Bandag på Salzburgring i Österrike. Vid 1.10 börjar den frustrerande/roliga jakten. Ändra filmkvaliteten till 480. Stor skillnad.
http://youtu.be/8j_QAkUJRgM
http://youtu.be/8j_QAkUJRgM
Bifogat
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Seriöst - nu har Du stulit flera minuter av mitt resterande allt för korta liv med denna bandagsrulle, bara den vidriga musiken gör mig förbittrad! Men jag känner Dig så pass väl att den förare som passerade förmodligen är hyfsat namnkunnig, så spit it out - vem talar vi om? Schumacher? Talmacsi? Neukirchner?Bandag på Salzburgring i Österrike. Vid 1.10 börjar den frustrerande/roliga jakten...
Inga namnkunniga förare i sikte. Bara glada amatörer.Seriöst - nu har Du stulit flera minuter av mitt resterande allt för korta liv med denna bandagsrulle, bara den vidriga musiken gör mig förbittrad! Men jag känner Dig så pass väl att den förare som passerade förmodligen är hyfsat namnkunnig, så spit it out - vem talar vi om? Schumacher? Talmacsi? Neukirchner?
Förresten - rätt okonventionella spår av den som filmar, är det Du? Det är spår som signalerar att man endera vet vad man pysslar med när man följer eller så är det fara på färdeVem är föraren i det röd-vita stället som passeras?
Fantastiskt väder och rätt jämn fart i gänget, kan det bli bättre? Nu börjar jag ju längta ännu mer till säsongen! Filmat från en bumse?Inga namnkunniga förare i sikte. Bara glada amatörer.
![]()
Vem spelar - musiken är ju kanonbra?
Nu är Du så där underligt dansk igen...
![]()
Precis! När han hittar botten på flaskan kommer han förmodligen att hävda att styggelser som Depeche mode och Kraftwerk faktiskt tillfört musikhistorien något...Eller så har han tummat på gammeldansken igen...
Ja, första årsmodellen.Filmat från en bumse?
Artist: The GridVem spelar - musiken är ju kanonbra?
Fantastisk bana. Var där 2010. Kurva 11 är hisnande och går att ta vansinnigt fort, vilket är både svårt och farligt eftersom man kommer mot den efter att ha accelererat i 1,4 kilometer.När var du där? Ligger ju knappt 20 mil från mina hemtrakter. Har dock bara varit där en gång men jag blev positivt överraskad, jag tycker den banan var riktigt rolig!
Kurva 11 på banskissen var en upplevelse, jädrar vad det gick att ladda på där!
Fantastisk bana. Var där 2010. Kurva 11 är hisnande och går att ta vansinnigt fort, vilket är både svårt och farligt eftersom man kommer mot den efter att ha accelererat i 1,4 kilometer.
![]()
Ah, trodde det var filmat 2012 med tanke på bildkvaliteten, filmat med GoPro 2? 25 meters höjdskillnad läste jag, är det något man märker av mycket när man kör, d v s vinner eller förlorar man höjd i kurvorna?Ja, första årsmodellen...
...Fantastisk bana. Var där 2010. Kurva 11 är hisnande och går att ta vansinnigt fort, vilket är både svårt och farligt eftersom man kommer mot den efter att ha accelererat i 1,4 kilometer.
![]()
Ah, trodde det var filmat 2012 med tanke på bildkvaliteten, filmat med GoPro 2? 25 meters höjdskillnad läste jag, är det något man märker av mycket när man kör, d v s vinner eller förlorar man höjd i kurvorna?
Första filmen jag sett från banan, den verkar väldigt trevlig och är ju riktigt långNi som kört den, hur är skicket på beläggningen? Av filmen att döma verkar den jämn och fin.
Kanske ett lämpligt etappmål i samband med en europaresa?
Ja, stämmer....filmat med GoPro 2?
Inte alls. Den uppgiften förvånar mig. Jag upplevde banan som mer eller mindre plan.25 meters höjdskillnad läste jag, är det något man märker av mycket när man kör...?
Verkligen! Men viktigt att inte ladda 110 procent och tänka på att att en kvaddad hoj långt hemifrån kan bli besvärligt.Kanske ett lämpligt etappmål i samband med en europaresa?
Kalendarium för banan
http://www.salzburgring.com/terminkalender/index.php
Tack för bra info, det är inte utan att det känns i själen att Ni har så "nära" till kontinenten och alla klassiska guldklimpar som finns att besökaDenna bana hade jag inte fördjupat mig i tidigare utan bara sett namnet skymta förbi.
Tyvärr är denna säsong lite väl uppbokad med traditionella evenemang, men jag börjar känna en stark lust för en riktig Europarunda med alpvägskörning kombinerat med ett antal bankörningar på väl valda, klassiska banor. Det förgyller tillvaron att se Era filmer, bilder och läsa Era berättelser, kanske läge för en tråd för varje bana där folk kan lägga in sina alster och skriva om sina erfarenheter? Dags att drömma vidare...
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |