Bandagar!?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Häpåer!

Jag vill köra! Skriv upp alla bandagar ni vet i juli på mantorp o åsen så jag kan boka skiten. Hittar inga typ. :gnissla

Sen undrar jag även hur jag anmäler mig till alla rookie tävlingar på åsen o mantorp.
Fyll på ba:tummenupp

Hej! Om man aldrig åkt bana innan, är de okej att komma på en kvällstur ändå? Jag kanske är i vägen för andra när jag försöker förbättra min körteknik :rolleyes: Eller borde jag gå SMC kurs innan?

Last edited:
Hej! Om man aldrig åkt bana innan, är de okej att komma på en kvällstur ändå? Jag kanske är i vägen för andra när jag försöker förbättra min körteknik :rolleyes: Eller borde jag gå SMC kurs innan?

Det är helt OK för dig att åka på bandagar. I långsam/medel gruppen finns det många nybörjare. På många bandagar finns det s.k föråkare som gärna hjälper till o visar lite spårval och ger tips. En SMC är aldrig fel att gå. Där får du betydligt mer instruktion och feedback på olika moment under kursen.

Vid bankörning krävs det full skyddsutrustng: integralhjälm, mc-stövlar, mc-handskar, ryggskydd och mc-ställ (gärna skinnställ).

Det är helt OK för dig att åka på bandagar. I långsam/medel gruppen finns det många nybörjare. På många bandagar finns det s.k föråkare som gärna hjälper till o visar lite spårval och ger tips. En SMC är aldrig fel att gå. Där får du betydligt mer instruktion och feedback på olika moment under kursen.

Vid bankörning krävs det full skyddsutrustng: integralhjälm, mc-stövlar, mc-handskar, ryggskydd och mc-ställ (gärna skinnställ).

Va kul! Då kanske man kan hinna skrapa puckarna detta år iaf =) Tack!

Gör det inte! Du kommer fastna i banträsket! :näsblod :crash :död

Skämtåsido, det är sjukt roligt med banåka. Kom bara ihåg detta, du kommer vilja köra mycket mer. :banana

Fyfan du hade rätt, RIKTIGT kul var det :)
I början var man lite feg, speciellt när man åkte ut sakta på gräset i en kruva, tur va välte man inte.
Sen va de bara gasa mer, mer, OCH MER!!! Till slut hade man invigt båda sina knäpuckar till asfalten. Sista varvet lyckades jag t.om köra om 2-4st!

När är nästa körning :yoparty

Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back