Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jåke skrev:2473347Ja, det stämmer. Men det är för att man ska ha tid på sig att plocka ihop. Läs avtalet en gång till, där står att körning är tillåtet mellan 0900 - 1700.
Förresten, kan man betala banavgiften på plats? Då ni inte har så många anmälda funderar jag på att ansluta, men jag har inte riktigt bestämt mig ännu...![]()
Definitivt. Jag tycker folk brukar vara rätt möra redan runt 16-snåret eller tidigare när man varit där uppe...SMoto skrev:247393217.00 möjligt, men du kan nog köra tills du storknar ändå.
mafo skrev:2473397Finns det möjlighet att köpa in sig på eftermiddagen? Har business i Mora fram till lunch någon gång ..
Jag har inte med det hela att göra, men kan gissa efter att ha varit där förr...Liwa1 skrev:2473329Några frågor först.
Grupp indelning?
Hur många förare på banan på en gång?
Ambulans på plats?
Mvh Liwa1
Jåke skrev:2473968Jag har inte med det hela att göra, men kan gissa efter att ha varit där förr...
- Om det blir runt 20 personer: 2 grupper, snabb & snabbare. Oförsäkrat förekommer icke på den banan.
- Man kan vara max 15 st om det inte ska bli för trångt, med så lite folk som nu är antalet ganska ointressant. Du kommer att ha bana själv så det räcker![]()
- Nej, ingen ambulans.
SMoto som arrangerar får väl rätta mig och ge dig korrekta svar...![]()
SMoto skrev:2473959Det tror jag nog inte är några problem, försäkrad väglaglig hoj & buller gäller
mafo skrev:2474259Men det är samma pris som för heldag?
SMoto skrev:2474374hmm, njae.....tar du med fikabröd till alla så.....![]()
SMoto skrev:2476196fullt pris...![]()
mafo skrev:2473397Finns det möjlighet att köpa in sig på eftermiddagen? Har business i Mora fram till lunch någon gång ..

Jag håller med och håller tummarna för att Monztabanan får fortsätta att existera även nästa säsong, för i så fall så kommer jag garanterat att besöka Älvdalen flera gånger.sp2 skrev:2476863jag är jäkligt sugen att åka till Monztabanan igen för den är riktigt kul![]()
Boendet på hotell Älvdalen är kanon, billigt, god mat, rejäl frukostbuffè ingår i priset och en relaxavdelning i källaren med bubbelpool![]()

sp2 skrev:2476863Ska du bestämma en massa viktigt åt SMC-riks i styrelsen?![]()
Jodå, det är vanligtvis inga problem. Nu fick jag fråga om att vara föråkare åt banåkning.nu innan så det blev en lördagskörning för mig istället. Hade redan innan insett att däcken bara skulle hålla för en dag där uppe, så jag hade begränsad möjlighet att vara med idag (söndag) trots att jag antytt visst intresse.sp2 skrev:2476863F.ö. så kan nog Jåke ställa upp och instruera där...
Börja med att vara ärlig det brukar räcka länge!mafo skrev:2484035Givetvis.![]()
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |