Bandag Midlanda 7-8 Juli

Tack till alla för 2 härliga dar!! Lite väl varma och pollenrika om man får klaga.
Speciellt tack till Mr. Lind, för allergipiller. Han som bodde i den grymma husbilen för ögondroppar. Swedie för 57 orna och RJ för hans glada humör och dom ohyggligt långa fula gröna strumporna. :hihi
Jag hoppas vi ses på Gälleråsen 29, 30e augusti. Jag har kollat vädret med SMHI och maskinchefen det ska bli lika fint på Gälleråsen. :D
P.S ett TACK till Mcdonalds i sundsvall mitt emot shell för det sämsta service jag någonsin uppleft. Det tog 1 timme att få maten o då var det slut på brickor m.m :fatta!
 
RREEESSPEKT! Kul att det gick så fort för dig (HIHI) Blir ju bra det när det blir SM nästa år. Då (kanske innan åxå) lär ju rekordet ryka. Har för mig att Hållinder hade 56.18 (på lap-timern som bäst) men officiellt är det väl 56.30 nånting. Kul att det gick bra i alla fall. :tummenupp

Swedie skrev:
2291684 Tack för en bra anordnad dag! Jag klarade mig vurpfri! Tack för den!

Vore oerhört kul o se om folk fått lite bilder. Hojen var ju alldeles nylackad till första dagen. Var färdig med dom kl03 fredag morgon. Så vet inte om de första insekterna på framkåpan blir permanenta eller ej. :D lacken var inte riktigt torr

sista passet jag körde idag fick jag massa fria varv och lyckades lägga konstanta 57or med bästa på 57.4 .. ja om någon undrar dårå :) Ett bakdäck räckte för hela dagen. Det var en riktigt rolig bana faktiskt. hade lite synpynkter efter de första passen då det kändes som en 600a-bana. Men sen hitta jag spår även för 1000cc och ohej vad det kunde gå :rock

Jag hade videokameran på tanken när jag körde några låga 58or, så den kommer väl upp här snart. Men ser fram emot bilder! Är det någon som inte vill lägga upp dom här så emaila dom gärna på swedie @ sporthoj . Tjejen på sin ZXR 400 vill oxå vara med tror jag.

Vore kul att köra banan igen, fast inte det här året. För långt bort... eek.
 
Söderlund skrev:
2291810 Ja, vad hände egentligen där, gick ni ihop...såg lite smått otäckt ut...


Hmm, jaa, jag gick ut två ggr i den böjen. Du menar nog första gången, då jag tänkte bromsa om en R1'a som i sin tur tänkte använda den sista metern utåt innan inbromsningen, där jag tänkte gå om. Jag mer eller mindre panikbromsade och låste framhjulet med en hel del vobbel till följd, gick rakt fram i escapen och fortsatte med lite mer svett i skinnstället än innan.

Andra gången i samma böj var dock lite hårigare. Jag hade som mål för dagen att sätta min första 59'a och passet vid lunchtid var tämligen fritt, så jag laddade hårt (i mitt tycke...) några varv, och vid inbromsningen till vänstern säger det "knert" i bromshandtaget och jag blir helt utan frambroms, vid fulla varv på trean. Som tur är så finns ju escapen där, men tyvärr är den full med sprängsten och bildäck. Lyckades dock veja med ett bredställ i värsta motardstil förbi däcktraven och sedan var det ganska lugnt. Orsaken var att det helt plötsligt saknades bromsbelägg i ena bromsoket. De hade valt att flyga ut ur oket när jag slog på bromsen. Bra va! Hade tyvärr inga reservbelägg med mig så det var slutåkt för min del. Blev dock lite förvånat att beläggen inte höll mer än en dag, för de var splitternya på fredag morgon. Köper nog inte likadana igen.
 
Swedie skrev:
2291684
Jag hade videokameran på tanken när jag körde några låga 58or, så den kommer väl upp här snart.
Vore kul att köra banan igen, fast inte det här året. För långt bort... eek.

Den filmen tänker jag använda som mantra... Minst en gång innan jag lägger mig... :)
 
maskinchefen skrev:
2291516 Tjoboj va kul det var, synd bara att sista eftermiddagen uteblev för vissa.
Som redan sagts, ett bra arrangemang :tummenupp och händelserika dagar utan annat än psykiska och smärre materiella skador. Undertecknad kommer nog aldrig köra mer än en dag på samma bromsbelägg i alla fall :freak men, jag tror nog att jag vann tävlingen högstaingångshastighetenilångvänstern :banana

Vi ses!
Hoppas frun inte frågar för många gånger varför du kommer hem med blå
kallingar när hon packade svarta..Man satt ju liksom på första parkett och hade rödflaggan redo, tur att det gick bra, inte många som fixar ett Tony Rickardsson ställ går av och missar däckstraven och hålet som Dal Mausen prickade och klotade i och klarar sig endast med väldigt hög puls,pust!!!

Till er alla, ett super stort tack för den här helgen, ni ska veta att det är ni som gör dessa event sååååå bra.

Eftersom jag lyckades med att bänka sönder min hoj dagen innan denna körning vill jag säga ett stor fett super tack till Alex Lind som lånade ut sin Kawa till mig de första passen så jag kunde genomföra mastervarven. :yoparty

Rj...Delayspray var en teaser, nästa gång kommer en lite grövre...den tar vi på Gälleråsen 29-30 aug. Se nu till att boka stuga!!!

Till alla er som fick lite övningar under denna körning, hoppas det gav er något och att ni känner att ni har utvecklats som sporthojsförare.+ till alla er som ville ha hjälp med era stötdämpare, hoppas dom blev bättre!!!

Swede, låga 57:or första gången på denna bana är väldigt bra tider, endast maskinchefen och dalmausen hade lika hög fart som du in i vänstern som du, men bara en gång... lite mera höjd och du hade klippt 56:an :tummenupp Kul att du och Alicia ville vara med och köra. Vi ses nog flera gånger denna sommar!
 
MickeG skrev:
2292062 Hoppas frun inte frågar för många gånger varför du kommer hem med blå
kallingar när hon packade svarta..Man satt ju liksom på första parkett och hade rödflaggan redo, tur att det gick bra, inte många som fixar ett Tony Rickardsson ställ går av och missar däckstraven och hålet som Dal Mausen prickade och klotade i och klarar sig endast med väldigt hög puls,pust!!!

RSV1000R, den ultimata speedwayhojen!

Kollade spåren senare när jag hämtade hojen, förbi däckstraven var spåret efter det låsta bakhjulet halvmetern bredvid spåret efter framhjulet, och 15 cm bredvid däckstraven...

Riktigt synd att du fick haveri på SP1'an, du glömmer väl inte att informera om haverikommissionens slutsatser?!
 
Last edited:
maskinchefen skrev:
2292083 RSV1000R, den ultimata speedwayhojen!

Kollade spåren senare när jag hämtade hojen, förbi däckstraven var spåret efter det låsta bakhjulet halvmetern bredvid spåret efter framhjulet, och 15 cm bredvid däckstraven...
tror jag glömde att påminna om trisslotten som du bör köpa just nu. Jag är så glad att det slutade som det gjorde, jobbigt när någon gör sig illa.
 
Egentligen så tycker jag att det inte borde ligga en däckstrave där, än mindre gamla armcoräcken...

Ska nog kolla om man kan beställa lotter tillsammans med nya BRA belägg.
 
maskinchefen skrev:
2292009 Hmm, jaa, jag gick ut två ggr i den böjen. Du menar nog första gången, då jag tänkte bromsa om en R1'a som i sin tur tänkte använda den sista metern utåt innan inbromsningen, där jag tänkte gå om. Jag mer eller mindre panikbromsade och låste framhjulet med en hel del vobbel till följd, gick rakt fram i escapen och fortsatte med lite mer svett i skinnstället än innan.

Andra gången i samma böj var dock lite hårigare. Jag hade som mål för dagen att sätta min första 59'a och passet vid lunchtid var tämligen fritt, så jag laddade hårt (i mitt tycke...) några varv, och vid inbromsningen till vänstern säger det "knert" i bromshandtaget och jag blir helt utan frambroms, vid fulla varv på trean. Som tur är så finns ju escapen där, men tyvärr är den full med sprängsten och bildäck. Lyckades dock veja med ett bredställ i värsta motardstil förbi däcktraven och sedan var det ganska lugnt. Orsaken var att det helt plötsligt saknades bromsbelägg i ena bromsoket. De hade valt att flyga ut ur oket när jag slog på bromsen. Bra va! Hade tyvärr inga reservbelägg med mig så det var slutåkt för min del. Blev dock lite förvånat att beläggen inte höll mer än en dag, för de var splitternya på fredag morgon. Köper nog inte likadana igen.

Det var nog den första incidenten jag såg, såg ut som om ni stötte ihop...Tur att de gick bra. Får man fråga va du hade för belägg då? Mina nya Carbone.L C43 var jag riktigt nöjd med iaf, bra bett och dom verkade inte ha slitits mycket heller...
 
Söderlund skrev:
2292148 Får man fråga va du hade för belägg då? Mina nya Carbone.L C43 var jag riktigt nöjd med iaf, bra bett och dom verkade inte ha slitits mycket heller...

Nja, helst inte då jag inte vet säkert att det var dessa som orsakade det hela, men det är någon form av racebelägg med flashit namn som innehåller "Carbon" och "Race", så det ger i alla fall sken av att vara good shit.
De två belägg som satt kvar i oket såg inte fina ut, själva beläggningen hade släppt från stålet på ca 20% av ytan i ena kanten. Beläggen i det andra oket såg bättre ut och där hade inget släppt, så det kan ju också bero på något i mitt ok också, att det kärvar eller så. Bromsarna låg dock inte på dagen innan, då jag býtte beläggen och bromsvätskan.

Jag vill nog vara lite försiktig med att skylla allt på beläggen, men det verkar onekligen som att de kan ha varit delaktiga i haveriet.
 
saint skrev:
RJ för hans glada humör och dom ohyggligt långa fula gröna strumporna. :hihi
Skylla på pollen, avundsjuka säger jag! Tårfyllda röda ögon och ett hånflin det är bilden av en riktigt avundsjuk kille... :kiss

Du körde ju inte så dåligt själv en låg 59:a med en 600:a är BRA! :tummenupp
 
maskinchefen skrev:
2292224 Nja, helst inte då jag inte vet säkert att det var dessa som orsakade det hela, men det är någon form av racebelägg med flashit namn som innehåller "Carbon" och "Race", så det ger i alla fall sken av att vara good shit.
De två belägg som satt kvar i oket såg inte fina ut, själva beläggningen hade släppt från stålet på ca 20% av ytan i ena kanten. Beläggen i det andra oket såg bättre ut och där hade inget släppt, så det kan ju också bero på något i mitt ok också, att det kärvar eller så. Bromsarna låg dock inte på dagen innan, då jag býtte beläggen och bromsvätskan.

Jag vill nog vara lite försiktig med att skylla allt på beläggen, men det verkar onekligen som att de kan ha varit delaktiga i haveriet.

Ajdå, det låter ju otäckt lika dom belägg som jag nyss lovordat...
 
maskinchefen skrev:
2292024 Men jag vet ju i alla fall skillnaden på knäpuckar och knäpucklar, eller egentligen inte, för vad fasen är knäpucklar!? :hihi :hihi


http://www.skidor.com/telemark/t2.asp?p=95729


:lol :lol :lol
Kajsa!
Gör Om
Gör Rätt...



maskinchefen skrev:
2292083Kollade spåren senare när jag hämtade hojen, förbi däckstraven var spåret efter det låsta bakhjulet halvmetern bredvid spåret efter framhjulet, och 15 cm bredvid däckstraven...

Då såg jag rätt då!
Om inte du fick bromsspår i kallingarna,
-så fick i alla fall vi vid flaggningen det... :arsele

Dal-Mausen
 
RJ skrev:
2292286 Skylla på pollen, avundsjuka säger jag! Tårfyllda röda ögon och ett hånflin det är bilden av en riktigt avundsjuk kille... :kiss

Du körde ju inte så dåligt själv en låg 59:a med en 600:a är BRA! :tummenupp

Helt rätt, låg 59 är snabbt, och 1.00.1 (eller vad blev det till slut RJ?) med en helt standard 600 är heller inte fy skam! Fotpinnsats så att du går fritt i högern, sedan är det nog en 59'a.
 
Tackar för 2 roliga lärorika o varma dagar med mycket trevligt folk!
Kul men varmt.
Nu står moppen på depåstöd o slicksena skall av o slängas då dem smällt=(
Har en hel del som måst justeras in på den..
Så det kommer att meckas febrilt ikväll :)

06 07 i genomsnitt men bombade på några gånger med höga 02 o 03 så det kändes bra :)

Står o meckar just nu kommer kort senare...
En normal kedja tar några häst min måste ha tagit halva effekten i motorn
:3freak

En en gång tack.
 
Last edited:
maskinchefen skrev:
2292534 Helt rätt, låg 59 är snabbt, och 1.00.1 (eller vad blev det till slut RJ?) med en helt standard 600 är heller inte fy skam! Fotpinnsats så att du går fritt i högern, sedan är det nog en 59'a.
Fotpinnarna är en sak men ljuddämparen skrapar också i asfalten, vad gör man åt de? :confused:
 
RJ skrev:
2293621 Fotpinnarna är en sak men ljuddämparen skrapar också i asfalten, vad gör man åt de? :confused:
Åker ner till mig o får en seatpipe
:)
Medans jag fixar det så fixar du mineldauppdäck framdämpare... hej öhlin!

Swedie skrev:
2293375 Dåligt med bilder :hihi
Säger samma sak vill ha kort på när jag gick ut på lång rakan o det släppte o pressa ner pucken för o rädda läget lite..... måste sett styggt ut med posör puckarna :tomten
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top