Bandit 1250-tråden

Motorkåpan du nämnde kostar 1300:- i sverige:)

Är det OEM? När jag letade efter en var lägsta priset 1750:-, när jag ringde tillbaks för att beställa den fick jag reda på att han kollat på en gammal prislista, så han ville ha några hundra till. Så jag beställde den från CMSNL för 90€.
 
Hur ser kopplingshandtaget ut, helgjuten eller är den utskuren. Den jag beställde var helgjuten, någonting med att den hade ersatts (Superseded).

Superpirat! :-) Gjutet i och för sig men verkar klart klenare än original. Nåja, det var ju billigt och funkar alldeles utmärkt än så länge.
$T2eC16FHJFoE9nh6n!t7BQl6gDBUSg~~60_12.JPG
 
Last edited:
Är det OEM? När jag letade efter en var lägsta priset 1750:-, när jag ringde tillbaks för att beställa den fick jag reda på att han kollat på en gammal prislista, så han ville ha några hundra till. Så jag beställde den från CMSNL för 90€.

Det är original. Jag beställde på firman där jag köpte hojen så jag fick bättre pris kom jag på. 1750 är nog priset utan rabatten.
 
Fy bubblan för att byta framblinkers! Ja, byta själva blinkersen är ju lätt men för att koppla ur och i den där eländes kontakten måste man ju montera av halva fronten. Och de där nedrans gummiexpandermuttrarna till rutan är ju otäcka... Nåväl, nu sitter den nya blinkersen på plats och den funkar också. Nu måste jag samla ett rejält lass med kraft tills jag ska byta kåpan till helgen. :-)
 
Last edited:
Fy bubblan för att byta framblinkers! Ja, byta själva blinkersen är ju lätt men för att koppla ur och i den där eländes kontakten måste man ju montera av halva fronten. Och de där nedrans gummiexpandermuttrarna till rutan är ju otäcka... Nåväl, nu sitter den nya blinkersen på plats och den funkar också. Nu måste jag samla ett rejält lass med kraft tills jag ska byta kåpan till helgen. :-)


Bandit med halvkåpa? jag monterade då nya blinkers utan att riva allt för mycket :)
 
Idag var det äntligen premiärtur, bättre sent än aldrig :-)
Men när fan kommer vårvärmen?? :confused::confused::va:va
 
Bandit med halvkåpa? jag monterade då nya blinkers utan att riva allt för mycket :)

Jepp, halvkåpan. Jag kom inte åt kontakten. Helt omöjligt. Och att bara ta loss lite grand gick inte heller. Förmodligen hade jag inte behövt ta bort kåpglaset men det övriga var tvunget. Well, well... Hade ju kunnat vänta tills jag ska byta kåpan framöver men skruva är ju kul. :död
 
Idag kom kåpan. Lackad och klar med alla dekaler. Snyggt emballerad och utan skador. Egentligen kom den redan i fredags men eftersom de envisas med hemleverans under arbetstid kunde de inte leverera då utan fick ta tillbaka den till sorteringsstället och idag köra ut den till lokala postutlämningsstället. Svensk logistik...

Hur som helst är nu alla grejor som fick småskador vid tippskadan här och allt till en kostnad på ca 3600:- inklusive frakt. Jag byter kåpan vid tillfälle. Jag kunde slipa bort de flesta reporna med lite 1200 våtslip och rubbing men en liten spricka gör att jag vill byta kåpan i alla fall.
 
Vad har ni för styren på era banditer? Jag går i tankar om att byta bort det fula orginalstyret till nåt rakare och snyggare på min gsx1250, men då måste jag även ha styrhöjare gissar jag...
 
Last edited:
Har nu köpt ett slip-on, så nu till min fråga...

"Fit GPR pipe link to original pipework. Wherever gaskets apply, re-use original ones taking care to not damage them. GPR does not supply gaskets."

Måste jag använda packningen? Får ju inte ut fanskapet ur originaldämparen...

Den här killen lyckades dock (1:12)
http://www.youtube.com/watch?v=s1PuGPxJb_Y
 
Vill du inte riskera förstöra den, så köp en ny, kan ju inte kosta mer än någon hundralapp här i sverige.
 
Vad har ni för styren på era banditer? Jag går i tankar om att byta bort det fula orginalstyret till nåt rakare och snyggare på min gsx1250, men då måste jag även ha styrhöjare gissar jag...

Jag har ett LSL fatbar, bättre position och snyggare. Det enda man får se upp med att det inte tar i kåpan vid fullt styrutslag, provas ut noga innan man borrar hålen i styret.

jul16 003.jpg.
 
Vill du inte riskera förstöra den, så köp en ny, kan ju inte kosta mer än någon hundralapp här i sverige.
Äsch.. Orka! Jag kommer låta mitt slip-on vara o-packad, det räcker med att jag är packad mest för jämnan. Kan inte riktigt se vad för funktion den där packningen fyller.

Nästa projekt: ny rumpa från Ermax!
 
Kan inte riktigt se vad för funktion den där packningen fyller.

Mitt LeoVince slipon är gjort för att monteras utan packning direkt på röret, tror att de flesta slipon är gjorda så. Om det är gjort för att använda packning så är ju diametern klart större, packningen är rätt tjock, så någon utfyllnad bör man ju ha, dra några varv tunn aluplåt runt röret t.ex.
 
Jag har ett LSL fatbar, bättre position och snyggare. Det enda man får se upp med att det inte tar i kåpan vid fullt styrutslag, provas ut noga innan man borrar hålen i styret.

View attachment 384916.

Snyggt! Det är typ et sånt där jag vill ha men i svart. Var du tvungen att montera styrhöjare också eller funkar det bra utan? Tänkte att det kanske blir tajt mot kåpa och tank vid fullt styrutslag? Borra hål vadå? Är rätt oerfaren i ämnet:)
 
Snyggt! Det är typ et sånt där jag vill ha men i svart. Var du tvungen att montera styrhöjare också eller funkar det bra utan? Tänkte att det kanske blir tajt mot kåpa och tank vid fullt styrutslag? Borra hål vadå? Är rätt oerfaren i ämnet:)

Man måste ha nya fästen för ett 28mm fatbar, ungefär med samma höjd som std, styret är lägre och med mindre bakåtsvep än std. Hålen är för att fixera läget på kontaktblocken och gasrullen. En annan grej man kan göra är att vika en plåt över styrstoppet på ramen så att det blir lite mindre fullt styrutslag, det är ovanligt mycket styrutslag på den här hojen.
 
Back
Top