Bandagar på Gelleråsen med Zuber & Färnlöf

Tyvärr verkar det vara en trend med att alla arrangörer av bandagar börjar med 4 grupper...Självklart förstår man dom att dom vill ha in så mycket pengar som möjligt och tyvärr blir det till bekostnad av åktid för oss...
Tycker att 3 grupper är det ideala..=lugn/medel, snabb, licens/oförsäkrad.
Med tre grupper blir det lagom vila..med fyra grupper blir det oftast över en timmes vila mellan varje pass vilket gör att man "kallnar" till..tycker i alla fall jag...

jian skrev:
2691385 Tyvärr verkar det vara en trend med att alla arrangörer av bandagar börjar med 4 grupper...Självklart förstår man dom att dom vill ha in så mycket pengar som möjligt och tyvärr blir det till bekostnad av åktid för oss...
Tycker att 3 grupper är det ideala..=lugn/medel, snabb, licens/oförsäkrad.
Med tre grupper blir det lagom vila..med fyra grupper blir det oftast över en timmes vila mellan varje pass vilket gör att man "kallnar" till..tycker i alla fall jag...

...ha in pengar....

Nja, kolla med vad försäkringsbolagen säger så kanske du förstår varför fler och fler kör med 4 grupper

/Liwa1

Liwa1 skrev:
2691396 ...ha in pengar....

Nja, kolla med vad försäkringsbolagen säger så kanske du förstår varför fler och fler kör med 4 grupper

/Liwa1

ok.... kan du förklara mer?!

PM:a mig om du är intresserad av att bara köra en av dagarna. Förutsatt att det är OK för arrangören förstås!?

Fråga:
Jag som har Trygg-Hansa undrar vad man behöver trafikförsäkringen till på bana, handlar det om personskador också?
Inom crossen har banan en försäkring som täcker sådant, hur är det inom RR?

Att Trygg-Hansa inte vill bekosta återmontering av bankrasher förstår jag men vill helst inte åka med kamikazegruppen bara på grund av det.

Fråga:
Jag som har Trygg-Hansa undrar vad man behöver trafikförsäkringen till på bana, handlar det om personskador också?
Inom crossen har banan en försäkring som täcker sådant, hur är det inom RR?

Att Trygg-Hansa inte vill bekosta återmontering av bankrasher förstår jag men vill helst inte åka med kamikazegruppen bara på grund av det.

Bara ett försök till.
Är det ingen som vet eller var frågan för dum?

Om ingen svarar så ringer jag TH och kollar men det är inte alltid man får vettiga svar har jag märkt.

En snubbe jag pratade för några år sedan hävdade att man egentligen inte ens för använda en motorgräsklippare på tomten utan att den är trafikförsäkrad :tummenupp

I vilken grupp får man köra om folk i kurvorna?

Kommer imorgonbitti om vädret visar sig OK. Idag så blev mycket försenat... försökt få tag på Macke men han sket i att svara i telefon.

Hur är vädret nu?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...