bandag monzta sön 20:e aug

När ni ändå är där uppe, kan någon ge rapport om vårt lilla minne står kvar :yoparty Vore ju kul om de sparat något iaf :)

Kör hårt :tummenupp

Bifogat

• mini.jpg
    mini.jpg
    75.1 KB · Visningar: 63
Blade 4-ever skrev:
2386302 När ni ändå är där uppe, kan någon ge rapport om vårt lilla minne står kvar :yoparty Vore ju kul om de sparat något iaf :)

Kör hårt :tummenupp

Den där stod kvar när jag var upp för några veckor sen iaf.

Någon som kan tala om hur banan är att köra lr är det en cykelbana mitt i skogen som elaka rykten säger.

MC Doktorn skrev:
2386891 Någon som kan tala om hur banan är att köra lr är det en cykelbana mitt i skogen som elaka rykten säger.

En väldigt rolig cykelbana mitt i skogen:tummenupp När jag var där och såg den första dagen blev jag lite besviken kan erkännas, men inte efter ett par varv!:)

30 pers anmälda hittils.

10 i varje grupp antar jag. Det är nog smärtgränsen för hur många som kan vara på den smala banan samtidigt även om arrnagörerna säger max 15 i varje grupp. Omkörningar enbart på ett par av raksträckorna och spårval mkt viktigt på denna bana eller vad tror ni?
Efter att ha sett filmen känns det verkligen som om det bara är ett spår som gäller.

Last edited:
ape skrev:
2386948 30 pers anmälda hittils.

10 i varje grupp antar jag. Det är nog smärtgränsen för hur många som kan vara på den smala banan samtidigt även om arrnagörerna säger max 15 i varje grupp. Omkörningar enbart på ett par av raksträckorna och spårval mkt viktigt på denna bana eller vad tror ni?
Efter att ha sett filmen känns det verkligen som om det bara är ett spår som gäller.
Det går att vara fler än 10, alla håller inte samma tempo och även om det kan bli nån "klunga" kan man känna sig rätt ensam många varv med det antalet.

Om omkörningen är begränsad, ja då blir hänsyn på rakorna och spårval väldigt viktigt.

Sen finns det faktiskt olika spårval trots att den är smal, inte runt hela banan, in och ut ur några av kurvorna har jag sett en hel del varianter. För optimalt spår har du nog rätt däremot, valet är starkt begränsat utom möjligen i södra kurvan som har en relativt bred ingång.

Omkörning av jämnsnabb polare kräver att man håller in hornen och verkligen visar hänsyn, typ släpper förbi folk om nån åker upp och visar sig istf håller fullt för att täppa till... annars går det rätt bra om det är fartskillnad.

MC Doktorn skrev:
2386891 Någon som kan tala om hur banan är att köra lr är det en cykelbana mitt i skogen som elaka rykten säger.
Klart det är en cykelbana. Varvrekordet på de 2 kilometrarna ligger ju bara på mesiga 0,59 (krya på dig Johan, jag jagar dig nu...)

Ifjol innan det körts nåt hoj där var det rätt halt pga damm och att det inte fanns gummi nerkört i asfalten, men nu är det inget problem. Däremot sliter den däck, speciellt om man kör med bandäck och fuskar det minsta med däcksvärmarna. Då funkar gatdäck bättre.

Last edited:
Hej alla goa hojåkare..
Har anmält mig till åkningen o ser fram emot det så det spritter i kroppen..
Är det många som kommer att bo på hotellet i Älvdalen från Lördag?
Ses i bubbelpoolen isf..

Ha de gott

bubbel bubbel :banana jag är på.

Vi blir en del på hotellet faktiskt. Kanon.

Bara jag som inte ska lyxa på GrandÄlvdalen?
Nån som vill samåka på söndag morgon? Hade tänkt försöka lämna falun vid 06:30 eller så...

3plE skrev:
2389022 Bara jag som inte ska lyxa på GrandÄlvdalen?
Nån som vill samåka på söndag morgon? Hade tänkt försöka lämna falun vid 06:30 eller så...
Jag tänkte lämna Borlänge vid den tiden, men vi åker inte samma väg. Sammanstråla i Rättvik kanske? Jag borde vara vid OKQ8 vid typ 0715 isf, det är ungefär halvvägs för mig.

Jåke skrev:
2389048 Jag tänkte lämna Borlänge vid den tiden, men vi åker inte samma väg. Sammanstråla i Rättvik kanske? Jag borde vara vid OKQ8 vid typ 0715 isf, det är ungefär halvvägs för mig.

Vi kör på det! OKQ8, är det macken på höger sida med "depå infart"?
Fler som vill sammanstråla?

3plE skrev:
2389460 Vi kör på det! OKQ8, är det macken på höger sida med "depå infart"?
Fler som vill sammanstråla?
Jag tänkte på den du har på höger sida precis när du kommer nerför berget, vid korsningen faluvägen/leksandsvägen.

Tror du tänker på Statoil inne i stan, där har man en "depågenomfart". Eftersom du nämnde den, så ses vi där istället!

Andra som åker upp söndag morgon är välkomna att ansluta vid Statoil i Rättvik senast 0715 eller åka från Falun resp Borlänge ungefär 0630.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman