltid lättare när man själv plockat av det. Tacksam för all hjälp.
Den går som en dröm annars.

Bandit

Nej ser inte riktigt likadant ut men jag skall kolla. Tack! Var hittade du bilden?

Finns i manualen.

Hittar ingen 600 -01 manual förutom en 600/1200 Haynes.

Du kan hämta den här

Tack för den min vän!
Skall höra med vår mcverkstad i stan imorrn om dom kan hjälpa till

CPMS bild är för gen2 av 600 dvs 2000 - ca 2004. Det syns på kåpglaset. Din är en 2001 dvs gen 2, mao det är rätt bild. De platta stagen nr 8 och 9 skall skruvas på insidan i ramen stoppas in underifrån under ramen under tanken. Dras med M5/6 skruv ca 16 mm. Det finns platt påsvetsad del med gängor i. Men de syns först när tanken är borttagen. Del 7 sitter i styrhuvudet med två bultar. Det är bara del 7,8 och 9 som håller all plast på plats.

Tack så mycket Anders!
Skall kolla senare idag. Gissa om jag rivit mig i huvet.:confused: Allt är enklare om man plockat av själv.
Än en gång tack!

Det är exakt samma ram på 600 som 1200 men motorns storlek skiljer så man måste demontera en del på 1200:an för att få av ventilkåpan. Och har man en 2001 som har gått snart 6000 mil har man gjort det några gånger. Så i princip följande moment:

Tankdemontering.
Töm tanken (den väger ca 25 - 30 kg med soppa i).Skruva loss fästskruven till bränslekransvredet mitt i densamma philipsmejsel nr2. Dra plastbiten rakt ut. Ta bort sadeln. Skruva loss de bägge skruvarna i tankens bakdel 10mmhylsa. Lyft tanken i bakdelen och lyft den ngt bakåt/uppåt (5 cm) ta bort tunna slangen (vakumstyrning) på bränslekranen. använd plattång och kläm ihop klämman till bränsleledningen och för den bakåt på slangen ta bort bränsleslangen från bränslekranen. På högra sida under tanken dela elkopplingen till tankmätaren(gäller enbart 1200 modellen ev nyare 600'or) På högra bakre delen sitter 2 avluftningslangar som skall demonteras. Lyft bort tanken.

Resten.
Pairventilen måste demonteras med slangar (Ev enbart 1200 modellen)
Tändspolarna demonteras sitter på ramen en fram och en till höger notera hur elkablarna satt (färgerna) så hopsättningen blir korrekt. Därefter bör du komma åt fästen för stagen du har problem med.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda