Bandag på Karlskoga/Gelleråsen 1:e Augusti med KMK

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Bandag på Karlskoga/Gelleråsen 1:e Augusti med KMK, ändrat pris...

Välkommen till en härlig dag på Gelleråsen hälsar Roadracingsektionen
Måndagen den 1 Augusti anordnar Kortedala Motorklubb Roadracingsektion en bandag på Gelleråsen i Karlskoga, www.karlskogamotorstadion.com. Detta är direkt efter Bike Week och Scandinavian Open så det är ett perfekt tillfälle att fortsätta med en heldag på banan.

Klubben bjuder på gemensam grillning söndag kväll (1900) där vi samlas och ljuger till det. På måndagen så bjuder klubben även på lunch.

Körning kommer ske mellan kl 09:00 - 16:00.
Incheckning kl 07:30 - 08:20
Förarmöte kl 08:30

Plats: Banan är belägen ca 6 km norr om Karlskoga efter väg 205. Följ skyltar "Motorbana".

Platser & priser
Vi har max 80 platser, fördelade i 4 grupper.

Betalning och anmälan görs till klubbens plusgiro: 62 84 52-5
800kr för alla och anmälan på plats är ok.
Info på hemsidan och lista över anmälda: http://www5.idrottonline.se/Korteda...koter/Foreningen/BandagpaKarlskogaGellerasen/

Grupper:
Varje deltagare är anmäld till en grupp. Varje grupp kommer få minst 5 pass på banan.
Max antal deltagre per grupp är 20 deltagare.
Varje pass är 15 minuter långt + ut- och invarv.
Deltagare kan endast byta grupp vid incheckning eller EN gång vid förfrågan till ledningen. En förare kan endast köra i en grupp.
Grupperna kommer vara indelade i: oregistrerad mc och olika gatgrupper.
Gatgrupp, grupp röd = Kört på bana flertalet gånger
Gatgrupp, grupp blå = Kört på bana enstaka gång på bana
Gatgrupp, grupp gul = Ej kört på bana tidigare

Instruktör finns för de som önskar.

Försäkring
De flesta försäkringsbolag godkänner inte skador som sker på bana. Körning sker därför på egen risk och Kortedala MK betalar inte ut ersättning för skador orsakade av deltagare.

Förtäring och bränsle
En serveringsvagn kommer att finnas på plats för den som vill handla mat. Vattenkranar för påfyllning av vattenflaskor finns. Bränsle ser ni själva till att ha med.

Ljud/buller
Som alla motorbanor har vi krav på ljudnivåer. Vi kommer därför ha ljudmätare på plats. Fordon som överskrider ljudvärdet kommer ej få köra utan återbetalningsrätt. Kravet är max 95 db vid förbipassage.

Väl mött
Kortedala MK
www.kortedalamotorklubb.com

Last edited:
Vi har haft problem med vatten i danska serverhallar så är ni inte med i anmälningslistan så ber vi er skicka in anmälan en gång till.

Anmälningsformuläret tror jag inte är berört av serverproblemen men håll ändå ett vakande öga i anmälningslistorna, både gällande anmälan och betalning. Samt om vi fått med om ni vill ha instruktör.

Anmälningsformuläret tror jag inte är berört av serverproblemen men håll ändå ett vakande öga i anmälningslistorna, både gällande anmälan och betalning. Samt om vi fått med om ni vill ha instruktör.

Gött att du har koll :)

Vill påminna om grillkvällen innan för er som inte är på plats redan under helgen och kommer dit söndag kväll.

Dum fråga kanske men vad gäller för gatgrupp? Måste hojen vara registrerad för gata för att få köra där?

Att jag ställer frågan är pga det som står under försäkrings-texten. Är ingen licensförare men hojen är inte gat-reggad.

Last edited:
Dum fråga kanske men vad gäller för gatgrupp? Måste hojen vara registrerad för gata för att få köra där?

Att jag ställer frågan är pga det som står under försäkrings-texten. Är ingen licensförare men hojen är inte gat-reggad.

I gatgrupp så måste du ha en reggad och minst trafikförsäkrad hoj.

Det är ok att köra med oreggad hoj och utan licens i oreggad grupp.

Vi har nu ändrat priset så att 800 gäller för alla, oavsett medlem i KMK eller ej. Ingen extra avgift för anmälan på plats.

Säg till vänner och bekanta så dom inte missar detta.

Last edited:
Kan jag bara dyka upp på måndag (söndag kväll?) med 800 spänn i näven eller ska jag signa upp mig nånstans? Pengarna hinner ju inte komma in om jag betalar plusgiro nu.

Är det många som dyker upp? Har aldrig kört bana förut och tänkte prova på imorrn om det är fint väder! Bara betala där då.... Något annat man ska tänka på som första banåka??:)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP