Bandhagens däck - trevligt bemötande!

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Jag lämnade min hoj på Bandhagens däck förra veckan för att få på ett nytt backdäck. Hämtade den dagen efter och kollade bara in däcket lite, och det såg fint ut. I lördags tvättade jag hela hojen och såg till min fasa att det var en ca: 2 dm. lång, och ganska djup, repa i fälgkanten :huvet

Det tog inte lång stund att lista ut att det hade hänt när de skiftade däck, och jag blev besviken över att de inte sa det till mig på en gång. Jag fattar ju att små olyckor kan hända, men vill som sagt gärna veta det då.

I alla fall så var jag där nu på morgonen och visade skadan på fälgen. De såg direkt att det var en ny repa som definitivt hade hänt när de skiftade däcket, och killen jag pratade med beklagade det inträffade, de hade troligtvis inte sett repan innan, och undrade när jag ville lämna in fälgen för reparation (som de givetvis står för). Han föreslog att jag kanske skulle vänta till hösten eftersom det kan ta ganska lång tid att få det klart med tanke på att fälgfirman har mycket att göra, och att jag då stod utan hoj under tiden.

För min del är det helt OK eftersom jag kommer att åka hoj fulltid fr.o.m. nu fram till hösten och vill därför inte stå utan hoj ens en dag, så jag fick ett tillgodohavandekvitto på en fälgreparation.

Jag är supernöjd med det bemötande jag fick av dem, och jag kan verkligen rekommendera ett besök där om man behöver nya däck, eller skifta dem.

Visst var det de som hade gjort fel, och naturligtvis ska de stå för reparationen, men jag tycker ändå att jag blev så trevligt bemött att jag vill tala om det för alla och envar som vill höra på.

Keep up the good work :tummenupp

Så behandlar man en kund.

Alla kan göra fel. Att göra fel är helt okey om man står för det.

Minna fälgar behövs lackas om...undra om man ska lämna in dom på byte där!? och hålla tummarna :tungan

Nej men seriöst..det är nog första gången jag hör en butiksansvarig/anställd säger åt en att vänta med att lämna in något för att det är en faslig kö!
Hade dom inte sagt det, hade man troligtvis lämnat in fälgf*n direkt..och suttit och väntat i ett par månader :kocko

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien