Bandag nybörjarklassen

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Anmälde mig precis till en bandag 1 aug på sturup raceway, nybörjarklassen. Om man nu efter några varv känner att detta är lungt och vill gasa på lite mer. Finns det då möjlighet att köra lite snabbare eller måste man köra lungt hela dagen, då man tillhör nybörjargruppen?

Oavsett ifall du känner att du vill gasa på mer eller inte så föreslår jag att du kör i den lugna gruppen hela dan o lär dig nåt, man lär sig inget av att gasa 100% o känna stressen av folk bakifrån.

Oavsett ifall du känner att du vill gasa på mer eller inte så föreslår jag att du kör i den lugna gruppen hela dan o lär dig nåt, man lär sig inget av att gasa 100% o känna stressen av folk bakifrån.

Du har nog rätt, onödigt att jäkta. Kommer fler bandagar...

en lite lustig fråga kanske..
Men vart är det dom har dom här bandagarna? :rodnar :)

Last edited:
Man måste vara rädd när man kör, annars blir man aldrig snabb(om det nu är det man vill) :)

Med lite bana i kroppen så är det bra att ha någon som triggar upp tempot på en själv lite men de e bättre att ta det lugnt ett antal bandagar först :)

Jag har iaf sett bättre utveckling på de som har tagit det lugnt från början o sakta ökat tempot mot de som har gått ut stenhårt från början, de senare blir snart ifrånkörda av de förstnämnda :D

:fakta

Ta det piano ett tag - du kommer komma tillbaka till banan och då kan det vara läge att gasa lite mer.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back