Bandagar för tjejer

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Ban-dagar för tjejer

*Är det någon här som vet NÄR och VART det finns ban dagar för tjejer?

* Måste man ha körkort för att köra på där? :(

* Inga speciella motorcyklar?

*kostnad?


Kom igen nu, ni har ju koll på det mesta :tummenupp
 
Last edited:
Ta och fråga borta på mctjej, dom vet säkert. Tyvärr har jag inte länken här direkt men kan säkert leta upp den.

Äh, en grej vet jag: Du behöver inte kökort över huvud taget för att köra på bana, avskillt område. Mén arrangören kräver säkert ett förarbevis av något slag. I alla fall så behöver du ej någon räjsinglicens utan ditt vanliga A-kort duger gott

Edit:länk.

http://dotte.mine.nu/mctjejsiten/index.php
 
Last edited:
DumDum skrev:
Ta och fråga borta på mctjej, dom vet säkert. Tyvärr har jag inte länken här direkt men kan säkert leta upp den.

Äh, en grej vet jag: Du behöver inte kökort över huvud taget för att köra på bana, avskillt område. Mén arrangören kräver säkert ett förarbevis av något slag. I alla fall så behöver du ej någon räjsinglicens utan ditt vanliga A-kort duger gott

Edit:länk.

http://dotte.mine.nu/mctjejsiten/index.php

Har försökt registrera mig på den sidan. Men jag kommer inte in, för jag kommer inte igenom robot kontrollen. ("skriv de här bokstäverna för att visa att du inte är någon robot: cQrstB", varpå jag skriver dem, men inte går igenom testet)
 
Läser rubriken som "bandage för tjejer" heela tiden..börjar bli irriterande.
 
Självklart!!! Linköping är vi ett gäng som ska åka till 6/5! Jag är anmäld till Knutstorp, vill du följa och har kortet klart är det bara att lasta in hojen!

Har inte bestämt mig angående Kinnekulle än...
 
TinaTjejen skrev:
*Är det någon här som vet NÄR och VART det finns ban dagar för tjejer?

* Måste man ha körkort för att köra på där? :(

* Inga speciella motorcyklar?

*kostnad?


Kom igen nu, ni har ju koll på det mesta :tummenupp

Du behöver inte åka på bandag för tjejjer, du behöver åka på bandag - PUNGT!
 
Pejo skrev:
Du behöver inte åka på bandag för tjejjer, du behöver åka på bandag - PUNGT!

Typiskt tjejer. De skall alltid verka för ojämlika samhällen. Speciella regler för tjejer och nu utesluter de killar på banan. Vad i h är det frågan om? Verkligen löjligt!
 
#Olsson# skrev:
Typiskt tjejer. De skall alltid verka för ojämlika samhällen. Speciella regler för tjejer och nu utesluter de killar på banan. Vad i h är det frågan om? Verkligen löjligt!

Jaa, du vet hur dom(tm) är!
 
TinaTjejen skrev:
*Är det någon här som vet NÄR och VART det finns ban dagar för tjejer?

* Måste man ha körkort för att köra på där? :(

* Inga speciella motorcyklar?

*kostnad?


Kom igen nu, ni har ju koll på det mesta :tummenupp
Beroende på arrangörerna så får man övningsköra på bana(handlledaren bakom.. )
annars är dte licens som gäller.
då behöver du inget kk men du måste ha tagit licensen och när det är licenskörning så gäller inte försäkringen på mcn..
(ibland får man ändå köra med gat mc men oftast är det Rejsfixad mc som gäller)
 
Va fan Pejo, trodde denna tråd låg så långt ner i komposten att maskarna ätit opp den...

Anyway.
Har 4 bandagar inbokade hittills denna säsong, med grabbar å tjejer blandat :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top