bandag monzta 9:e juli

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Nu är Monzta bokad den 9:e juli! Och det vore skoj om vi kunde åka ett gäng från Uppsala så vi lägger ut info om detta i uppsala-forumet först :)

Anmälan: www.teampyamas.se

Info:

* Detta är en bandag med frivillig teori! Om någon vill ha hjälp eller tips så kommer vi ha instruktörer på plats som mer än gärna hjälper till :) Och vill ni bara köra så går det också bra.
* Tre grupper (max 15 pers i varje) och 20-minuters-pass. If/TH kör i en egen grupp, övriga delas upp efter önskat körtempo.
* OBS: Denna kurs är INTE godkänd av SMC! Försäkringsmässigt gäller alltså samma sak som för övriga bandagar.

Det finns bra och billigt boende i närheten så ett tips är att åka dit en dag eller två innan (så man hinner fiska/grilla/slappa/speja/sola lite, ska finnas bra flugvatten i närheten...).

Mer info om boende och tider och annat kommer i denna tråd. Har ni frågor så kan ni också ta det här om det inte är av... privat karaktär :rolleyes:

Mer info om banan, boende, etc.: www.r2d2.se/monzta

/b1

Uppdatering 2006-02-25: Tills det är utrett om Monzta är inhägnat tävlingsområde eller inte så får vi tyvärr ta bort oförsäkrade hojar (eftersom man då måste ha trafikförsäkring).

Last edited:
jesper skrev:
Nu är Monzta bokad den 9:e juli! Och det vore skoj om vi kunde åka ett gäng från Uppsala så vi lägger ut info om detta i uppsala-forumet först :)

Anmälan: www.teampyamas.se

Info:

* Detta är en bandag med frivillig teori! Om någon vill ha hjälp eller tips så kommer vi ha instruktörer på plats som mer än gärna hjälper till :) Och vill ni bara köra så går det också bra.
* Tre grupper (max 15 pers i varje) och 20-minuters-pass. If/TH/oförsäkrat kör i en egen grupp, övriga delas upp efter önskat körtempo.
* OBS: Denna kurs är INTE godkänd av SMC! Försäkringsmässigt gäller alltså samma sak som för övriga bandagar.

Det finns bra och billigt boende i närheten så ett tips är att åka dit en dag eller två innan (så man hinner fiska/grilla/slappa/speja/sola lite, ska finnas bra flugvatten i närheten...).

Mer info om boende och tider och annat kommer i denna tråd. Har ni frågor så kan ni också ta det här om det inte är av... privat karaktär :rolleyes:

Mer info om banan, boende, etc.: www.r2d2.se/monzta

/b1

Det är helt klart intressant, skulle vara ritigt kul. Vad gör man om man har If? Vet någon om det går att försäkra över en dag, om man nu inte vill byta bolag. Är det något för en som inte kört bana tidigare? Skulle vara kul att få pröva.

Hej hopp!

Det ryktas om att Monzta inte är en godkänd bana i lagens mening och att den då inte räknas som inhägnat tävlingsområde. OM det skulle vara så så innebär det att ofärsäkrade hojar tyvärr går bort. Fördelen är att vi slipper göra en egen grupp med If/TH och kan göra gruppindeleningen helt efter förkunskaper och önskat tempo.

Vi återkommer med mer info så fort som möjligt, men för att vara på den säkra sidan så kan ni med oförsökrade hojar kontakta oss (mig eller dawan) innan ni anmäler er.

Vad roligt :banana Bankörning till ett bra pris :tummenupp
Tyvärr så är jag eventuellt upptagen, ska ta mig en allvarlig funderare...

Låter ju skitskoj det där, endast 29mil dit också.
Har inte lyckats boka in mig på någon "riktig" bana ännu så man borde kanske slå till...

Om någon har bil med dragkrok så kan jag ordna släp med ramp för en väldigt billig peng :fakta

9:e är jag garanterat bakis och trött, så jag får stå över :) Satsar på Gelleråsen eller Midlanda någon sväng istället, men kul att det "dykt upp" en ny bana på repertoaren...

Anmäld :tummenupp (tvåa)

Jezqio: Jag kan nog fixa fram en bil med dragkrok, är helt klart mer intresserad av att åka bil upp/ner eftersom man brukar vara trött efter en hel bandag.

RR_Jonas skrev:
Anmäld :tummenupp (tvåa)

Jezqio: Jag kan nog fixa fram en bil med dragkrok, är helt klart mer intresserad av att åka bil upp/ner eftersom man brukar vara trött efter en hel bandag.

Jahapp, insåg att det var en av mina lediga helger så det var bara att anmäla sig dårå.
Blir första gången på "riktig" bana (=större än rörken) för min del :banana

jesper skrev:

Går det inte att boka två dagar på en gång?
Lika bra när man ändå åker dit. Är ju ett gäng i Västerås som vill åka bana i juli så det borde ju vara smart om dom hängde på denna körning om det vart en extra dag.

jäkligt roligt! :o) ska boka in mig.

men vore roligt att köra 2/fler dagar.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien