Bandit 1200: Vilka skruvar var till oljetråget?

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Jag har tagit lös oljetråget och haft in det på Westboms mekaniska för att sätta i en insatsgänga till oljepluggen. Nu till problemet! De flesta skruvarna som håller oljetråget är likadana, men en är väldigt lång, en har en bricka och en är aningen längre än de andra. Var ska alla dessa skruvar sitta?

Jag har kikat i servicemanualen, men där står bara att man ska skruva dit dem med rätt moment och att skruv A ska ha en ny packning. Skruv A är fint illustrerad men det syns inte vilket av hålen den ska vara i. Är skruv A den som har en bricka?
Tacksam för snabb hjälp :krama
Edit: Det är alltså en Bandit 1200 -99 det handlar om.

Nå'n som vet ifall man måste bleeda oljesystemet på nå't sätt efter att man tömt motorn och kylaren?

Bleeda? Nä. När du drar igång motorn efter att oljekylare och motor varit dränerad - starta motorn och håll varvtalet på 2000 varv tills oljelampan släcks - vilken den bör göra inom 5 sekunder, annars stäng av och felsök. Skruven med brickan skall sitta där gänghålet går ända in i kopplingshuset dvs genomborrad.

Oljelampan släcktes på två röda :) Tack för hjälpen! Jag hann t.o.m. skrapa in en fortkörningsbot på 2400 !

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back