Bandag (Sverige) 4,5,6 April - Karlskoga

Nyteknik skrev:
Det kan nog vara både 1 och 10 grader den 3 april. Verkar bäst att vänta och se. Finns någon sista betalningsdag?

Du låter som en gatåkare :hihi

Jag tänker iallafall köra en av dagarna :tummenupp Tänkte anmäla mig till licens kursen som är på helgen (om det fins platser kvar när lönen kommit), så det passar mig skitbra med en första träning direkt efter :) :tummenupp
Fins inget dåligt väder , bara dåliga kläder och däck :hihi

Jag är då ett riktigt blåbär angående det här med rejsing.

O jag undrar ifall jag måste ha motorcykeln påställd o försäkrad för att få vara med och åka. Dessutom undrar ja vad som "Bullerkraven" innebär.. Jag har ett helsystem Akrapovic .. Det låter knappt nåt.. har t o m gått igenom besiktning med det.. Får jag använda det? :)

Garpe skrev:
Jag är då ett riktigt blåbär angående det här med rejsing.

O jag undrar ifall jag måste ha motorcykeln påställd o försäkrad för att få vara med och åka. Dessutom undrar ja vad som "Bullerkraven" innebär.. Jag har ett helsystem Akrapovic .. Det låter knappt nåt.. har t o m gått igenom besiktning med det.. Får jag använda det? :)

Om du har licens och kör i licensgruppen så behöver hojen inte vara påställd och försäkrad.

Det är hårdare bullerkrav på banan än hos SBF! Acrapovic brukar gå igenom om det inte är för gammalt dock. Packa om med ny ull!

/Joakim

Snackade lite med Mike på gelleråsen. Enligt honom var det oftast inte några problem med radfyror med helsystem eller liknande. De som kunde ha problem var enstånkor och vissa tvinnar med väldigt ljudliga system och de som fortfarande envisas att köra med 2-takt.... fortfarande... :va

Skämt åsido. Man känner nog på sig om man har en hoj som inte passar in..

Hör gärna av er om ni undrar något/ Micke

Brukar inte vara några problem med helsystem/slipon på Gelleråsen. Tricket är att inte irritera Mike genom att exempelvis uuuiiilla i depån eller något annat idiotiskt.

Vad gäller temperaturen; vi arrangerade en bandag med gatgrupp och licensgrupp för ett par år sedan i början av april. Fredrik Jansson var med och åkte. På frågan om han inte tyckte det var dåligt grepp (5 grader celsius) svarade han "nja, framändan driver ut ett par meter i snabbvänstern, men den kommer tillbaka. Samma varje varv, så det gör inget." :näsblod

Men dom som kör r600 och r1000... Dom har ju en massa olika trim o helsystem... På dessa är de väl inge bullerkrav.. eller är det så?

Isåfall får ju system med texten "not for road use" en helt ny innebörd ,.. ;)

Garpe skrev:
Men dom som kör r600 och r1000... Dom har ju en massa olika trim o helsystem... På dessa är de väl inge bullerkrav.. eller är det så?

Isåfall får ju system med texten "not for road use" en helt ny innebörd ,.. ;)
ALLA har bullerkrav. På en SM-tävling är det 102 dB som gäller. Gathojar kan dåna 103dB och ändå klara besiktningen....

Nr:18 skrev:
ALLA har bullerkrav. På en SM-tävling är det 102 dB som gäller. Gathojar kan dåna 103dB och ändå klara besiktningen....

102,9 dB på tävling, bara den inte går upp på 103,0 !

Hightuned skrev:
När är sista anmälningsdag så man kan se hur vädret artar sig? Man vill ju sagt inte åka i minusgrader.
mikael säger nog till när det börjar närma sig fullt. Vet ej just nu. Tidigt...

Nyteknik skrev:
Åtminstonde två tisdagsträningar på Sviestad samt den som Nr:18 ordnar på Falkenberg. Så man är inte tvingad att köra på Gelleråsen om det liknar vinterväglag.

Med risk för att låta arg igen så säger jag skit i att anmäla dig då, så slipper du problem med vädret! Är väl inte så mycket att gnälla över premiärer hit o dit! Antingen anmäler du dig och kör/bangar, eller så sitter du hemma! :kocko

oscar skrev:
Med risk för att låta arg igen så säger jag skit i att anmäla dig då, så slipper du problem med vädret! Är väl inte så mycket att gnälla över premiärer hit o dit! Antingen anmäler du dig och kör/bangar, eller så sitter du hemma! :kocko
Eller så kan man klaga som Nyteknik gör! :hihi

Hehe.. vilket j-a gnabb mellan alla rejsputtar.. =P

Men asså vågar en fegis som ja gasa runt banan med gat däck på.. ja kommer ju bara sladda av det första ja gör när det e så kallt i marken.. eller?? Får man nån "ban känsla" när det e så kallt? :wiggle

visst finns det en risk med vädret precis som Ny Teknik skriver. Men det är det alltid. På sommaren regnar det, ibland är det nollgradigt. Tycker man att det räcker med två tisdags träningar innan en SM premiär så har man väldig koll på sakerna. :tummenupp För oss som inte har det, eller bara vill få mil i kroppen så tycker jag att det är ett gyllene tillfälle att få några mil i kroppen? Är man rädd för vädret anmäler man sig inte! Flera av de som anmäler sig till detta läger åker vidare till spanien veckan efter för att få mer åkning.

/ Mike

gäller priset per hoj eller per person? jag och polarna tänkte köpa en gamel banhoj och puttra runt på i gatgrupperna!

någonstans måste man ju börja :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...