Bandit 1200 förgasarstrul

Bandit-gpz

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
suzuki bandit 1200-97 + kawasaki gpz900-85
Hej, har köpt en Bandit1200, efter 10mil börja soppaläckage. Det sitter ett litet rör på höger sida av förg. längst till höger, det är sprucket. Går det att laga elr måste jag byta förgasare? Tacksam för svar och tips. Det är en-97a med Mikuni (27E1 K688) Röret går i en böj in och ut i förgasaren. Rikard

Last edited:
Det lilla röret längst till höger brukar vara vakumstyrning till bensinkranen på gen2 (2001 -2005). Den borde inte kunna läcka bensin utan bara ge soppatorsk. Exakt var läcker det? Är bensinkranen bytt?

På med jb weld 24min vers finns på clasohlssons 99kr rengör noga och rispa upp ytan bara:tummenupp Obs vänta minst 12-24tim tills det torkat helt bara

Det lilla röret längst till höger brukar vara vakumstyrning till bensinkranen på gen2 (2001 -2005). Den borde inte kunna läcka bensin utan bara ge soppatorsk. Exakt var läcker det? Är bensinkranen bytt?

Min är en-97a, det är inget vakumrör utan ett ca3mm grovt rör som går i en båge på sidan av förgasaren. Ang bensinkranen vet ej men borde inte vara fel eftersom det rinner soppa ur röret om man startar den.

På med jb weld 24min vers finns på clasohlssons 99kr rengör noga och rispa upp ytan bara:tummenupp Obs vänta minst 12-24tim tills det torkat helt bara

Kanske funkar men känns lite oseriöst, tråkigt om det börjar läcka igen.

Last edited:
Vilken detalj på denna bild? Den är från bandit1200 1997 årsmodell

Bifogat

• carb09.gif
    carb09.gif
    45.9 KB · Visningar: 84
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis