henrixo
Mekaniker med gedigna däckkunskaper.
- Gick med
- 26 Nov 2005
- Ort
- Mariestad
- Hoj
- Triumph SP3 -97, Bandit 1200 -98, GSX820 ES, GSXR 750w -94, GasGas 250EC -97
Krånglande Bandit
--------------------------------------------------------------------------------
Hej. Har ju en Bandit 1200N -98. 2" modden är gjord, tändförställning monterad. förgasarna har lagfart 35 och högfart 127,5 orginal mikuni munstycken, schimset till nålarna sitter låst i näst översta hacket, alltså är nålen i näst lägsta läget? Slipon och knfilter, vet många åsikter om kn men det satt på....
Problemet är att den bluddrar till de precis när man ska iväg alltså väldigt låga var, många kärringstopp.... sådan har den varit sen jag köpte den förra året.
Men den vibrerar också väldigt mellan 4500 och uppåt mot typ 8000 eller så. Synkning antar jag?!, e säkert inte gjort på många år. Men nu har den börjat bluddra till vi typ 4000 och 7000 också. Vid fullgasrepor alltså, smyger man upp så märker man det inte.
Har just nu isär förgasarna innan jag ska synka dem, ingenting ser igensatt ut.
Några tips???? Hjälp!!
--------------------------------------------------------------------------------
Hej. Har ju en Bandit 1200N -98. 2" modden är gjord, tändförställning monterad. förgasarna har lagfart 35 och högfart 127,5 orginal mikuni munstycken, schimset till nålarna sitter låst i näst översta hacket, alltså är nålen i näst lägsta läget? Slipon och knfilter, vet många åsikter om kn men det satt på....
Problemet är att den bluddrar till de precis när man ska iväg alltså väldigt låga var, många kärringstopp.... sådan har den varit sen jag köpte den förra året.
Men den vibrerar också väldigt mellan 4500 och uppåt mot typ 8000 eller så. Synkning antar jag?!, e säkert inte gjort på många år. Men nu har den börjat bluddra till vi typ 4000 och 7000 också. Vid fullgasrepor alltså, smyger man upp så märker man det inte.
Har just nu isär förgasarna innan jag ska synka dem, ingenting ser igensatt ut.
Några tips???? Hjälp!!