Bandag Söndag 6 okt på Gelleråsen

Tycker det verkar ganska givet vad du ska göra i vinter = Nytt lyse, mätarhus, växelpinne, quickshift sensor, kåpstaget fram, nya kåpor, ny cuts kåpa och ny ruta.

Jag var på Heron häromveckan och körde mc-simulatorerna och kan meddela att det inte är ett substitut.
Vågar du dig på en utmaning?!

Ja lite skruvande blir det ju... funtar mer och mer på att skita i gatåka nästa säsong och kasta på glasfiber kåporna direkt, då behöver jag inte köpa nåt lyse heller:rolleyes:
Sen ta racelicens hos LMS:yoparty

När det gäller fälgen har jag inget verktyg till att lossa hjulet med...:huvet ska kolla med grannen i morn. Har tömt ut luften och fått bort mer eller mindre all jord. Fälgen verkar ok:tummenupp
Ta och sätt på racekåporna först så du har en hel hoj iaf. Sen när suget för gatköra kommer så är det bara att ta det då. Behöver du ta bort däcket om du nu typ fått bort allt? Eller går det sista inte att få bort? Grymt att fälgen är ok iaf!
 
Tips från coachen.

Plocka ihop hojen och sälj illa kvickt. Sedan köper du en färdig kittad racehoj.

Elller så gör du som oss andra "idioter" och kittar själv för 35-40 k + inköp av cykel :gnissla
 
Tips från coachen.

Plocka ihop hojen och sälj illa kvickt. Sedan köper du en färdig kittad racehoj.

Elller så gör du som oss andra "idioter" och kittar själv för 35-40 k + inköp av cykel :gnissla

Tack för tipset men...

Då hojen gått Pro Superbike, så är den redan kittad med allt möjligt nödvändigt för banåka, Öhlinare fram å bak, Yoshi helsystem, Yoshi EM PRO med race harness mm mm Äkta racekåpor Battlax slicks och regndäck på fälg finns hemma.

Det är inte hojen som kommer begränsa mig :)
 
Stort tack för en jättefin dag!
Att få så fint väder i oktober är minsann ingen självklarhet. :banana

Med tanke på hur få människor som drev genom allt som krävs var det riktigt bra arrat. All heder åt er!

Trots att det inte fanns några utposterade flaggvakter uppmärksammades alla avkörningar snabbt. Gälleråsen är tacksam på det viset. Inga dolda kurvor man kan gömma sig i.

Alla funktionärer var väldigt hjälpsamma, glada och trevliga.

När/om det blir en ny dag är det dock några saker som jag gärna vill framföra. Hade kunnat ta det privat men väljer att göra det här så kan man få med mer olika sidor och åsikter.

  • När vi börjar närma oss runt 7 avåkningar hade ett nytt (kort) förarmöte kanske varit på sin plats. Man kunde gått genom var det är extra halt eller svårt. 15 avkörningar på en dag är inget bra rekord. Samtidigt var det inte så lätta förhållanden. Blött, kallt och halt gör det såklart inte lättare att hålla sig på bara två hjul.

  • En del i lugn grupp fick upp ett väldigt snabbt tempo. Det är roligt! Det är dock inte lika roligt när det höga tempot kräver tajta och snabba omkörningar precis före/i/efter kurvor och inte bara på rakor. En del i lugn grupp hade varit snabba även i snabb grupp. Det hade varit bra om blev uppflyttade. I snabb grupp är vi mer vana vid tajtare omkörningar och skrämselfaktorn blir lägre.


Jag VET att det är väldigt lätt att sitta hemma och vara efterklok. Där, på plats hade jag själv inte gjort det här ett dugg bättre men med facit i hand och en stunds betänketid är detta vad jag kom fram till.


Mojje for president! :yoparty

Själv hade jag mest bekymmer med mitt bakdäck...
Korv
gäller5.jpg

Slut
gäller7.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Back
Top