Bandag Mantorp torsdag 21/8 innan NEC/REC

Kommer du till bandag torsdag 21/8

• Antal röstningar
    0

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Tänkte att det saknas en bandag på Mantorp, och tänkte hyra banan.
Ville du delta i bandag på Mantorp torsdag 21/8 om det fanns en sådan?

OBS, OBS: Torsdag är lite dåligt. Så jag får banan söndag 17/8 istället. :tummenupp
Hoppas flera kan deltaga. Se ny tråd. (Ny chans att rösta/anmäla)

JonasP, OlafP, MagnusK, plus andra. Ny chans att anmäla intresse i ny tråd.

Last edited:
Kommer absolut
Meddela hur man betalar bara!

Licensgrupp
1. Jonas Persson
2. Olof Persson
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.

Kommer absolut
Meddela hur man betalar bara!

Hej, jag lägger upp ett kontonummer så snart som jag är 100 på att vi hyr banan. Onödigt att kräva in pengar innan. Hoppas på beslut fre/lör/söndag.

Banan kostar 50.000 plus moms att hyra. Så vi bør vara cirka 35 för att jag kan gå i plus/minus noll. Så jag ska ha lite fler intresse här innan jag törs hyra. Kanske 20+

Och... vi måste få 6-7 stk flaggvakter. Annars tycker jag det blir mindre bra.

/Kris

Lista antal säkra hittills:

1. Jonas Persson (licens)
2. Olof Persson (licens)
3. Kris (licens) + 1 stk flaggvakt
4. Mikael Stampe (licens)
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.

Last edited:
Hej, jag lägger upp ett kontonummer så snart som jag är 100 på att vi hyr banan. Onödigt att kräva in pengar innan. Hoppas på beslut fre/lör/söndag.

Banan kostar 50.000 plus moms att hyra. Så vi bør vara cirka 35 för att jag kan gå i plus/minus noll. Så jag ska ha lite fler intresse här innan jag törs hyra. Kanske 20+

Och... vi måste få 6-7 stk flaggvakter. Annars tycker jag det blir mindre bra.

/Kris

Lista antal säkra hittills:

1. Jonas Persson (licens)
2. Olof Persson (licens)
3. Kris (licens) + 1 stk flaggvakt
4. Mikael Stampe (licens)
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.

Priset på 50K är utan alla tillägg, väl? Har för mej att det kostar extra med flaggor, softfence(som krävs för mc-körning), o dyl....
Kolla upp det så att det inte kommer som en överraskning:tummenupp

Priset på 50K är utan alla tillägg, väl? Har för mej att det kostar extra med flaggor, softfence(som krävs för mc-körning), o dyl....
Kolla upp det så att det inte kommer som en överraskning:tummenupp

Japp, ambulans tillkommer (krav vid mc-verksamhet), flaggor, kvastar m.m. kostar pengar.
Softfences är krav vid mc och tillkommer, på softfences är det även 25% moms, glöm inte det :)

/Nitrous

Tack för kommentarer och info. Jag kan låna alla flaggor, kvastar osv från en annan arrangör. Priset kan jag nog fixa. Det är inte problemet. Problemet är om det kommer tillräckligt med folk för att betala banhyran.

Airfence hade jag däremot inte tänkt på. Intressant kommentar. Å andra sidan så har jag inte sett så mycket airfance på banorna vi kört på. F.ex. depåmuren på Mantorp efter hårnålen och innan vänstern in på start/mål-rakan. Där ville det vara skönt med airfence, men har aldrig sett något där. Om vi nu menar samma sak med airfence. Airfence är ju en slags "airbag" eller "stoppning" som man monterar på utsidan av hårda hinder. Sett många utsatta ställen utan detta skydd (på flera banor). Sedan nämner ni "krav vid mcverksamhet". Krav av vem? Finns kanske regler vid tävling osv, men privat bandag? Knappast. Banan själv har inga krav. Jag har frågat dom. Dom vill bara ha stålarna. Det är ju business. Ingen annan utöver banägaren kan ju ställa krav, bara oss själva som kör.

Update: Ringde Mantorp igen. Vi får allt dom har. Inkl deras ekstra skydd. Men inget riktigt motogp-airfence på muren.

Men tråden är ju inte meningen som en disskusionstråd. Ville bara pejla stämmningen för intresset. Om intresesset är stort nog för att hyra banan.

Mera tips och diskussioner tar jag gärna emot i PM, för att hålla denna tråd fri till att pejla deltagarintresset.

Har jag inte rimligt antal intresserade till helgen så droppar jag iden, och tar en Tuborg istället som träning. Jag har ju droppat kryckorna nu, så annat handicap måste fixas innan loppet.

Därför tillbaks til Topic: Finns tillräckligt med deltagarintresse?

Jag är på, högst troligt 1 till.

Skall kolla flaggvakt.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...