Bandagar Falkenberg?

Vad gäller för licensgrupp - tillåtet med slicks, helsystem (tyst sådant) etc? Finns el för värmare? Föranmälan, betalning på plats etc?

Licensgruppen är främst raceträning så slicks tillåtet. Helsystem ska följa bullerkraven på 95 bd vid förbi körning. El finns. Föranmälan funkar för det mesta inte utan först till kvarn är vad som generellt gäller dock brukar inte licensgruppen bli full lika fort som gatgrupperna. Kontant betalning på plats.

Gött, då kommer jag förbi nån dag i sommar :)

Licensgruppen är främst raceträning så slicks tillåtet. Helsystem ska följa bullerkraven på 95 bd vid förbi körning. El finns. Föranmälan funkar för det mesta inte utan först till kvarn är vad som generellt gäller dock brukar inte licensgruppen bli full lika fort som gatgrupperna. Kontant betalning på plats.

Hejsan!

Någon som har koll på om man öht kan köra med en oreggad racehoj om man inte har förarlicens (ännu...) på Falkenbergs kvällsträningar. FMK's hemsida är möjligen lite oklar här och ett möjligt kryphål kan man ana;

"Körning med gatreg. MC på banan får endast ske tillsammans med godkänd föråkare från FMK. Vid körning för licensierade MC är endast MC för tävlingsbruk tillåtna . Sidovagnar är ej tillåtna vid test.
Miljömatta ska finnas under varje MC i depån gäller licensåkare.
(finns att köpa i anmälningssekr.)
Giltig licens + medlemskort SKA uppvisas vid anmälan för er som har licens."

Dvs man "SKA uppvisa licens om man har licens"....och för "licensierade MC är endast MC för tävlingsbruk tillåtna "

mvh Micke

Jag tänkte testa denna bana jag med, spara en plats till mig :D

Ska med dit. Men de gäller nog att vara där i tid, för de ska bli kanonväder imorgon + att det är semestertid så platserna kommer att gå åt som smör.

Ringde precis till FMK och följande gäller.

Har du en gathoj som är skattad och försäkrad är den helt ok att köra mot uppvisande av körkort.
Har du en banhoj och förarlicens är det tillåtet att köra med banhoj, oavsett om den är registrerad eller inte.
Har du däremot inte förarlicens men en registrerad banhoj kan man skatta och ställa på minst trafikförsäkring vid körtillfället, då får du lov att framföra den med körkort.

Semestertider och bra väder.. Platserna i gatgrupperna är eftertraktade.. Vill du vara säker på att få åka så är det lunchtid som gäller.. Bara ett tips..

Jag vet många som åkt långt och blivit besvikna...

Back