Bandit 1250-tråden

Tjenare!

Rensade lite i förrådet och hittade ett par "jack up plates" för att höja och flytta tillbaka fotpinnarna passande Bandit 1250. Då jag sålt hojen har jag ingen användning för dessa.

Är det någon som kan vara intresserad av dessa? Jag tänkte skänka bort dem mot att mottagaren betalar frakten. Det blir nog inte många kronor för att skicka dessa. Borde gå att trixa ner i ett kuvert.

De är liknande dessa men blanksvarta:
ShifterSideRiser.jpg

Skicka intresseanmälan via PM.
 
Jadå den tillverkades 2014 och tillverkas fortfarande. Men vissa årsmodeller togs inte in i Sverige.
 
Länken fungerar för mig när jag lägger in hojens ID/VIN nummer visserligen en tysksåld hoj på en tysk sajt, men ni kan ju alltid testa då Suzuki Europa ligger i Bensheim, Tyskland.
Om hojen behöver kollas så står det:

Aktion
Beschreibung
99QM Div. Modelle - Überprüfung Tassenstößel
Bitte wenden Sie sich für weitere Informationen an einen autorisierten Suzuki Vertragshändler.


Ingen RECALL så bör det stå så här:

Die angegebene Fahrzeug-Ident.-Nummer ist von keiner Rückruf- oder Serviceaktion betroffen.
Mit Stern (*) gekennzeichnete Felder sind erforderliche Angaben.


SKRIV MC ID/VIN I LÄNKEN:http://motorrad.suzuki.de/meine-suzuki/offene-ruckrufaktionen
 
Är det bara jag som fått återkallelse på min Suzuki Bandit/GSX 1250/650 för ventil och kam fel?

valve tappet.jpg
 
Om någon sitter här och lurar och är sugen på en naken bandit(08) med runt 1300 mil på mätaren så har jag en "färdigmoddad" på lager.
Det har börja rycka något fruktansvärt i grustarmen senaste veckorna, så tror att det är dags att se sig om efter något nytt. Kommer inte lägga ut den på blocket förrän till våren, men om nån här är sugen så!

Den var i princip original när jag köpte den. Det jag har gjort är:
- Liten och stor ruta
- Bar end speglar
- Pipewerx slip on
- Lägre och bredare styre
- Holeshot stage 2 (Öppet luftfilterlock, K&N filter, tagit bort secondary butterflies, o2 plug och kopplat in holeshot boxen som justerar insprutningen)
- Kylarskydd
- Tailtidy
- Växelindikator
- Korta broms och kopplingsgrepp
- Kraschpuckar på motorn
- Har två hundben liggandes som höjer baken med 2 cm
- Stor givi topbox som man får i två hjälmar i, tar typ 5 min att ta bort själva hållaren om man vill sätta dit den när man ska använda den bara.
- Har bytt växelgivaren till den från nya modellen pga. glapp i den gamla.
- Bytt olja och filter, skickar med extra filter.
- Alla originalgrejjer finns, enda som behövs för att göra den helt original är locket till luftburken eftersom jag har sågat av locket på det.
- Gumminät till passagerarsadeln så att inte tanten glider av

Säkert nått jag glömt!
Här finns några videos https://www.youtube.com/user/Rdissss/videos
View attachment 422914View attachment 422913View attachment 422912

Har inte haft någon annons ute under vintern, så om nån är sugen så finns hojen kvar. Det bara att skicka PM!
 
Nu har jag fått bekräftat att återkallelsen är aktuell även för min Bandit!
Har fått tid den 27:e April hos Motospeed.
 
Last edited:
Är de nån som vet vad storservicen kostar på 2400mil?

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 
Någon som kan rekommendera ett annat styre än original till min nakna 1250.
bredare,rakare,lägre.

.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top