Bandag Gotland Ring 12/6 2004 ENDAST 400 kr samt rabatter!!!!

Vill väl också åka....men blir helt snurrig ang försäkring.

Om man med RRlicens inte skulle vara välkommen på avrostningskurs el dyl. är det ju diskriminering.

För övrigt......har man en gatreggad hoj ( typ Rookie el SP ) är det ju endast kåpor utan lyse som skiljer en annan gatreggad hoj..givetvis ska ju båda vara försäkrade.

Är det TÄVLIGSLIKA förhållanden beroende vilken mc man kör ????? :(

Om en ej licensad person kör en RR hoj som dock är reggad och försäkrad...hur är det då? :confused:

ELLER OM VI GALNINGAR ÅKER BOGESUND ELLER SLINGERBULTEN TILLSAMMANS..........det kallar jag tävlingslika förhållanden... :va


på mig nu med riktiga SH-argument så jag får klarhet i denna djungel.
 
johanrehn80 skrev:
Vill väl också åka....men blir helt snurrig ang försäkring.

Om man med RRlicens inte skulle vara välkommen på avrostningskurs el dyl. är det ju diskriminering.

För övrigt......har man en gatreggad hoj ( typ Rookie el SP ) är det ju endast kåpor utan lyse som skiljer en annan gatreggad hoj..givetvis ska ju båda vara försäkrade.

Är det TÄVLIGSLIKA förhållanden beroende vilken mc man kör ????? :(

Om en ej licensad person kör en RR hoj som dock är reggad och försäkrad...hur är det då? :confused:

ELLER OM VI GALNINGAR ÅKER BOGESUND ELLER SLINGERBULTEN TILLSAMMANS..........det kallar jag tävlingslika förhållanden... :va


på mig nu med riktiga SH-argument så jag får klarhet i denna djungel.

Du behöver tävlingslicens för att köra med andra på bana med en tävlingshoj pga att licensen då är personskadeförsäkringen.
Ska du köra på en bandag med andra där det är gatreggade hojar med så måste du ha en trafikförsäkring för att det skall täcka eventuella skador på andra hojar plus förare.
Sällan du får ut något för din egen hoj på en bankörning. men skit i det, det är så kul så det är värt att fixa till skräpet själv efter krasch.
been there, done that....
 
M:et skrev:
Du behöver tävlingslicens för att köra med andra på bana med en tävlingshoj pga att licensen då är personskadeförsäkringen.
Ska du köra på en bandag med andra där det är gatreggade hojar med så måste du ha en trafikförsäkring för att det skall täcka eventuella skador på andra hojar plus förare.
Sällan du får ut något för din egen hoj på en bankörning. men skit i det, det är så kul så det är värt att fixa till skräpet själv efter krasch.
been there, done that....

men nu handlar det ju i frågan om en REGGAD OCH FÖRSÄKRAD hoj (dock tävlingshoj) men med licensierad förare...... ÄR DET DÅ TÄVLINGSLIKA FÖRHÅLLANDE ?
 
Kör du i licenserad grupp och kraschar, pga nån annans fel, så behöver inte denna personen oroa sig att ditt försäkringsbolag kommer gå efter honom. I licensgruppen kör du utan försäkring på din hoj. Du kan ej bli ersatt.

Samt, försäkringsbolagen säger att, kör du på inhägnat område tillsammans med andra som tävlar, kommer din försäkring ej att gälla om du försöker att utnyttja den. DOCK, om du kör på inhägnat område och du kör endast med andra som HAR försäkring, så gäller även din försäkring vid vurpa, om ditt försäkringsbolag från början godkänner att du kör på bana.

Svårt att förklara, men kanske du förstår.
 
Swedie: Har du koll på Liwa, blir det något och var annmäler man sig? Jag SKALL med! :yoparty
 
triple skrev:
Swedie: Har du koll på Liwa, blir det något och var annmäler man sig? Jag SKALL med! :yoparty


Det är ingen som har koll på mig...inte ens jag själv ;)

Jo då, jobbar och pluggar för fullt men har satt av den här helgen för få ihop all info. Ska skicka den till Swedie så han kan lägga upp det som behövs.

Klart dagen blir av och ni alla är jättevälkomna :tummenupp
Ledsen att det dragit ut på tiden, men lugn anmälningslistan kommer.
 
Swedie skrev:
Kör du i licenserad grupp och kraschar, pga nån annans fel, så behöver inte denna personen oroa sig att ditt försäkringsbolag kommer gå efter honom. I licensgruppen kör du utan försäkring på din hoj. Du kan ej bli ersatt.

Samt, försäkringsbolagen säger att, kör du på inhägnat område tillsammans med andra som tävlar, kommer din försäkring ej att gälla om du försöker att utnyttja den. DOCK, om du kör på inhägnat område och du kör endast med andra som HAR försäkring, så gäller även din försäkring vid vurpa, om ditt försäkringsbolag från början godkänner att du kör på bana.

Svårt att förklara, men kanske du förstår.

Jo men frågan är om det skulle klassas som TÄVLINGSLIKT om jag har licens men kör i försäkrad grupp, nån fick det att låta så.
 
johanrehn80 skrev:
Jo men frågan är om det skulle klassas som TÄVLINGSLIKT om jag har licens men kör i försäkrad grupp, nån fick det att låta så.

Nej det gör det inte. Det hänger alltså på om din hoj är försäkrad eller inte. Huruvid om du som privatperson har licens eller inte har ingen betydelse.
Bråka nu inte Johan, du förstår säkert vad vi menar ;)
 
Åsa #96 skrev:
Nej det gör det inte. Det hänger alltså på om din hoj är försäkrad eller inte. Huruvid om du som privatperson har licens eller inte har ingen betydelse.
Bråka nu inte Johan, du förstår säkert vad vi menar ;)

ja fattar nu :rolleyes:

ska åka 250 SP....gatreggad för att kunna åka lite vanliga åkningar också med hojen.
 
johanrehn80 skrev:
ja fattar nu :rolleyes:

ska åka 250 SP....gatreggad för att kunna åka lite vanliga åkningar också med hojen.

Skulle nästan kunna tro att du var blåndin ;)
Coolt att du ska köra 250 :tummenupp Blev det en Aprilia eller :confused:
 
Åsa #96 skrev:
Skulle nästan kunna tro att du var blåndin ;)
Coolt att du ska köra 250 :tummenupp Blev det en Aprilia eller :confused:

spanar runt bland saluhojarna........är lite köparens marknad på dem tycker jag. Många har inte blivit sålda på ett bra tag...

Men klart är att det blir apliiiiilia :Bugar
 
Det går framåt. Nu är det bara lite finlir och jag ska bara jobba klart idag och plugga så ska jag skicka allt till Swedie och han och Nitrous styr upp det hela på forumet.

I veckan kommer ni alltså kunna anmäla er till bandagen på Gotland den 12/6 2004.

Tjoooohoooooo

:squid
 
Swedie skrev:
Banan är rätt lång, så vi har funderingar på att sätta max antalet förare till 60st. 20 i varje grupp.
Ju längre bana ju fler får plats, eller? 20 i varje grupp låter rätt lite. Enligt www.gotlandring.com så ska hela sträckningen vara klar i maj 2004. Kan vi inte få köra på hela?
 
K-Man skrev:
Ju längre bana ju fler får plats, eller? 20 i varje grupp låter rätt lite. Enligt www.gotlandring.com så ska hela sträckningen vara klar i maj 2004. Kan vi inte få köra på hela?


Troligen så kommer inte hela banan vara klar i tid (pratat med ansvarig) samt att det är stor skillnad i kostnad.

Det kan med låta lite med 20 förare men det finns en anledning till det. Mindre antal förare ger mer körning och tid för instruktörer att aktivt hjälpa alla att förbättra sin körning

:tummenupp

P.S Imorgon får Swedie all info av mig och sedan ska han fixa till det så det kommer ut på forumet
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top