mankan
Godis är gott!
Jag lämnade min hoj på Bandhagens däck förra veckan för att få på ett nytt backdäck. Hämtade den dagen efter och kollade bara in däcket lite, och det såg fint ut. I lördags tvättade jag hela hojen och såg till min fasa att det var en ca: 2 dm. lång, och ganska djup, repa i fälgkanten
Det tog inte lång stund att lista ut att det hade hänt när de skiftade däck, och jag blev besviken över att de inte sa det till mig på en gång. Jag fattar ju att små olyckor kan hända, men vill som sagt gärna veta det då.
I alla fall så var jag där nu på morgonen och visade skadan på fälgen. De såg direkt att det var en ny repa som definitivt hade hänt när de skiftade däcket, och killen jag pratade med beklagade det inträffade, de hade troligtvis inte sett repan innan, och undrade när jag ville lämna in fälgen för reparation (som de givetvis står för). Han föreslog att jag kanske skulle vänta till hösten eftersom det kan ta ganska lång tid att få det klart med tanke på att fälgfirman har mycket att göra, och att jag då stod utan hoj under tiden.
För min del är det helt OK eftersom jag kommer att åka hoj fulltid fr.o.m. nu fram till hösten och vill därför inte stå utan hoj ens en dag, så jag fick ett tillgodohavandekvitto på en fälgreparation.
Jag är supernöjd med det bemötande jag fick av dem, och jag kan verkligen rekommendera ett besök där om man behöver nya däck, eller skifta dem.
Visst var det de som hade gjort fel, och naturligtvis ska de stå för reparationen, men jag tycker ändå att jag blev så trevligt bemött att jag vill tala om det för alla och envar som vill höra på.
Keep up the good work

Det tog inte lång stund att lista ut att det hade hänt när de skiftade däck, och jag blev besviken över att de inte sa det till mig på en gång. Jag fattar ju att små olyckor kan hända, men vill som sagt gärna veta det då.
I alla fall så var jag där nu på morgonen och visade skadan på fälgen. De såg direkt att det var en ny repa som definitivt hade hänt när de skiftade däcket, och killen jag pratade med beklagade det inträffade, de hade troligtvis inte sett repan innan, och undrade när jag ville lämna in fälgen för reparation (som de givetvis står för). Han föreslog att jag kanske skulle vänta till hösten eftersom det kan ta ganska lång tid att få det klart med tanke på att fälgfirman har mycket att göra, och att jag då stod utan hoj under tiden.
För min del är det helt OK eftersom jag kommer att åka hoj fulltid fr.o.m. nu fram till hösten och vill därför inte stå utan hoj ens en dag, så jag fick ett tillgodohavandekvitto på en fälgreparation.
Jag är supernöjd med det bemötande jag fick av dem, och jag kan verkligen rekommendera ett besök där om man behöver nya däck, eller skifta dem.
Visst var det de som hade gjort fel, och naturligtvis ska de stå för reparationen, men jag tycker ändå att jag blev så trevligt bemött att jag vill tala om det för alla och envar som vill höra på.
Keep up the good work
