Bandit 1250-tråden

toptwo

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
hemma
Hoj
1250
Det kan alltså varit så att jag la i pluggen i fel kontakt?! Det blev aldrig att jag tog tag i det där igen pga andra distraktioner.
jag ska kolla upp det där i verkstadshandboken ikväll.
Fick grejerna från holeshot igår, måste bara få tillbaks hojen från verkstan nu så jag kan installera grejerna
Ja, Dale är verkligen service-minded!

Tror inte du satt pluggen fel! Var nere i garaget nu, följde kabeln noga från 02 sensorn och upp, hade satt pluggen i rätt kontakt! Som jag trodde, går inte att välja fel.

Fick en ny plugg från ebay idag, pluggade i, och FI lyser direkt:( Pluggade tillbaka Dales kontakt, tar ca. 30 sekunder innan FI börjar lysa. Stoppade, väntade 30 sekunder, startar igen, och ingen FI:) Kör ca. 500meter, FI rött tillbaks igen:3freak Har kotaktat Dale igen, måste väl vara nått glapp!
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Tror inte du satt pluggen fel! Var nere i garaget nu, följde kabeln noga från 02 sensorn och upp, hade satt pluggen i rätt kontakt! Som jag trodde, går inte att välja fel.

Fick en ny plugg från ebay idag, pluggade i, och FI lyser direkt:( Pluggade tillbaka Dales kontakt, tar ca. 30 sekunder innan FI börjar lysa. Stoppade, väntade 30 sekunder, startar igen, och ingen FI:) Kör ca. 500meter, FI rött tillbaks igen:3freak Har kotaktat Dale igen, måste väl vara nått glapp!

Hur går det? Får du nån ordning på det där?

Jag väntar fortfarande på att få tillbaks min hoj från verkstan... ska in där på fredag och kolla läget.
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Jag fick ett bra erbjudande på en Power commander och mappning, så eventuellt kommer jag att ha en Holeshot box med stage 2 inställningar över, någon som är sugen? :banana

Mixtrade lite med speglar och handskydd idag.. Insåg när jag körde i kö i Sthlm förra helgen att styret blir jävligt brett med speglarna där ute. Men vet inte riktig hur jag ska ha det. Ska prova en polares speglar på lördag som han har liggandes. Såna här
hd_sportster_m0868_m.jpg


Testade lite olika varianter idag.
IMG_7011.jpgIMG_7018.jpg
 
Last edited:

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Jag fick ett bra erbjudande på en Power commander och mappning, så eventuellt kommer jag att ha en Holeshot box med stage 2 inställningar över, någon som är sugen? :banana

Mixtrade lite med speglar och handskydd idag.. Insåg när jag körde i kö i Sthlm förra helgen att styret blir jävligt brett med speglarna där ute. Men vet inte riktig hur jag ska ha det. Ska prova en polares speglar på lördag som han har liggandes. Såna här
hd_sportster_m0868_m.jpg


Testade lite olika varianter idag.
View attachment 419642View attachment 419643

Vart du inte nöjd med holeshot?
Ang speglarna, ett tips är ju att köpa vidvinkelspeglar från biltema (10.-/st) och montera dom så här:
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=245033&d=1217542121
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Vart du inte nöjd med holeshot?
Ang speglarna, ett tips är ju att köpa vidvinkelspeglar från biltema (10.-/st) och montera dom så här:
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=245033&d=1217542121
Jodå, men är ju alltid bättre med en individuell mapp till hojen. Så är det lättare att fixa om man får för sig att börja ändra massa annat med motorn också om man kan lämna in den och göra en perfekt mapp.

Ska helt klart kolla på speglarna!
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Är ute efter en annan ruta till hojen är de nån som provat en double bubbel ruta?
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Jag körde med denna ruta då jag hade Banditen. Tyckte att det styrde undan vinden aningen bättre men fortfarande är huvudet ganska utsatt.

image_16_172.jpg

Har också provat Suzukis original touringruta med ställbar överdel men den gillade jag inte alls.
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Jag körde med denna ruta då jag hade Banditen. Tyckte att det styrde undan vinden aningen bättre men fortfarande är huvudet ganska utsatt.

View attachment 419965

Har också provat Suzukis original touringruta med ställbar överdel men den gillade jag inte alls.
Okej. Har kollat på den jag också hitta nån som heter powerbronze double bubble som de är bra pris på. Verkar vara ungefär lika ruta.
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Nu har ja fått nya rutan från powerbronze märkte inte sån stor skillnad men lite bättre vart de åså var den snyggare å uploadfromtaptalk1432472851422.jpg
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Är de någon som har läst nåt om black widow exhaust till banditen de var bra pris på helsystemet? Kostar ca 4000 på eBay men ja är rädd att man kanske får vad man betalar för.
 

toptwo

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
hemma
Hoj
1250
Hur går det? Får du nån ordning på det där?

Jag väntar fortfarande på att få tillbaks min hoj från verkstan... ska in där på fredag och kolla läget.

Väntar fortfarande på en ny EFI-box, det är tydligen den som felar. Blev garanti ärende, Dale har skickat en ny. Får se hur det går när den kommer. Jag kör med den boxen jag har nu, hojen går bra, men FI kommer och går.

Hur går det själv? Har du fått ihop sakerna? Är du nöjd?

Är de någon som har läst nåt om black widow exhaust till banditen de var bra pris på helsystemet? Kostar ca 4000 på eBay men ja är rädd att man kanske får vad man betalar för.

Vet inget om "Black widow", men var själv inne på "Delkevic" först, men läste en massa kritik om dålig passform. Har just fått hem ett Arrow grenrör, har inte monterat ännu, men det ser gediget ut! Kostade 4500 med frakt på ebay.
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Väntar fortfarande på en ny EFI-box, det är tydligen den som felar. Blev garanti ärende, Dale har skickat en ny. Får se hur det går när den kommer. Jag kör med den boxen jag har nu, hojen går bra, men FI kommer och går.

Hur går det själv? Har du fått ihop sakerna? Är du nöjd?



Vet inget om "Black widow", men var själv inne på "Delkevic" först, men läste en massa kritik om dålig passform. Har just fått hem ett Arrow grenrör, har inte monterat ännu, men det ser gediget ut! Kostade 4500 med frakt på ebay.
Okej. Har också kollat på de men är nyfiken på om ja måste modifiera kåpan vid systemet.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Åkte till Siljan häromdagen med brorsan :)
IMAG1381.jpg

- - - Updated - - -

Åkte till Siljan häromdagen med brorsan :)
IMAG1381.jpg
 

toptwo

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
hemma
Hoj
1250
Okej. Har också kollat på de men är nyfiken på om ja måste modifiera kåpan vid systemet.

Jag har nog inte samma kåpa som du har, jag har en "Powerbronze" kåpa. Vad jag förstått, skall det gå med Arrow och kåpa. Kanske man måste använda dremeln lite, men tror inte det. Med Delkvic är jag rätt säker på att det blir till att kapa kåpan. Har inte tid att montera Arrow röret närmsta tiden, men ger en rapport när det blivit gjort.DSC_0022.jpg
Fick min EFI tuner (garanti) i dag. Monterade direkt, och nu fungerar allt som det skall, ingen mer FI varning:)

Dobeck och Holeshot skötte det snyggt, även om jag fick vänta ett par veckor:tummenupp
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Blev 20 mil hem från jobbet idag istället för dom 5 som det brukar vara! Fina vägar Södertälje-Nyköping-Strängnäs.

uploadfromtaptalk1433533096393.jpguploadfromtaptalk1433533122525.jpg
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Nu är arrow headers beställda. Så förhoppningsvis kan man montera dom nästa vecka å göra "stage 2" från holeshot.
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Nu är arrow headers beställda. Så förhoppningsvis kan man montera dom nästa vecka å göra "stage 2" från holeshot.
Nice! Vart beställde du ifrån och vad kostade det?
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top