Bandag på Gelleråsen 16/6 med KMK

Det kommer garanterat finnas licensplats kvar, listan är inte uppdaterad men skulle det bli så att licensgruppen blir för stor så gör vi en till helt enkelt.
 
Hur är upplägget? 4 grupper 15 min körning och 5st pass mellan 9-18 enligt länken? Borde väl bli iaf 8st pass / grupp även med ett uppehåll för lunch på 1 timme? Kör man passen på rullande timme? eller är det någon annan indelning på passen?
MVH Micke A
 
Det lutar åt 4 grupper a' 20 min (dvs 15 min + in och ut), rullande schema även under lunch. Vi löser det på plats om det skulle bli annorlunda, men sammanfattningsvis kan man säga att det kommer bli riktigt mycket körning.
 
Last edited:
Stort Tack för en fin och välarrangerad bandag, KMK-teamet!!

-Och vi (många) som fick en oförglömlig minne av en (BMW) scooter-åkande äldre gentleman som spöade vi flesta SH-förarna i gruppen med sin fin cornering och kurvhastigheter... :lol
Grattis Dick, du har Talangen!! (-men köp inte en SH då du skulle göra Så många "seriöst tävlande" "ungtuppar" Mycket, mycket ledsna.. :lol :lol )
 
Last edited:
Ett stort tack vill jag ge ambulans personalens omhändertagande av mig och hjälpen från motionärerna när hoj säsongen blev plötsligt lite dyrare för mig, men jag klarade mig utan benbrott men mörbultad.
Åkningen blev kort men lärorik. Nu ska jag bara skruva ihop hojen igen och sadla om för en ny bandag.
Återigen tack för all hjälp av er som var där.
Mvh Johan
 
Stort Tack för en fin och välarrangerad bandag, KMK-teamet!!

-Och vi (många) som fick en oförglömlig minne av en (BMW) scooter-åkande äldre gentleman som spöade vi flesta SH-förarna i gruppen med sin fin cornering och kurvhastigheter... :lol
Grattis Dick, du har Talangen!! (-men köp inte en SH då du skulle göra Så många "seriöst tävlande" "ungtuppar" Mycket, mycket ledsna.. :lol :lol )


Ähhhhm...............Skriver detta med en liten risk.

Visst, det var kanske lite "coolt" - Men min åsikt är att maskiner som inte är byggda för banåka inte heller ska vara där. Däck, chassi - men framför allt bromsar är/har aldrig varit tänkta för den belastning som banåkning utsätter materialet för.

Så även om det var en skön gubbe som var "go å glad", och att han faktiskt var en rätt skicklig förare - Så går det inte att komma ifrån det faktum att BMW scootern aldrig varit tänkt att framföras på bana. Bromsar, fjädring etc kan komma att utsättas för sådan belastning att de faktiskt ger upp och orsakar en onödig olycka.

Långsam grupp brukar kallas för kamikaze-gruppen och det är faktiskt inte så konstigt då man får vara beredd på att precis vad som helst kan hända där. Tokiga spårval, spårbyten from hell, tappade avgassystem (jo det är faktiskt sant, en kille tappade sitt på gåsen i måndags........Redigerar här, var lite berusad när jag skrev detta igår innan jag la mig - Det var på körningen i Fbg som det tappades ett avgassystem), gubbar på bmw-scootrar osv osv

Som sagt - jag skrev detta med en liten risk att få kritik. Men min åsikt är att i medelsnabba och allra helst snabba gruppen med jämna åkare på likvärdigt (!!!) material och banerfarenhet känner man sig ofta säkrare än i långsamma gruppen.

rätt eller fel !!?!?
 
Last edited:
Det lutar åt 4 grupper a' 20 min (dvs 15 min + in och ut), rullande schema även under lunch. Vi löser det på plats om det skulle bli annorlunda, men sammanfattningsvis kan man säga att det kommer bli riktigt mycket körning.

Ja :) Riktigt mycket körning blev det. Blev ofattbara 18 mil för mig på Gelleråsen. Instämmer också med övriga att det var bra arrangerat med.
 
Tack för en fin bandag i efterhand. Plus för en Bottare närvarande som visade hur det skulle gå till.
Mycket säkrare lär det heller knappast bli med så lite folk på banan, skotrar eller ej. Röstar på gåsen även nästa år.
 
Tack för en fin dag och speciellt till Stefan Boman vår instruktör.
Nu flyter blicken svängpunkt apex utgång mycket bättre för mig.
Och tipsen till :tuttar.
Som satt på bönpallen.
 
Härligt att ni uppskattade dagen och att ni fick riktigt mycket körning.

Vi får se hur vi gör nästa år, om inte annat så måste vi hitta ett bättre datum så att vi får fler förare som kommer. Som det ser ut nu så gör vi en rejäl förlust och vi klarar inte ett sådant arrangemang till.

Mvh
Patrik
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top