Bandagar på helger???

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Alltså e så Faaaaking irriterande va fan kan inte bandagarna va förlagda på helgen typ fre-lör-sön? Kan någon förklara?

Lite svårt med att få till ledighet å byta jobb går inte nu när det e så ovisst(sen 2008->)

Antar att de flesta i sverige beffinner sig i samma sits som mig så varför e det så att bandagarna är på vardagarna?

För att helgdagarna är dyrare att boka men omöjligt att få kunderna att förstå att det måste kosta mer.

Att det tävlas nån helg det kan jag köpa men att det ska va tävling på varje bana varje helg köper jag inte. Å varför ska det kosta mer på en helg? Banan står ju där oavsett dag. Ambulanspersonalen kostar la mer men funktionärerna ställer oftast upp gratis.

Å det lär la strömma in folk på helgerna om man jämför med hur det e på vardagarna. E la oftast hobbyister som kör bandagar å hobby e ju på fritiden eller hur? Så som jag ser på det hela så e det upplagt så att bara de som har det lite bättre ställt där det inte gör så mycket om de e borta en dag som ska få köra.. Vi drönare kan inte ta ledigt hur som helst, men men det e la bitterheten som kommer fram nu :P

Last edited:
Ja, det är en konspiration av sysslolösa tjänstemän för att jävlas med mindre bemedlade. Nu kom du på oss!

Actionpics har lite helgdagar både på Gotland Ring och på Mantorp Park 31 Aug - 1 Sept som är lördag & söndag.

Som det sagts tidigare så är största problemet att helgdatum prioriteras till tävlingskalendern och tänk då att mc-sport är en minoritet, det finns fyrtiofem olika klasser eller mer inom bilsport som det tävlas med.

Och JA, helger är dyrare på nästan alla banor, det styrs av efterfrågan och tillgång precis som mycket annat inom handel.

//Nitrous

Har hört 30-40% dyrare på helger, blir svårt att räkna hem om det blir molnigt och man ska vänta in sistaminutenbokande solskensknuttar, den förklaring jag fått av div. arrangörer jag talat med under de körningar jag varit på.

Sen kan jag tänka mig att det är en viss rangordning på arrangörerna hos banägarna med, ska man som helt okänd boka en dag så får man nog vänta på att de prioriterade har valt först och ta den/de dagar som blir över, bilar kaanske har lite högre status än hojfolket med.....detta utöver tävlingshelger.

Men fan, jobba övertid och ta ut i kompledigt och spara semestern, ansök om ledighet i tid och boka tidigt, risken finns att det regnar men det finns ju regndäck.......

Ja, det är en konspiration av sysslolösa tjänstemän för att jävlas med mindre bemedlade. Nu kom du på oss!

Jag visste det :P

Känns som att nått måste göras då detta måste vara ett rusktigt stort problem för flesta av oss ändå. Samla upp komptimmar e ingen konst men det sliter rusktigt mycket på kroppen att va på jobbet ett dubbelpass sen är det oftast inte säkert att den ledigheten man vill åt blir beviljad. Försöker samla ihop en liten lista med bandagar som ska te "chifen" men e rätt rörigt. Nä när jag blir Statsminister så ska jag fanemej se till att det blir ändring :P

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman