Bandit 1250-tråden

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Forskade vidare i tickandet som uppstått i min motor. Kom fram till att det troligen är kamkedjespännaren som spökar. Åkte till verkstan och mekanikern där misstänkte det samma då han tyckte att det lät som just kedjerassel. Enligt Google så är inte det här problemet alls särskilt ovanligt på Suzuki. Anyhow, har nu bokat tid för byte. Kommer i runda slängar gå loss på fyra lök.

Det är definitivt inte kedjerassel på min. Det är nåt som ligger och slår inne i motorn när hojen lutas åt vänster. Lämnade in den igår och återkommer självklart med domen här sen.
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Det är definitivt inte kedjerassel på min. Det är nåt som ligger och slår inne i motorn när hojen lutas åt vänster. Lämnade in den igår och återkommer självklart med domen här sen.

Fast kamkedjan sitter i motorn. Är bara själva spännaren som sitter utanpå om jag inte förstått det helt fel.
 
Last edited:

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Fast kamkedjan sitter i motorn. Är bara själva spännaren som sitter utanpå om jag inte förstått det helt fel.

Javisst, men det rasslar inte eller låter som nån kedja som piskar, det är mer åt knackande .. men jag får förhoppningsvis facit i veckan.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Tjena! Behöver nya stift , vad ska man ha för sort? Vart beställer man billigast? (är på jobbet så kan inte kolla boken) tänkte jag skulle gjort en beställning.
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Jag beställde hem en sån här och körde en synkning av spjällhusen häromdagen. Var lite meckigt, men den går betydligt mjukare nu efter! Hojen har gått ca 1150 mil nu.

SSL11411LC.jpg
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Jag beställde hem en sån här och körde en synkning av spjällhusen häromdagen. Var lite meckigt, men den går betydligt mjukare nu efter! Hojen har gått ca 1150 mil nu.

SSL11411LC.jpg

Har själv en Carbtune. Väl värt pengarna. Har testat klockor också men denna är den bästa .
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Nu är min holeshot tunebox i sverige iaf, borde dyka upp när som helst nu!
Tyvärr är hojen fortfarande på verkstan. Måste ringa och kolla läget där imorrn.

Lite smått och gott som ligger här och väntar:
 

toptwo

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
hemma
Hoj
1250
Nu är min holeshot tunebox i sverige iaf, borde dyka upp när som helst nu!
Tyvärr är hojen fortfarande på verkstan. Måste ringa och kolla läget där imorrn.

Lite smått och gott som ligger här och väntar:

Ett tips, om du tänker dig att gå på stage2, (ta ut butterflies), värm väl, använd en kvalitets skruvmejsel med absolut rätt passform! Skruvarna ÄR sköra, och sitter FAST. Jag tyckte jag hade förberett mig väl, köpte en skruvmejsel för 10 pund på ebay, med speciell JIS spets, värmde med dremel gaspenna, ändå fick jag bara ut första skruven. Borrade försiktigt ut resten!

Nu är allt gjort, hojen går bra, men FI varningen börjar lysa när jag gasar lite:( Har talat lite med Dale, han sa att det inte är farligt att provköra även om lampan börjar lysa. Han gav mig tips om att kolla alla kontakter igen, och speciellt 02 bypassen. Hittar inga fel ännu:(Hojen går som sagt helt rent, drar mycket bättre än förut (så mycket jag vågat prova!).

Har skrivit till Dale igen, väntar på svar, har beställt en ny 02 plugg från ebay att testa med, har också beställt "dielectrical grease", att applicera vid kontakt tätningarna.

Om någon har något tips, skulle jag bli glad!
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Ett tips, om du tänker dig att gå på stage2, (ta ut butterflies), värm väl, använd en kvalitets skruvmejsel med absolut rätt passform! Skruvarna ÄR sköra, och sitter FAST. Jag tyckte jag hade förberett mig väl, köpte en skruvmejsel för 10 pund på ebay, med speciell JIS spets, värmde med dremel gaspenna, ändå fick jag bara ut första skruven. Borrade försiktigt ut resten!

Nu är allt gjort, hojen går bra, men FI varningen börjar lysa när jag gasar lite:( Har talat lite med Dale, han sa att det inte är farligt att provköra även om lampan börjar lysa. Han gav mig tips om att kolla alla kontakter igen, och speciellt 02 bypassen. Hittar inga fel ännu:(Hojen går som sagt helt rent, drar mycket bättre än förut (så mycket jag vågat prova!).

Har skrivit till Dale igen, väntar på svar, har beställt en ny 02 plugg från ebay att testa med, har också beställt "dielectrical grease", att applicera vid kontakt tätningarna.

Om någon har något tips, skulle jag bli glad!

Tack för tipset!
Jag köpte en o2-plugg från ebay för nått år sen. Hojen gick asbra i 4 mil, sen fick jag batteritorsk... Av nån anledning så tömdes batteriet.

EDIT: Du kanske redan läst denna tråd?: http://www.twtex.com/forums/showthread.php?t=30983
 
Last edited:

toptwo

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
hemma
Hoj
1250
Tack för tipset!
Jag köpte en o2-plugg från ebay för nått år sen. Hojen gick asbra i 4 mil, sen fick jag batteritorsk... Av nån anledning så tömdes batteriet.

EDIT: Du kanske redan läst denna tråd?: http://www.twtex.com/forums/showthread.php?t=30983

Fick den länken av en annan medlem, ja, där fanns intressant läsning! Du sa att du fick batteritorsk, vad gjorde du åt det?? Bytte du plugg, eller satt den fel i?

Har konverserat med Dale igen, och just detta vill han att jag kollar igen, att pluggen sitter i rätt kontakt, och inte till voltregulatorn, för då dräneras batteriet!?

Jag fattar bara inte hur du kan sätta den fel, jag hittar inga andra kontakter där pluggen skulle kunna passa! Jag skall iallafall dubbelkolla igen!

Förövrigt kan jag säga att även om det är långt till USA, så har jag sällan fått så mycket support som från Dale, verkligen en toppkille!
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Jag köpte en O2 eliminator på XLmoto för en hundring som fungerade perfekt. Omöjlig att montera fel. Kan rekommenderas.

O2 eliminator2.jpg
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Fick den länken av en annan medlem, ja, där fanns intressant läsning! Du sa att du fick batteritorsk, vad gjorde du åt det?? Bytte du plugg, eller satt den fel i?

Har konverserat med Dale igen, och just detta vill han att jag kollar igen, att pluggen sitter i rätt kontakt, och inte till voltregulatorn, för då dräneras batteriet!?

Jag fattar bara inte hur du kan sätta den fel, jag hittar inga andra kontakter där pluggen skulle kunna passa! Jag skall iallafall dubbelkolla igen!

Förövrigt kan jag säga att även om det är långt till USA, så har jag sällan fått så mycket support som från Dale, verkligen en toppkille!

Det kan alltså varit så att jag la i pluggen i fel kontakt?! Det blev aldrig att jag tog tag i det där igen pga andra distraktioner.
jag ska kolla upp det där i verkstadshandboken ikväll.
Fick grejerna från holeshot igår, måste bara få tillbaks hojen från verkstan nu så jag kan installera grejerna
Ja, Dale är verkligen service-minded!
 
Last edited:
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top