Banditmannen
SX-missbrukare
Efter mina uppdateringar på hojen i sommar har jag haft problem ett par gånger med att motorn trycker ur sig olja, troligen från vevhusventilationen. Inga enorma mängder men tillräckligt för att det ska komma lite på grenrören och ryka och lukta illa.
Till saken bör kanske tilläggas att de gånger jag uppmärksammat problemet har det varit rätt varmt (+30 i skuggan) och vid ett tillfälle hade jag rullat ett tag inne i stan utan högre fart. Jag upplever också att hojen går en del varmare nu än innan uppdateringarna, även då det inte är +30.
Nån som vart med om detta och/eller kan förklara lite om vad som pågår och vad man kan göra åt saken?
Uppdateringarna på hojen är:
1216-borrning med 11:1-kolvar
Portning
GSX-R insugskam
Helsystem
Luftboxmod + ombestyckning
/Anders
Till saken bör kanske tilläggas att de gånger jag uppmärksammat problemet har det varit rätt varmt (+30 i skuggan) och vid ett tillfälle hade jag rullat ett tag inne i stan utan högre fart. Jag upplever också att hojen går en del varmare nu än innan uppdateringarna, även då det inte är +30.
Nån som vart med om detta och/eller kan förklara lite om vad som pågår och vad man kan göra åt saken?
Uppdateringarna på hojen är:
1216-borrning med 11:1-kolvar
Portning
GSX-R insugskam
Helsystem
Luftboxmod + ombestyckning
/Anders