Bandit 1250-tråden

Nu har jag skaffat mig en Gsx1250FA och har planerat att skaffa ett yoshimura rs3 slipon, mest pga ljudet och för att det är snyggare än orginal. Såg att det var några av er som kör med rs3. Måste man mappa om för att man byter till slipon eller? Hur var det med passformen mott packväskorna?
 
Nu har jag skaffat mig en Gsx1250FA och har planerat att skaffa ett yoshimura rs3 slipon, mest pga ljudet och för att det är snyggare än orginal. Såg att det var några av er som kör med rs3. Måste man mappa om för att man byter till slipon eller? Hur var det med passformen mott packväskorna?

Har skaffat detta tidigare i år och ljudet vart jag helnöjd med, låter riktigt bra både när man puttrar på men framförallt när man varvar ut fullt. Dom medföljande insatserna har jag inte provat utan dom blir nog liggande till när det ska besiktigas. Mappa om är säkert att föredra om man ska ha högsta effektutbyte men det är ingenting jag har gjort, tyckte det vart en bra med effektökning ändå (kan hända att man luras lite av ljudet, hehe).
Passformen på RS3 systemet var generellt mycket bra men med originalpackväskorna på så vart det för trångt (bara millimeter i mellan) hur man än vinklade. Lösningen var att tillverka en plattjärnsbit med 2 hål i och med denna flytta ned det bakre fästet, enkelt och bra lösning. Kan ta foto om intresse finns.
 
Har visserligen inte Yoshi men ett Delkevic Trioval (som är förvillande likt ett Yoshi till utseendet) och har gjort precis samma sak som North för att få plats med originalväskorna.
 
Har skaffat detta tidigare i år och ljudet vart jag helnöjd med, låter riktigt bra både när man puttrar på men framförallt när man varvar ut fullt. Dom medföljande insatserna har jag inte provat utan dom blir nog liggande till när det ska besiktigas. Mappa om är säkert att föredra om man ska ha högsta effektutbyte men det är ingenting jag har gjort, tyckte det vart en bra med effektökning ändå (kan hända att man luras lite av ljudet, hehe).
Passformen på RS3 systemet var generellt mycket bra men med originalpackväskorna på så vart det för trångt (bara millimeter i mellan) hur man än vinklade. Lösningen var att tillverka en plattjärnsbit med 2 hål i och med denna flytta ned det bakre fästet, enkelt och bra lösning. Kan ta foto om intresse finns.

Menar du att det gick få på plats med original väskorna men att det typ ligger mot dämparen? Jag funderar ju fortfarande på väskor från sw-motech och dem ska tydligen inte komma lika långt ner som original så det borde ju funka då.
 
Menar du att det gick få på plats med original väskorna men att det typ ligger mot dämparen? Jag funderar ju fortfarande på väskor från sw-motech och dem ska tydligen inte komma lika långt ner som original så det borde ju funka då.
Utan att göra någon anpassning med att sänka ned fästpunkten så blev det väldigt trångt, plasten i väskorna hade nog smält tror jag.
 
Har skaffat detta tidigare i år och ljudet vart jag helnöjd med, låter riktigt bra både när man puttrar på men framförallt när man varvar ut fullt. Dom medföljande insatserna har jag inte provat utan dom blir nog liggande till när det ska besiktigas. Mappa om är säkert att föredra om man ska ha högsta effektutbyte men det är ingenting jag har gjort, tyckte det vart en bra med effektökning ändå (kan hända att man luras lite av ljudet, hehe).
Passformen på RS3 systemet var generellt mycket bra men med originalpackväskorna på så vart det för trångt (bara millimeter i mellan) hur man än vinklade. Lösningen var att tillverka en plattjärnsbit med 2 hål i och med denna flytta ned det bakre fästet, enkelt och bra lösning. Kan ta foto om intresse finns.

Dra gärna upp en bild!
 
Skaffat soffa:

FarRight.jpg
CloseupLeft.jpg

Får ge mig ut på lite långkörning för att se hur den klarar att hålla träsmaken borta.
 
Varvstopp?

Tjenare!
Jag tycker att det är ovanligt lätt att råka dra upp i varvstoppet på 1250:n. Har hänt flera gånger på bankörningarna i sommar. Det hände i princip aldrig på min gamla 1200.
Är det fler som upplever samma sak?
Det sker inte bara på ettan utan händer på både tvåan och trean också. Kanske borde lära mig växla tidigare...
 
Hej!
Har precis köpt mej en 1250 Bandit. Helnöjd med den - verkar verkligen vara en superhoj.
Men allt på den är original och det är 2 saker som bara måste bytas ut innan jag vill visa mej ute på den ;)
Det första är ljuddämparen. Har beställt en LeoVince som är på väg från Tyskland.
Det andra är styret - ser för jä..igt ut, och här skulle jag behöva er hjälp! Den som är original ser ut som styret jag hade på min DBS i början på 70-talet.
Vill ha ett som är rakare och råare. Har läst att många använder fatbar MX-styren, och det skulle funka för mej också. Men är lite orolig för sladdar och slangar - det verkar vara väldigt tight och inte mycket till spel/slack.
Någon som har någon erfarenhet och ev. tips vad som funkar och inte. Vad man kan göra och bör tänka på.

Tack på förhand / Jonny
 
Inte så mycket fart här. Vinterkoma?

Apropå styre så kör jag fortfarande med standardstyret. Dock har jag satt styrhöjare på 30mm och det funkade utan att behöva lägre slangar, vajrar, etc. troligen skulle ett bredare, typ fatbar, också funka rakt av.

Jag tycker jag sett många som bytt till bredare styren, mest i USA dock , men det borde ju funka även hä hemma.
 
Det vart ett Yoshimura RS-3 slipon och satan vilken skillnad det blev! Dock skulle jag vilja mappa om nu för att slippa smattret vid motorbromsning. Vad ska jag ha då, Power commander? Har inte hittat pc till gsx1250 nånstans. Man tycker ju dock att det borde vara samma som till banditen. Det får bli en ommappning på 1600milaservicen i vår men funderar om jag kan komma lite billigare undan genom att köpa grejerna färdigt innan.
Btw, köpte yoshin på ebay och det gick på ca 4000.- inkl allt.
 
Tack för tipset Banditmannen! Jag ska testa det där sen när det blivit liiite bättre väder ute. Spöregnar just nu :(
 
Back
Top